Gå til innhold

Smokk i toalettet, hva ville dere gjort?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ringt senterkontoret og bedt dem om å ordne opp, enten ved å sende noen fra renholdsavdelingen eller en vekter.

Anonymkode: 3033f...622

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke spyl den ned i alle fall! Det er det dummeste du kan gjøre, doen kan bli tett, den kan sette seg fast i rørene midt under bygget eller lage store problemer for rensestasjonen. En av grunnene til at avløpsgebyrene fortsetter å øke er fordi folk fremdeles kaster ting i do (som våtservietter). 

Jeg hadde uten problemer plukket den opp fra toalettet, kastet den i søpla også vasket hendene grundig. Det er ingenting i et toalett som ikke kan vaskes vekk med en grundig omgang vann og såpe (mulig at du føler deg skitten etterpå men det ligger kun i hodet). 

Hadde det ikke vært såpe og vann tilgjengelig så hadde jeg brukt dobørsten og fått den ut, men neppe brukt toalettet uansett siden jeg ikke fikk vasket hendene etterpå 🤣

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde trukket den rett ned med god samvittighet. typen min er rørlegger og sier at det ikke er noe problem så lenge ikke rørene er eldgamle, og hvis de er det så kan kjøpesentert takke seg selv for at det går tett🤣 har gått mye rart i toalettet her som eg ikke har giddet å fiske opp igjen, uten at det har vært noe problem.

AnonymBruker
Skrevet
tiinaa skrev (På 25.6.2025 den 8.21):

Jeg hadde trukket den rett ned med god samvittighet. typen min er rørlegger og sier at det ikke er noe problem så lenge ikke rørene er eldgamle, og hvis de er det så kan kjøpesentert takke seg selv for at det går tett🤣

har gått mye rart i toalettet her som eg ikke har giddet å fiske opp igjen, uten at det har vært noe problem.

Typen din må være en dårlig rørlegger da,eller så har han ikke nok erfaring. Det er vel mange som har erfaringer om at det går bra å skylle ned litt av hvert helt til det ikke går bra lenger. Før eller senere tettes det! 

Har vært med på litt av hvert i jobben, f.eks en tette rør som har ført til full restaurering av hele røropplegg på et sykehjem. Der fant de bleier og litt av hvert. 

Så senteret kan skylde på deg og din rørleggervenn NÅR det går tett. 

Anonymkode: bf65d...8c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Typen din må være en dårlig rørlegger da,eller så har han ikke nok erfaring. Det er vel mange som har erfaringer om at det går bra å skylle ned litt av hvert helt til det ikke går bra lenger. Før eller senere tettes det! 

Har vært med på litt av hvert i jobben, f.eks en tette rør som har ført til full restaurering av hele røropplegg på et sykehjem. Der fant de bleier og litt av hvert. 

Så senteret kan skylde på deg og din rørleggervenn NÅR det går tett. 

Hvis det førte til full restaurering så var vel ikke røropplegget i topp stand fra før?

Anonymkode: 2632f...e9a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fisket den opp med dokosten eller gått på ett annet toalett. 

Anonymkode: 51155...5ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde spørsmålet ville være om man ville gitt smokken tilbake til babyen eller ikke 😅😂

Anonymkode: 94c09...68b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 11.31):

Det er en annen sak. Men barnet kan og ha kastet den dit uten at foreldren merka det. DU merka at det var noe der. 

Har foreldre så lite kontroll over poden og smokken på et offentlig toalett, så bør de ikke ta barn med seg dit. En unge som mister smokken i et toalett eller andre steder pleier å gi høylydt beskjed om at smokken er mistet. 

Anonymkode: 0e09a...daa

AnonymBruker
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (På 24.6.2025 den 12.05):

Ikke spyl den ned i alle fall! Det er det dummeste du kan gjøre, doen kan bli tett, den kan sette seg fast i rørene midt under bygget eller lage store problemer for rensestasjonen. En av grunnene til at avløpsgebyrene fortsetter å øke er fordi folk fremdeles kaster ting i do (som våtservietter). 

Jeg hadde uten problemer plukket den opp fra toalettet, kastet den i søpla også vasket hendene grundig. Det er ingenting i et toalett som ikke kan vaskes vekk med en grundig omgang vann og såpe (mulig at du føler deg skitten etterpå men det ligger kun i hodet). 

Hadde det ikke vært såpe og vann tilgjengelig så hadde jeg brukt dobørsten og fått den ut, men neppe brukt toalettet uansett siden jeg ikke fikk vasket hendene etterpå 🤣

Men å ta i dobørsten som er dynket i ymse fra doen hadde du gjort? 😅

Anonymkode: 2ba8f...069

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg trodde spørsmålet ville være om man ville gitt smokken tilbake til babyen eller ikke 😅😂

Bare å koke den det

Anonymkode: 10833...2a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men å ta i dobørsten som er dynket i ymse fra doen hadde du gjort? 😅

Anonymkode: 2ba8f...069

Begge deler er helt trygt! Dere må slutte å være så latterlig pinglete. Vask med såpe og vann etterpå så er dere like rene igjen. Cut the crap! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare å koke den det

Anonymkode: 10833...2a8

🤢

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvis det førte til full restaurering så var vel ikke røropplegget i topp stand fra før?

Anonymkode: 2632f...e9a

Men hvordan kan du vite at rørene er i tipp topp stand egentlig? 

Anonymkode: b8f64...5d4

AnonymBruker
Skrevet

Fisket den opp, gått ut i kjøpesenteret og ropt "ER DET NOEN SOM MANGLER EN SMOKK? DEN LÅ I TOLAETTET!"

Anonymkode: 4d657...023

AnonymBruker
Skrevet
tiinaa skrev (På 25.6.2025 den 8.21):

Jeg hadde trukket den rett ned med god samvittighet. typen min er rørlegger og sier at det ikke er noe problem så lenge ikke rørene er eldgamle, og hvis de er det så kan kjøpesentert takke seg selv for at det går tett🤣 har gått mye rart i toalettet her som eg ikke har giddet å fiske opp igjen, uten at det har vært noe problem.

Hva heter han så jeg vet hvilken rørlegger jeg aldri skal bruke.... Må være tidenes dårligste rørlegger med holdningen. Tipper renovasjonsetaten også vil betale han for å slutte å jobbe.

Anonymkode: cfa13...630

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...