Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle de skille? Det du promoterer er en reaksjonær idealisering av romantisk kjærlighet mellom omsorgspersoner som foutsetning for å kunne samarbeide om trygg og kjærlig omsorg til barn.

Anonymkode: 182ac...4f2

Dette er ikke et forsøk på å idealisere noe som helst. Jeg prøver å forklare og beskrive hvordan vi mennesker kan erfare, oppleve og oppfatte kjærlighet. 

Hva ønsker man for barna sine? 

Er vel egentlig det som er mitt spørsmål...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hva er det å forstå? At foreldrene er foreldre, og samarbeider om å drifte en familie i en vennskapelig og god atmosfære? 

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Hvis mor og far er venner, og lojalt samarbeider om å gi barna en trygg og god oppvekst, burde betingelsene for å lære gode verdier være de aller beste. Det eneste som «mangler» er romantisk kjærlighet mellom foreldrene, og det er jo ingen forusetning for god omsorg og trygge oppvekstvilkår.

Ja, det kan fungere - vel å merke hvis man har et kjærlighetsforhold som gradvis har dødd hen og blitt erstattet med et vennskap og godt samarbeid. 

Det er ikke tilfelle her. Her er det omfattende utroskap fra en far, som ønsker å reparerer ekteskapet, og en fly forbannet og bitter mor som vil straffe ham.

Anonymkode: 6a26a...b3d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barnet ditt, ja. Haha, man forstår jo hvorfor han var utro. 

Anonymkode: 501a4...68c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (På 25.6.2025 den 10.19):

Jeg er enig i at dette bør være mulig å få til - men det forutsetter at man ikke bærer nag, misliker hverandre eller er ute etter å ta hverandre. Og det er jo realiteten hos TS.

Hvordan kan du si at jeg er ute etter å ta han? Hadde jeg vært det så ville jeg ikke inngått en slik avtale. Dette handler ikke om hevn eller straffe noen.  Dette handler om å prøve å bevare familien og hverandre på best mulig måte. Og for å få til dette har vi fått hjelp av advokat til å lage en «samarbeidsavtale» slik at vi kan unngå en del problemstillinger 

Anonymkode: 06f50...b47

AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (1 time siden):

Dette er ikke et forsøk på å idealisere noe som helst. Jeg prøver å forklare og beskrive hvordan vi mennesker kan erfare, oppleve og oppfatte kjærlighet. 

Hva ønsker man for barna sine? 

Er vel egentlig det som er mitt spørsmål...

Vel, mitt svar finner du i innleggene ovenfor.

AnonymBruker
Skrevet
Irak skrev (1 time siden):

Barn trenger rollemodeller i forhold til kjærlighet. Et forhold av praktiske årsaker er ikke det samme. 

Det er ikke sikkert at det er en forutsetning. Jeg tror det er slik om de ikke har et reflektert forhold til det, eller blir gjort oppmerksomme på det. 

Ubevisst så vil man søke etter det tror jeg. 

Så da tenker jeg det er viktig å være tydelig overfor barna i forhold til det. At vi lever som venner og ikke kjærester. For det er en ganske markant forskjell. 

Gjør man ikke barna oppmerksomme på det, så vil de ofte tenke at det er slik det skal være (ubevisst), og da lærer de at det er slik det er.

Dette er ren psykologi i forhold til hvordan vi mennesker opplever, og orienterer oss i samfunnet. 

Ser du ikke forskjellen på det jeg beskriver her?

Nei, barn trenger ikke rollemodeller i forhold til romantisk kjærlighet mellom omsorgspersoner. Det er en foreldet forestilling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan kan du si at jeg er ute etter å ta han? Hadde jeg vært det så ville jeg ikke inngått en slik avtale. Dette handler ikke om hevn eller straffe noen.  Dette handler om å prøve å bevare familien og hverandre på best mulig måte. Og for å få til dette har vi fått hjelp av advokat til å lage en «samarbeidsavtale» slik at vi kan unngå en del problemstillinger 

Du glemmer at du har hatt flere tråder om dette. Det formelig oser bitterhet og hevnlyst av deg.

Du bør bearbeide dette ordentlig.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du glemmer at du har hatt flere tråder om dette. Det formelig oser bitterhet og hevnlyst av deg.

Du bør bearbeide dette ordentlig.

Selvfølgelig har jeg vært sint på hele situasjonen. Det hadde alle blitt, men vi har sammen tatt et standpunkt for hvordan vi ønsker dette fremover. Dette har vi gjort i samarbeid med Familievernkontoret og kommet frem til at dette er det vi ønsker fremover så får dere alle mene hva dere vil om saken.  Advokat har hjulpet til med formalisering av selve avtalen 

Det var ikke meningen deres om vårt valg jeg var ute etter med denne tråden, men å høre erfaringene til andre som har vært i samme situasjon 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Nei, barn trenger ikke rollemodeller i forhold til romantisk kjærlighet mellom omsorgspersoner. Det er en foreldet forestilling.

Det er din mening og ikke en sannhet.

Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Kan du vise til forskning som bekrefter det du mener? 

AnonymBruker
Skrevet

Garantert ikke populært å skrive dette, men når det er arrangert ekteskap da? To personer som ikke elsker hverandre, får barn og skal leve sammen resten av livet. Skam å skille seg. Selv om disse barna er født inn i det, vil de jo se at foreldrene ikke har kjærlighet for hverandre, men holder sammen for barna og religionen sin skyld. Og blir videreført til neste generasjon og til neste generasjon osv....Det er jo normalen for dem og slike ekteskap kan funke bra eller funke jævlig dårlig

Anonymkode: 782e5...a78

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Garantert ikke populært å skrive dette, men når det er arrangert ekteskap da? To personer som ikke elsker hverandre, får barn og skal leve sammen resten av livet. Skam å skille seg. Selv om disse barna er født inn i det, vil de jo se at foreldrene ikke har kjærlighet for hverandre, men holder sammen for barna og religionen sin skyld. Og blir videreført til neste generasjon og til neste generasjon osv....Det er jo normalen for dem og slike ekteskap kan funke bra eller funke jævlig dårlig

Anonymkode: 782e5...a78

Da er det jo det de lærer barna sine. For dem er det vanlig. De har et annet tankesett. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen. Hvis mor og far er venner, og lojalt samarbeider om å gi barna en trygg og god oppvekst, burde betingelsene for å lære gode verdier være de aller beste. Det eneste som «mangler» er romantisk kjærlighet mellom foreldrene, og det er jo ingen forusetning for god omsorg og trygge oppvekstvilkår.

Det er ingenting ved dine innlegg som tyder på godt vennskap, solidaritet og lojalt samarbeid i relasjonen deres. Ikke i hans historikk heller. Det er bare ord, motsatt av den tordnende kulden som står ut av innleggene dine. Hvis det ikke går over og stabiliserer seg og blir bra, håper jeg virkelig du spør hvordan relasjonen deres ser ut for barna deres. Men jeg har mine tvil. Mine foreldres beslutning var den beste ifølge dem, og det tar de med seg i graven. Alle våre hint om at det ikke var supert, gravlegges før de kommer frem. Noen annen versjon skal ikke finnes.

Anonymkode: d13b1...e4f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du virkelig ønsker det beste for barnet ditt og du er overbevist om at det er å bo med begge foreldrene, ja så får du gå inn for å lappe sammen forholdet til mannen din.

Hvis du ikke engang vil prøve, så er det bare tull dette dus skriver om «barnets beste». Barnet vil selvsagt merke den manglende varmen mellom dere, og det er ikke sunt å leve i.

Å tro at to voksne skal drive AS familien de neste 15 årene uten å få oppleve kjærlighet, nærhet og sex med den de lever med er utopi. Så skal dere liksom skilles når barnet bli 18 da? Det blir minst like traumatisk. Bare riv av plasteret nå du.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...