Gå til innhold

Har dere opplevd at det er spist av maten som leveres av Foodora/Wolt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger Karianne Vilde Spetalen på Snap, og i går mottok de matlevering fra Wolt der det var spist av det ene pitabrødet når de fikk maten.

Hun mottok da masse meldinger fra følgere som skrev at de hadde opplevd noe lignende, da de fikk mat levert på døren av foodora eller Wolt. Flere hadde hatt ekle opplevelser fra kafeer og restauranter, der de ansatte ikke hadde hygiene overhodet når de anrettet maten.

En følger skrev at de hadde fått matrester fra andre gjesters mat når de bestilte mat.

Jeg har aldri tenkt på at et bud kan ta en slurk av milkshaken, brusen eller spise en kyllingnugget eller to før maten leveres på døren, men det er jo stor sannsynlighet for at det skjer.

Har dere opplevd noe?

Anonymkode: c4b16...09e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Haha, nei det har jeg heldigvis aldri sett noe av. En gang dukket maten aldri opp da. Budet ringte meg, men han snakket så dårlig engelsk at jeg ikke forstod hva han sa. Fikk pengene tilbake når jeg meldte ifra til Foodora.

Anonymkode: 0716b...855

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestiller mest mat hvor du merker at noe er tatt. Burger, pizza, sushi. Drikke bestilles på flaske.

Bestiller mest fra restaurantene som stifter igjen posen, flere og flere gjør det.

Anonymkode: 6bd20...373

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke bestilt ofte nok til å ha opplevd det. Men kommer ikke til å benytte meg av foodora eller wolt igjen. Får alltid kald mat, og jeg forstår godt hvorfor. 

2 ganger var det utlending som ikke forsto norsk, og tydeligvis ikke kan å lese GPS. Kjørte seg bort og brukte over en time på å finne frem (bor ikke vanskelig til, bor i et vanlig nabolag med masse hus men ikke uti huttiheita hvor gps ikke funker) 
Fikk pengene tilbake for maten var iskald. Og jeg sendte bilde av at budet kjørte seg bort. 
Ja, samme budet kjørte seg bort!!! To ganger! 

Har sett hvordan budene behandler maten de handler. De lukker ikke baggene, slik at maten blir kald. De står med hentet mat og slår av en prat med andre bud i en evighet. Spesielt en som ofte er å hente fra burger king i nærområdet. Ser han flere ganger i uken, og han har null hastverk med å levere maten for å si det slik. 

Anonymkode: 58607...fd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har ikke bestilt ofte nok til å ha opplevd det. Men kommer ikke til å benytte meg av foodora eller wolt igjen. Får alltid kald mat, og jeg forstår godt hvorfor. 

2 ganger var det utlending som ikke forsto norsk, og tydeligvis ikke kan å lese GPS. Kjørte seg bort og brukte over en time på å finne frem (bor ikke vanskelig til, bor i et vanlig nabolag med masse hus men ikke uti huttiheita hvor gps ikke funker) 
Fikk pengene tilbake for maten var iskald. Og jeg sendte bilde av at budet kjørte seg bort. 
Ja, samme budet kjørte seg bort!!! To ganger! 

Har sett hvordan budene behandler maten de handler. De lukker ikke baggene, slik at maten blir kald. De står med hentet mat og slår av en prat med andre bud i en evighet. Spesielt en som ofte er å hente fra burger king i nærområdet. Ser han flere ganger i uken, og han har null hastverk med å levere maten for å si det slik. 

Anonymkode: 58607...fd3

Jeg har også opplevd at det tar lang tid før budet kommer. Ikke fordi de har kjørt seg bort, men fordi de samler opp flere bestillinger sånn at de drar innom flere på veien. Jeg skjønner at budene velger å gjøre det, men det er veldig kjedelig å få kald mat. Så jeg har egentlig sluttet å bestille mat. I den grad jeg gjør det, er det fra nærliggende spisesteder. 

Jeg har heldigvis ikke opplevd å få mat som er spist av, men jeg har opplevd å ikke få alt jeg har bestilt i en bestilling igjennom Wolt. Fikk da ikke igjen pengene mine, siden det var bevist at budet har vært innom meg med en pose med noe mat. Jeg har også opplevd å få kjeft av en restauranteier da jeg bestilte pick-up gjennom foodora og ikke heller ringte direkte til restauranten og bestilte.

Anonymkode: 88f6d...597

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Posene er som oftest stiftet sammen. 

Anonymkode: fb42b...ee6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg følger Karianne Vilde Spetalen på Snap, og i går mottok de matlevering fra Wolt der det var spist av det ene pitabrødet når de fikk maten.

Hun mottok da masse meldinger fra følgere som skrev at de hadde opplevd noe lignende, da de fikk mat levert på døren av foodora eller Wolt. Flere hadde hatt ekle opplevelser fra kafeer og restauranter, der de ansatte ikke hadde hygiene overhodet når de anrettet maten.

En følger skrev at de hadde fått matrester fra andre gjesters mat når de bestilte mat.

Jeg har aldri tenkt på at et bud kan ta en slurk av milkshaken, brusen eller spise en kyllingnugget eller to før maten leveres på døren, men det er jo stor sannsynlighet for at det skjer.

Har dere opplevd noe?

Alt influencere sier er fakta, 100%. De er ikke typen person som dikter opp ting eller overdriver.

Anonymkode: 603e1...b70

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Enda en tråd om spetalen?? Du gir henne utrolig mye pr.... sikker på at du ikke er spetalen selv som trenger mer trafikk på siden din??

Anonymkode: 83317...0f5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De ekle budene er de samme som sitter og «tigger» utenfor overalt i Oslo. Bestiller aldri gjennom Foodora eller Wolt.

At de forsyner seg av maten og er treige er som forventet.

Anonymkode: 90c4a...560

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Alt influencere sier er fakta, 100%. De er ikke typen person som dikter opp ting eller overdriver.

Anonymkode: 603e1...b70

Hun la ut bilde av maten de fikk med åpen pose med halvspist pitabrød, og fikk mange svar fra folk som hadde opplevd noe lignende. Svarene la hun ut på snappen

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Enda en tråd om spetalen?? Du gir henne utrolig mye pr.... sikker på at du ikke er spetalen selv som trenger mer trafikk på siden din??

Anonymkode: 83317...0f5

Dette er den første tråden jeg har opprettet om Karianne Vilde Spetalen.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hun la ut bilde av maten de fikk med åpen pose med halvspist pitabrød, og fikk mange svar fra folk som hadde opplevd noe lignende. Svarene la hun ut på snappen

Ts

Og det er selvfølgelig helt umulig at hun har åpnet posen selv og spist av pitabrødet, for å lage content…? 😂😂

Anonymkode: aef4e...da4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og det er selvfølgelig helt umulig at hun har åpnet posen selv og spist av pitabrødet, for å lage content…? 😂😂

Anonymkode: aef4e...da4

Jeg gidder ikke å mistenke alle og enhver for å henge ut en bedrift på nettet og lyve om noe slikt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Stor sannsynlighet?? 

Anonymkode: f07fd...7d7

Skrevet

Nå har jeg/vi bare benyttet oss av Foodora og/eller Wolt 5-6 ganger. En av de gangene kom de ikke i det hele tatt, men vi fikk melding om at maten var "levert"... ble et salig styr å få refundert pengene.

De andre gangene har maten kommet, og jeg kan med lettelse si at vi ikke har merket noe til at budet har forsynt seg av maten. Det kan se ut som flere matkjeder/restauranter stifter igjen åpningen på papirposen, sånn at kjøper skal se at den forlot restauranten lukket og urørt... de har nok hørt at folk har opplevd at budet forsyner seg (eller gir vekk maten til andre eller hva de nå finner på når de ikke dukker opp).

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ts

Du må ikke være så godtroende. Influensere lever av engasjement og en slik hendelse vil åpenbart skape engasjement og inntekt for henne. At posen var åpen når hun filmet den beviser ingenting. Ikke at det var halvspist pitabrød heller.

Og alle som svarer skal du heller ikke ta for god (halvspist) fisk. Mange influensere skaper en parasosialt relasjon hvor følgere spissformulerer seg, støtter influenseren eller regelrett dikter opp ting for å føle seg som en del av det parasosiale fellesskapet som influenseren har skapt.

Det betyr ikke at slike historier ikke er mulig, men so what? I got news for you. Så lenge noen andre lager maten din til deg, eller transporterer den til deg, så vil du risikere at noen tar på, nyser på eller på andre måter behandler maten din annerledes enn dine standarder tilsier. Selvfølgelig skal man ikke få tilkjørt et halvspist pitabrød men det er like stor - eller større - sannsynlighet for at det er restauranten som har blingset på pakkingen enn at det er budet som har spist av akkurat det pitabrødet der på veien.

AnonymBruker
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 time siden):

Du må ikke være så godtroende. Influensere lever av engasjement og en slik hendelse vil åpenbart skape engasjement og inntekt for henne. At posen var åpen når hun filmet den beviser ingenting. Ikke at det var halvspist pitabrød heller.

Og alle som svarer skal du heller ikke ta for god (halvspist) fisk. Mange influensere skaper en parasosialt relasjon hvor følgere spissformulerer seg, støtter influenseren eller regelrett dikter opp ting for å føle seg som en del av det parasosiale fellesskapet som influenseren har skapt.

Det betyr ikke at slike historier ikke er mulig, men so what? I got news for you. Så lenge noen andre lager maten din til deg, eller transporterer den til deg, så vil du risikere at noen tar på, nyser på eller på andre måter behandler maten din annerledes enn dine standarder tilsier. Selvfølgelig skal man ikke få tilkjørt et halvspist pitabrød men det er like stor - eller større - sannsynlighet for at det er restauranten som har blingset på pakkingen enn at det er budet som har spist av akkurat det pitabrødet der på veien.

De hadde bestilt to naanbrød, fikk bare ett, og mannen så at det lå et halvspist naanbrød i forsetet på bilen. Hun delte også mange historier fra følgere som har opplevd lignende med Wolt og Foodora. 

Anonymkode: a9beb...2a7

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De hadde bestilt to naanbrød, fikk bare ett, og mannen så at det lå et halvspist naanbrød i forsetet på bilen. Hun delte også mange historier fra følgere som har opplevd lignende med Wolt og Foodora. 

Anonymkode: a9beb...2a7

Ok. Men trenger altså fortsatt ikke være sant.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg aldri opplevd.

Anonymkode: 19486...5e5

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Vi har stort sett bestilt fra MCD eller BurgerKing+ en lokal restaurant som neppe ønsker en dårlig review pga hard konkurranse og avhengige av oss i bydelen. 

Anonymkode: a98e4...d7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...