Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvilke av sminke-produktene det er jeg reagerer på, men når jeg har brukt sminke en hel dag så får jeg små, kløende kuler på øyelokkene, rett over øyevippene :cry: Disse blir værende der en ukes tid og så forsvinner de. Sminke flere dager på rad er derfor umulig.

-Noen her som har opplevd det samme?

De sminkeproduktene jeg bruker er relativt billige fra H&M, som regel L'Oreal og IsaDora. Mulig jeg burde kaste alt jeg har og kjøpe alt nytt. Ser for meg at det vil kunne bli enda værre hvis jeg fortsetter å bruke denne sminken.

Er det noen som tror at dyrere produkter er bedre allergitestet enn de billige?

Trenger tips om sminke som er veldig godt allergitestet, og mottar alle svar med takk!!!

Klem fra meg

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
De sminkeproduktene jeg bruker er relativt billige fra H&M, som regel L'Oreal og IsaDora.

Er det noen som tror at dyrere produkter er bedre allergitestet enn de billige?

Først kan du begynne med å pælme alt du har av make-up. Det er tydelig at du ikke tåler dem.

Ett merke som har spesialisert seg på allergikere er Almay, de har en flott og informativ hjemmeside på www.almay.com. Der kan du lese om alle produktene og se farger ol. Almay lager KUN make-up for allergikere.

Jeg vil råde deg til å forsøke dette, de har alt du trenger av make-up i like flott kvalitet som Dior og Shiseido. Prisene er heller ikke avskrekkende.

Det er en selvfølge at de dyrere merkene er bedre testet enn de billigere, du må betale for kvalitet. Men siden du er plaget av allergi så synes jeg du skal forsøke Almay først hvertfall.

Milla

Skrevet

Takk for svar...

Men lurer litt på hvilke parfymerier som selger Almay-produktene?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Men lurer litt på hvilke parfymerier som selger Almay-produktene?

Almay fåes bla. hos Estetique og Alt for Kropp & Sjel. På hjemmesiden til Almay kan du også sende e- post til kundeservice og få hjelp med å finne frem til forhandlere i Norge.

www.almay.com

Milla

Skrevet

De spør etter zip-kode når jeg leter etter forhandler på hjemmesiden, så det ser ut som om de bare har liste over forhandlere i USA. Men jeg skal gå på Estetique og se hva de har etterpå, og jeg kan jo som du sier sende de en e-post hvis de ikke har det jeg leter etter der.

Er forøvrig kjedelig at det ikke finnes prøver på sminke, bare på kremer og slikt. Er veldig irriterende å kjøpe dyre produkter som det viser seg at jeg ikke kan bruke allikevel.

Skrevet

Hm..kan ikke si for sikkert, men ei venninne av meg som er allergisk mot en del sminke bruker Body Shop sminke, og der har hun ikke noen problemer.

Skrevet

Megan kom meg i forkjøpet der... :)

Jeg har aldri opplevd allergiske reaksjoner, men synes at BodyShop-sminken er "snillere" mot huden min enn andre merker jeg har prøvd...også er det billig, det veier ganske tungt for en fattig skoleelev som meg. :wink:

Gjest Lillian 70
Skrevet

HEI

Kjenner meg godt igjen, for jeg sliter med akkurat det samme. Men brukere nå et merke som heter Youngblood, og dette fungere meget bra. Det var en artikkel om dette pudder/foundation/concelaer produktet i Shape-up en gang. Da jeg kom over denne artikkelen, fant jeg ut at jeg skulle prøve dette produktet.

Det er laget av leger og ble laget med tanke på en alternativ sminke til mennesker som hadde gjennomført plastiskeoperasjoner og kraftige peelinger pga. store problemer med akne. Så dette er seriøse produkter. Koster ca. 400 for en nkrukke/boks med et slikt kombinasjonspulver, men det er meget drøyt. Sminker meg hverdag med dette og jeg har vel en slik krokke i 4-5mnd'er. Trenger heller ikke kjøpe noen concelaer i tillegg, pga. at det er et alt i et produkt. Brukere bare en q-tips med pulveret på kviser, rødemerker mm.

Det selges dessverre ikke i noen butikker. Jeg har bestilt det gjennom en hudpleiesalong i Bergen. Hun er den som startet med å importere det til Norge. Bor selv i oslo, men til nå tror jeg ingen i Oslo fører det.

Hvis du vil, kan du få tlf. til denne hudpleiesalongen i Bergen og prøve dette.

Kan forøvrig opplyse om at jeg har hyper tørr og sesnsitiv hud, og har slitt lenge med urenheter. Har mye allergi gjennom hud, pga. div. mat som jeg ikke tåler i tillegg til en rekke andre ting som såper/vaskemid., loationer, parfymer og mye mer. Kommer fra en familie der alle er svært allergiske. SÅ jeg pleier å si til folk som spør om de tror at de tåler det: Hvis jeg tåler det, så tåler vel de felste det, og da skjønner folk at det er bra.

Yes, jeg selger ikke produktet, men hvis du er interessert, kan jeg som sagt gi tlf. til hudpleiesalongen.

Lykke til, vet altformye om dette med allergi

Skrevet

Takk for svar alle sammen!

Lillian 70: Siden jeg bor i Bergen så kan jeg gå innom hudpleiesalongen du refererer til. Hva heter den, og vet du adressen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...