Gå til innhold

Useriøst avstandsforhold, eller er jeg for streng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har egentlig bestemt meg for å dumpe kjæresten, selv om jeg er veldig glad i ham og vi har en fin kontakt. Men rett og slett fordi det seriøse i forholdet mangler. Det som mangler mener jeg da samtaler, diskusjon, brainstorming og sparring av løsninger/muligheter for å flytte sammen. Alt er liksom «i fremtiden», «når ting har falt mer på plass»… Han bor langt unna, nettop skilt, har en sønn der, må ordne seg annen bopel og div logistikk som helt logisk tar tid. 

Vi har hatt vårt avstandsforhold nå i snart 2 år, og enda høres det ut som ca nesten like lenge til han kan begynne å TENKE PÅ å flytte til meg (vi er begge enige om at mitt sted er det foretrukne fremfor hans sted). Han sier at elsker meg, gir lovnader, men de er mye luftslott-lovnader over hvor fint og bra alt skal bli, en gang i fremtiden.. ingen konkrete lovnader, eller at jeg faktisk ser at han tenker, funderer på og grubler over håndfaste ting som må til for at det skal bli oss. Når jeg pusher litt, blir han diffus og fremstår «plaget», som om jeg er needy. 

Vi har hyppig kontakt, facetime 1-2 ganger hver dag, 1-2 timer. Og møtes ca hver 3-4 måned. 
Er det mulig å være seriøs selv om fremstår så platt? Og jeg som ser spøkelser på høylys dag? 

Anonymkode: 05a02...0e2

Skrevet

Dere har vært sammen i to år, men han er nettopp skilt? Og du mener han skal flytte langt unna sønnen sin? Jeg tror ikke nødvendigvis du ser spøkelser på høylys dag, men at du forlanger mye av en nyskilt far. 

• Liker 6
  • Nyttig 16
Skrevet

Spørsmålet er vel hva du vil og om du ønsker å ha det sånn. Personlig synes jeg frekvensen på hvor ofte dere sees er altfor sjelden og hadde fått abstinenser av å møtes bare hver tredje til fjerde måned. Det sagt så er det vel de færreste som flytter på dagen når man er i et avstandsforhold, så jeg forstår at akkurat den biten tar tid, men fire år var litt lenge. 

Anonymkode: 9b9eb...9c4

• Liker 2
Skrevet
Sinte-my skrev (1 minutt siden):

Dere har vært sammen i to år, men han er nettopp skilt? Og du mener han skal flytte langt unna sønnen sin? Jeg tror ikke nødvendigvis du ser spøkelser på høylys dag, men at du forlanger mye av en nyskilt far. 

Flyttet ut fra ekskona for 3 år siden, men var langvarig skilsmisse og dermed ganske nylig skilt (snart 1 år siden). 

Det er ikke at han skal komme seg fortest mulig til meg, jeg forstår situasjonen, men savner så veldig at det er noe seriøs prat om oss, muligheter, fremtids tanker ol. Og jeg tar mangel på den praten og felles sparring av løsninger, som en slags avvisning. Eller en «useriøs la det skure - holdning». 

Skrevet

Hvis han vurderer å flytte langt bort fra sønnen sin for å være med deg synes jeg han tar feil valg. Klart det tar tid å finne ut av, når han har barn og har vært gift. Han høres ut som en ordentlig fyr. Men det høres jo ikke ut som det fungerer mellom dere, når omstendighetene står såpass i veien for forholdet. Jeg hadde ikke orket å se hverandre så lite og ikke dele hverdagen.

Anonymkode: b5a80...0d8

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Aå du forventer at han skal bryte relasjon med sønnen sin for å prioritere deg. 

Er ikke det rødt flagg så er ingenting det. Kontrollfreak

Anonymkode: e965c...a4c

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Sinte-my skrev (8 minutter siden):

Og glemte å svare på, det er ikke jeg alene som har kapret fyren og forlanget at han skal flytte til meg. Det er en felles tanke, like felles som den kontakten vi har. Sønnen er 19 år. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Aå du forventer at han skal bryte relasjon med sønnen sin for å prioritere deg. 

Er ikke det rødt flagg så er ingenting det. Kontrollfreak

Anonymkode: e965c...a4c

Du er bare et troll. Forventer ingenting jeg, er han som er pådriveren for forholdet vårt, sier vil ha meg og ber meg vente. 

• Liker 1
Skrevet

Er du sikker på at han snakker sant? Dere treffes veldig sjelden og han gir vage løfter. Ville sjekket veldig nøye så ikke du sitter med svarteper. Høres litt ut som om han kanskje fortsatt har familie, og deg i tillegg....

Anonymkode: d10ea...31e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hver tredje/fjerde måned?

Jeg hadde aldri taklet det. Hvordan klarer dere å gro inn i hverandre og få den dype relasjonen uten fysisk nærhet?

Her er det tortur å bare sees i helgene. Etter 1 1/2  år har vi kjøpt hus sammen fordi tanken på å ikke se hverandre hver dag gjør fysisk vondt.

Han viste med alt gjennom ord og handling at han ville ha oss. Og han realiserte det.

Ord uten handling er verdiløst.

Anonymkode: b3da6...b4d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du sikker på at han snakker sant? Dere treffes veldig sjelden og han gir vage løfter. Ville sjekket veldig nøye så ikke du sitter med svarteper. Høres litt ut som om han kanskje fortsatt har familie, og deg i tillegg....

Anonymkode: d10ea...31e

Nei, er veldig sikker på at han er skilt og bor alene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hver tredje/fjerde måned?

Jeg hadde aldri taklet det. Hvordan klarer dere å gro inn i hverandre og få den dype relasjonen uten fysisk nærhet?

Her er det tortur å bare sees i helgene. Etter 1 1/2  år har vi kjøpt hus sammen fordi tanken på å ikke se hverandre hver dag gjør fysisk vondt.

Han viste med alt gjennom ord og handling at han ville ha oss. Og han realiserte det.

Ord uten handling er verdiløst.

Anonymkode: b3da6...b4d

Ja, det også, sog også det jeg sikter til som gir følelsen av at noe viktig mangler. Ville holdt ut sjeldne møter om det var «lys i tunnelen»

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes det virker som du presser ham og ikke respekterer hans grenser eller behov. Det er en stor ting dere snakker om og det høres ut som om han hsr vært igjennom mye. 

Hvis du står såpass på ditt, så er du kanskje ikke den rette for ham. 

Anonymkode: f5b7f...264

• Liker 1
Skrevet

Det er jo du som må flytte når han har en sønn på hjemstedet sitt. For øvrig tror jeg nok at fortsatt har sin familie og deg på si. Hvor møtes dere når dere møtes? Hotellrom? En leilighet han låner en helg av en kompis? (For jeg er ganske sikker på at han fortsatt bor med konen) eller kommer han alltid til deg? (Og sier han er på kurs eller jobbreiser?). 

Anonymkode: 2ef88...788

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg synes det virker som du presser ham og ikke respekterer hans grenser eller behov. Det er en stor ting dere snakker om og det høres ut som om han hsr vært igjennom mye. 

Hvis du står såpass på ditt, så er du kanskje ikke den rette for ham. 

Anonymkode: f5b7f...264

Hva mener du med at jeg presser?

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo du som må flytte når han har en sønn på hjemstedet sitt. For øvrig tror jeg nok at fortsatt har sin familie og deg på si. Hvor møtes dere når dere møtes? Hotellrom? En leilighet han låner en helg av en kompis? (For jeg er ganske sikker på at han fortsatt bor med konen) eller kommer han alltid til deg? (Og sier han er på kurs eller jobbreiser?). 

Anonymkode: 2ef88...788

Jeg har to barn på mitt sted. Er han som alltid har sagt at han uansett kommer til å flytte til byen etterhvert.

Møtes hjemme hos ham. Samme sted som vi videosnakker timesvis hver kveld. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er en sårbar tråd, derfor tiltrekkes også nettrollene som ser sitt snitt til å såre for å innbille at de føler seg selv litt bedre. Ikke bry deg om dem, stakkars folk. 

I tittel spør du om er for streng, men i innlegget ser det ut som du kun er "streng" på at du vil høre litt snakk, litt planer for fremtiden. ALLE vil ha planer for fremtiden, og det er faktisk selve essensen i et nytt forhold - at man er på vei et sted. Uten seriøse samtaler hvor fremtiden blir tematisert, er man i bunn og grunn bare venner. For venner er faktisk status quo - man blir venner, og så trenger man ikke mer. Et forhold SKAL og MÅ utvikle seg. 

Så her er du nødt til å pushe faktisk. Om han viser ubehag, så får han bare vise ubehag, og om han synes det blir for slitsomt så får han gjøre det over. Da har du også løsningen på problemet ditt. Du kan poengtere at du ikke pusher ham til å flytte, det er det kun han som kan bestemme, men at du pusher ham på å få et svar og planer; hva er dere?? Venner eller kjærester?

Anonymkode: 8fe6a...642

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Dette er en sårbar tråd, derfor tiltrekkes også nettrollene som ser sitt snitt til å såre for å innbille at de føler seg selv litt bedre. Ikke bry deg om dem, stakkars folk. 

I tittel spør du om er for streng, men i innlegget ser det ut som du kun er "streng" på at du vil høre litt snakk, litt planer for fremtiden. ALLE vil ha planer for fremtiden, og det er faktisk selve essensen i et nytt forhold - at man er på vei et sted. Uten seriøse samtaler hvor fremtiden blir tematisert, er man i bunn og grunn bare venner. For venner er faktisk status quo - man blir venner, og så trenger man ikke mer. Et forhold SKAL og MÅ utvikle seg. 

Så her er du nødt til å pushe faktisk. Om han viser ubehag, så får han bare vise ubehag, og om han synes det blir for slitsomt så får han gjøre det over. Da har du også løsningen på problemet ditt. Du kan poengtere at du ikke pusher ham til å flytte, det er det kun han som kan bestemme, men at du pusher ham på å få et svar og planer; hva er dere?? Venner eller kjærester?

Anonymkode: 8fe6a...642

Takk for klokt svar 😊

Skrevet

Hvis han har en sønn på 19, nærmer han seg vel femti? Det er vel ikke så realistsik å forvente at en såpass gammel mann, skal bryte opp fra familie og jobb for å begynne på ny i en helt annen by?

Anonymkode: 4aa4c...ebb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Hvis han har en sønn på 19, nærmer han seg vel femti? Det er vel ikke så realistsik å forvente at en såpass gammel mann, skal bryte opp fra familie og jobb for å begynne på ny i en helt annen by?

Anonymkode: 4aa4c...ebb

Det er det han sier han har tenkt og vil. Sønnen kommer også til å flytte om ikke lenge uansett 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...