Gå til innhold

Gitt sønnen min melatonin 2 dager på rad, han er mer harmonisk og rolig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er 13 år, har slitt med søvn siden han ble født. Er fryktelig urolig, ufokusert og noen ganger mestrer han ikke det enkleste oppgaver. 
Skal innrømme at det er til tider litt mye for meg som mamma også da det ikke er ett minutt ro i løpet av en dag. Ekstrem aktiv gutt som ikke sov sin første natt før han var fem år. 
Vi har vært hos legen som ba min sønn løpe rundt huset noen runder (står i kø for å bytte fastlege 2 år nå), har også vært i møte med bup. Han fungerer greit på skolen, de senere årene har han blitt mye mer urolig der også. 
Så nå kjøpte jeg melatonin å tenkte og utforske om søvn kan hjelpe han litt, han selv synes det er så vanskelig å være ufokusert hele tiden. 
Nå er det bare 2 dager, så vi vet jo så klart ikke om det har vært en sammenheng. Likevel er så godt å se hvor avslappet han har vært, så på en hel film sammen i går :) (rekord)

Dere som har barn som har hatt søvnvansker store deler av livet, hjalp melatonin barnet deres? Og fikk barnet bedre dager? 

Anonymkode: 83743...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Voksen med søvnproblemer hele livet, melantonin endret alt for meg

• Nyttig 1
Skrevet

Min sønn er autist og hadde veldig godt av melatonin. Mange er imot, min gutt fikk et mye bedre liv. Og vi foreldre også. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, melatonin har vært veldig nyttig for min datter. Hun har autisme og ADHD og har hatt store søvnvansker hele livet. 

Anonymkode: 6e8fe...8c2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker det selv i perioder. Søvn har mye å si 

Anonymkode: 2716b...bcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dere som har barn som har hatt søvnvansker store deler av livet, hjalp melatonin barnet deres? Og fikk barnet bedre dager? 

Ja og ja. Dramatisk forbedring av søvnkvalitet og ikke minst livskvalitet.

AnonymBruker
Skrevet

Så fint å lese at dette hjalp både dere selv og barna, for det er ikke alltid godt å være hele tiden helt utslitt. Min sønn er bestandig nesten svart under øynene å er tydelig trøtt. Så håper liksom denne ferien så skal han få hvile, og så prøver vi melatonin en stund å ser hva som skjer. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er reseptfritt og sånn sett bare å bruke , og spesielt siden det hjelper 

grusomt å ikke sove. Forferdelig for din sønn, man blir jo også bare mer anspent, rastløs og nesten litt angstfylt i kroppen av å gå uten søvn over lengre tid..

Anonymkode: 97496...3b2

• Liker 1
Skrevet

Nå har ikke vår sønn levd mer enn 4 og et halvt år, men han fikk nylig diagnosen barneauteisme. Han har slitt med søvnen siden han ble født omtrent. Det har ikke vært så mye oppvåkninger på natt, men hele veien har problemet vært å få han til å sovne. Han kunne bruke timesvis på å sovne. Vi forsøkte å legge 1830, 1900,1930 helt fram til kl 21. Uansett når vi la så sovnet han stort sett ikke før kl 22, gjerne etter også. Han brukte tiden på å bare se seg rundt i lufta stort sett, istedenfor å klare å sovne i rimelig tid.  Ikke kunne han ligge alene heller. En av oss foreldre må ligge ved siden av han, ellers er det ut/inn av senga 100 ganger, og det vekket lillebroren.

Alt var frustrerende. Eldste fikk aldri nok søvn, da det ble bare 9 t omtrent hver natt,  vi voksne hadde aldri tid sammen på kveldene og vi var ekstremt slitne.

Så begynte han å få melotonin for ca 4 uker siden. Han sovner stort sett nå på rundt 15-20 min fra han legger seg. Vi må fortsatt ligge ved siden av han fram til han sovner, men han sovner rundt kl 20. Han får nok søvn, vi voksne har litt tid til hverandre og generellt så er harmonien i hjemmet bedre for oss alle.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen diagnoser her,men sønn på ungdomsskolen som alltid har slitt med å sove. På et møte m skolen tok de opp at han alltid var trøtt,og skolens helsesøster anbefalte melatonin. Han har fått et nytt liv;og meldingene fra skolen er at han er mere våken,følger ned og får med seg beskjeder.

Anonymkode: 5b013...aba

AnonymBruker
Skrevet

Søvnvansker er roten til haugevis med problemer. Ingen klarer å fungere på sitt beste om de er på underskudd med søvn hver dag. 

Anonymkode: 01ef6...97d

AnonymBruker
Skrevet
Brukerano skrev (19 timer siden):

Voksen med søvnproblemer hele livet, melantonin endret alt for meg

Heldig som har virkning. Melatonin hjelper ingenting på mine søvnproblemer.

Anonymkode: 3aaa4...201

AnonymBruker
Skrevet
tussi84 skrev (7 timer siden):

Nå har ikke vår sønn levd mer enn 4 og et halvt år, men han fikk nylig diagnosen barneauteisme. Han har slitt med søvnen siden han ble født omtrent. Det har ikke vært så mye oppvåkninger på natt, men hele veien har problemet vært å få han til å sovne. Han kunne bruke timesvis på å sovne. Vi forsøkte å legge 1830, 1900,1930 helt fram til kl 21. Uansett når vi la så sovnet han stort sett ikke før kl 22, gjerne etter også. Han brukte tiden på å bare se seg rundt i lufta stort sett, istedenfor å klare å sovne i rimelig tid.  Ikke kunne han ligge alene heller. En av oss foreldre må ligge ved siden av han, ellers er det ut/inn av senga 100 ganger, og det vekket lillebroren.

Alt var frustrerende. Eldste fikk aldri nok søvn, da det ble bare 9 t omtrent hver natt,  vi voksne hadde aldri tid sammen på kveldene og vi var ekstremt slitne.

Så begynte han å få melotonin for ca 4 uker siden. Han sovner stort sett nå på rundt 15-20 min fra han legger seg. Vi må fortsatt ligge ved siden av han fram til han sovner, men han sovner rundt kl 20. Han får nok søvn, vi voksne har litt tid til hverandre og generellt så er harmonien i hjemmet bedre for oss alle.

Så godt å høre, vi har ikke fått hjelp og før var dette på resept. Så har det sittet langt inne å gi "medisiner" men skal vi klare oss gjennom tiden fremover tror jeg søvn blir enormt viktig. 
Fortsatt har jeg en helt annen gutt. Mye roligere, og ikke minst når jeg sier nei f.eks nå så tar han ikke helt av i gråt, fortvilelse og sinne. Ikke minst han orker søstra si♥️

Må si at om dette er melatonin så angrer jeg på at jeg ikke tok grep tidligere. I går kveld spurte han etter for han sov så godt nå. 

Takk for så mange gode tilbakemeldinger, var redd jeg virkelig skulle få høre det med å medisinere eget barn slik. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...