AnonymBruker Skrevet mandag kl 22:28 #1 Skrevet mandag kl 22:28 "Gamle følelser vekkes til live – hva gjør man?" Har behov for å lufte noen tanker anonymt. Håper på ærlige innspill fra utenforstående. Det er nå mange år siden jeg var i et forhold med min første store kjærlighet – vi var sammen i tenårene, i omtrent tre år, og gjorde det slutt da vi var rundt 18. Etter det har vi ikke hatt kontakt, men vi har likevel krysset hverandres vei nå og da. Vi bor i samme område, handler på samme sted, jobber i beslektede bransjer og har noen felles bekjente og interesser. Tiden har gått. Jeg er gift og har barn. Han har også vært i et fast forhold i flere år. Nå har jeg nylig hørt rykter om at det kanskje er slutt mellom ham og samboeren, visstnok på grunn av gjentatt utroskap fra hans side. Det som forvirrer meg, er at jeg kjenner at noe i meg våkner. Følelsene jeg hadde for ham virker aldri helt å ha forsvunnet. Det føles som det fortsatt gløder litt i asken, hvis det gir mening. Jeg har et helt liv nå – familie, hjem, trygghet – men tankene mine drifter stadig tilbake til ham, og til "hva hvis". Jeg skammer meg nesten over å tenke på dette. Spesielt med tanke på at han visstnok har vært utro i sitt forhold. Likevel klarer jeg ikke å riste av meg følelsen av at vi kanskje hadde noe uferdig mellom oss. Noen som har vært i lignende situasjon? Kan dette bare være en nostalgisk flukt fra hverdagen, eller betyr det noe mer? Anonymkode: b6ea0...e2e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:03 #2 Skrevet tirsdag kl 03:03 Det ble slutt av årsaker du gjør bedre å tenke på enn å spinne drømmer rundt hva hvis... Det finnes ikke, det du fantaserer om. Når mange år er gått vil han ikke engang være den du husker, men tilnærmet ukjent. Eks som har vist seg som utro sviker... Tror du gjør bedre i å konsentrere deg om å skape ny gnist i eget forhold. Du kan ødelegge det for deg selv og partner og barn om du lar slike fantasier vokse seg for store. Anonymkode: d8f25...b1e 3
mereo Skrevet tirsdag kl 03:15 #3 Skrevet tirsdag kl 03:15 Gresset er ikke grønnere på andre siden, prøv å vann og ta vare på det gresset du allerede har. 4 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:53 #4 Skrevet tirsdag kl 03:53 Du savner spenning, og synes tanken på en grenseløs gammel framme virker forlokkende. Rydd i eget reir. Anonymkode: cfd19...2c7 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:53 #5 Skrevet tirsdag kl 04:53 Helt normalt å innimellom kjenne på nostalgiske ting fra fortiden. Spesielt etter årevis i et forhold som kanskje har mistet litt gnist. Dere var barn og forelsket. Men verken du eller han er de samme menneskene i dag. Og han var i tillegg utro mot partneren sin. Ikke akkurat mye å hige etter. "Jeg har et helt liv nå – familie, hjem, trygghet – men tankene mine drifter stadig tilbake til ham, og til "hva hvis". Du nevner ikke at du elsker mannen din. Hvordan er forholdet deres? Anonymkode: 7ce76...70c 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:42 #6 Skrevet tirsdag kl 17:42 AnonymBruker skrev (19 timer siden): "Gamle følelser vekkes til live – hva gjør man?" Har behov for å lufte noen tanker anonymt. Håper på ærlige innspill fra utenforstående. Det er nå mange år siden jeg var i et forhold med min første store kjærlighet – vi var sammen i tenårene, i omtrent tre år, og gjorde det slutt da vi var rundt 18. Etter det har vi ikke hatt kontakt, men vi har likevel krysset hverandres vei nå og da. Vi bor i samme område, handler på samme sted, jobber i beslektede bransjer og har noen felles bekjente og interesser. Tiden har gått. Jeg er gift og har barn. Han har også vært i et fast forhold i flere år. Nå har jeg nylig hørt rykter om at det kanskje er slutt mellom ham og samboeren, visstnok på grunn av gjentatt utroskap fra hans side. Det som forvirrer meg, er at jeg kjenner at noe i meg våkner. Følelsene jeg hadde for ham virker aldri helt å ha forsvunnet. Det føles som det fortsatt gløder litt i asken, hvis det gir mening. Jeg har et helt liv nå – familie, hjem, trygghet – men tankene mine drifter stadig tilbake til ham, og til "hva hvis". Jeg skammer meg nesten over å tenke på dette. Spesielt med tanke på at han visstnok har vært utro i sitt forhold. Likevel klarer jeg ikke å riste av meg følelsen av at vi kanskje hadde noe uferdig mellom oss. Noen som har vært i lignende situasjon? Kan dette bare være en nostalgisk flukt fra hverdagen, eller betyr det noe mer? Anonymkode: b6ea0...e2e Hva du begjærer og vil ha i forhold til hva som er bra for deg er ikke det samme... Du vet at han er ledig og det er det som gjør at du får denne reaksjonen tror jeg. Hvordan var bruddet mellom dere? Ble det avsluttet brått? Ofte kan brå brudd gi følelsen av at man har noe uoppgjort. Alternativt så overromantiserer du han. Husk at gresset er grønt der du vanner det, med mindre gresset er svidd. Da spiller det ingen rolle hvor mye man vanner... Anonymkode: 33567...f28
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:54 #7 Skrevet tirsdag kl 17:54 AnonymBruker skrev (19 timer siden): "Gamle følelser vekkes til live – hva gjør man?" Har behov for å lufte noen tanker anonymt. Håper på ærlige innspill fra utenforstående. Det er nå mange år siden jeg var i et forhold med min første store kjærlighet – vi var sammen i tenårene, i omtrent tre år, og gjorde det slutt da vi var rundt 18. Etter det har vi ikke hatt kontakt, men vi har likevel krysset hverandres vei nå og da. Vi bor i samme område, handler på samme sted, jobber i beslektede bransjer og har noen felles bekjente og interesser. Tiden har gått. Jeg er gift og har barn. Han har også vært i et fast forhold i flere år. Nå har jeg nylig hørt rykter om at det kanskje er slutt mellom ham og samboeren, visstnok på grunn av gjentatt utroskap fra hans side. Det som forvirrer meg, er at jeg kjenner at noe i meg våkner. Følelsene jeg hadde for ham virker aldri helt å ha forsvunnet. Det føles som det fortsatt gløder litt i asken, hvis det gir mening. Jeg har et helt liv nå – familie, hjem, trygghet – men tankene mine drifter stadig tilbake til ham, og til "hva hvis". Jeg skammer meg nesten over å tenke på dette. Spesielt med tanke på at han visstnok har vært utro i sitt forhold. Likevel klarer jeg ikke å riste av meg følelsen av at vi kanskje hadde noe uferdig mellom oss. Noen som har vært i lignende situasjon? Kan dette bare være en nostalgisk flukt fra hverdagen, eller betyr det noe mer? Anonymkode: b6ea0...e2e Ja! Jeg var singel og min kjæreste var gift. Ingen barn involvert. Han var i et langvarig dårlig ekteskap å valgte å gå. Vi har aldri vært lykkeligere, og skal gifte oss 🥰 Hvis du har det godt i ekteskapet ville jeg tenkt meg om mange ganger. Ingen garanti at det vil klaffe med en gammel flamme. Anonymkode: 4e0a7...d98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå