Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det håp om å få jobb som lærer uten matte i fagkretsen sin?

Anonymkode: ea798...ed8

Skrevet

Uten matte i fagkretsen? Hm, det går greit så lenge du selv har matte, kretsen rundt trenger ikke ha det.

Anonymkode: 71574...8a4

• Liker 2
Skrevet

Ja, men jeg antar det er snakk om lavere trinn siden du i det hele tatt spør? Men da du bør ha andre store fag som norsk. 

Anonymkode: 9c617...341

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uten matte i fagkretsen? Hm, det går greit så lenge du selv har matte, kretsen rundt trenger ikke ha det.

Anonymkode: 71574...8a4

Fagkrets er helt riktig begrep i denne sammenhengen, en lærers fagkrets er de fagene vedkommende har studert. 

TS: ja, det går fint; jeg antar at du da tenker barneskole? Etter min erfaring er det ønskelig at en lærer har kompetanse i alle tre kjernefagene, men det er det jo de færreste nyutdannede som har nå etter nåværende studiemodell. Så lenge du har kompetanse i ett, helst to av kjernefagene skal du være berget. Ser på nyansettelser i kommunen der jeg jobber at fag som mat og helse, kunst og håndverk og gym også er veldig ettertraktet. Dette er jo vanskelig å vite på forhånd, så det beste rådet er vel egentlig å studere fag du trives med og som engasjerer deg. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har måttet undervise i matte i flere år, da vi ikke har nok lærere med studiepoeng i faget. I skolen er personlig egnethet viktigst. Dvs din klasseledelse, din evne til å bygge en relasjon til elevene, kollegaene, de foresatte og ledelsen. 

Skrevet

Jeg har det ikke, og har vært tydelig på intervju at jeg ikke underviser i matte. Det har gått helt fint. 

Anonymkode: f3b75...989

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har det ikke, og har vært tydelig på intervju at jeg ikke underviser i matte. Det har gått helt fint. 

Hvilken trinn har du undervist på?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Hvilken trinn har du undervist på?

Hovedsakelig 5-7, men har også hatt 4.klasse en del, og noe i 2.klasse. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det bør gå fint! Men da bør du har norsk og engelsk. Hos oss får du ikke fast jobb uten at man har to av tre basisfag. Godt mulig du må undervise i matematikk likevel, men det kommer litt an på størrelsen på skolen osv. 

Anonymkode: b8849...110

Skrevet

Ikke noe problem på ungdomsskolenivå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...