Gå til innhold

Sårt med forskjellsbehandling enda verre at mannen bagatelliserer det

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en en svigermor som forskjellsbehandler veldig. Hun har to sønner, jeg er gift med yngstemann. Svigermor forguder barna til sin eldste sønn, han har to barna som er omtrent like gamle som våre to barn. Deres barn er ofte med på kino, ferier, overnattinger. De to blir overøst med gaver og oppmerksomhet. Mens mine to blir omtrent aldri invitert. Svigermor møter sjeldent opp når jeg inviterer. Jeg har tatt dette opp med min mann, men han bare bagatelliserer det hele og mener jeg overdriver og misforstår hele situasjonen. For min del gjør dette vondt verre. En ting er forskjellsbehandlingen, men det å ikke bli hørt av sin egen mann gjør alt ti ganger verre. 

Dette har nå pågått så lange at jeg har gitt opp. Mine foreldre er mye med våre to barn, delvis fordi de to er de eneste barnebarna, men også for å kompensere for det svigermor driver med. De tar med ungene på ting og er ofte barnevakter. Og dette blir også feil, for det mener svigermor også er feil, hun får jo aldri sett barnebarna, fordi de alltid er hos mine foreldre. Dette støttes av min mann. Men som sagt, så har hun aldri tid til oss selv. 

Hvordan løse dette? For min del fungerer det gull å bare overse svigermor og heller tilbringe mer tid sammen med mine foreldre. 

Anonymkode: 5895d...5ed

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det du vil løse?

Overlat ansvaret for kontakt med svigerfamilien til mannen. La ham invitere, initiere besøk begge veger osv. 

La mannen be om barnevakt når dere trenger det. Inviter til felles ferie hvis dere ønsker det.

Anonymkode: 91d25...326

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har gitt opp det der. Skjedde hos oss også. Det er vondt når de bare har bilder av sine favoritter i 1. etasje.

Vi har flyttet langt vekk.

Anonymkode: 472de...9e0

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er i hvertfall ikke noen jeg ville latt barna mine feriert alene med.

min svigers er samme. De har lagt sin elsk på ett av barna. Det er kun h*n de forholder seg til, og er med når de er på besøk. Noe sånt går det ikke an å bruke mye tid på Har jeg tenkt . Så. Ja da blir det mindre kontakt :)

Anonymkode: eb9b5...603

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...