AnonymBruker Skrevet mandag kl 19:12 #1 Skrevet mandag kl 19:12 Blå nyanser - dempet og delikat - Jotun Uteinspirasjon Skal male et hus som har vært rødt i mange år. Hvitt er ikke aktuelt, svart og grått har "alle", føler det er veldig på vei ut. Hva synes dere om denne fargen? Kommer til å ha hvitt på vindu, døren osv. Eller har noen andre forslag? Anonymkode: 27b64...fbd 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:01 #3 Skrevet mandag kl 20:01 For meg er den for grå, men den er vesentlig bedre enn alle andre «farger» som har dominert fasadebildet de siste årene. Anonymkode: dca69...b7f 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:24 #4 Skrevet mandag kl 20:24 Den var nydelig på det øverste bildet, kanskje litt for grå på det nederste. Dere bør vel uansett prøvemale litt og se hvordan fargen blir hos dere. Men synes den var kjempefin! Anonymkode: 6085f...720
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:28 #5 Skrevet mandag kl 20:28 Jeg synes den er litt tung og dyster - men den er sikkert fin til noen hus jeg elsker gule hus, type solgul eller ren oker Anonymkode: 2ae49...5e3 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 20:32 #6 Skrevet mandag kl 20:32 Det kommer helt an på hvor huset ligger, naturutrykket, tomta,husets arkitektur, farge på taket og husene omkring. Utrolig mange hus som fargesettes uten noen helhetlig tanke om å passe inn i miljøet på en måte som gjør at alt harmonerer. Anonymkode: 0e15e...a78 6 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:44 #7 Skrevet onsdag kl 22:44 Vi skal male huset i sommer og har vurdert kjønnrøk dempet. Det er en nydelig farge, men jeg er redd for at den vil se litt for grå ut i ulikt lys. Tror vi ender opp med delicate blue i stedet, selv om den er noe mørkere. Skal snart prøvemale med de to fargene for å se om jeg blir noe klokere. Anonymkode: f193e...b20
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:53 #9 Skrevet onsdag kl 22:53 Så fin ut. Men uansett lurt å ta prøve . Farger i omgivelsene kan påvirke endel. Anonymkode: 13e5f...bd9
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:58 #10 Skrevet onsdag kl 22:58 Døll. Lite pen blåtone. Anonymkode: b7c26...e1e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:02 #11 Skrevet torsdag kl 06:02 Jeg synes den stort sett er veldig fin, men man må tenke litt på omgivelsene og husets form også. Det er nesten noe du selv må se an. Selv valgte vi den mørkere Delicate blue, og synes det passet bra inn med nabolaget som har mye forskjellig, bare ikke blått. En lysere farge hadde nok ikke passet inn med tanke på omgivelsene, eller husets form. Anonymkode: aae4f...8f9 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:09 #12 Skrevet torsdag kl 06:09 Jeg synes den så ut som en solbleket blå. Litt for lys og litt for grå. Midnattsblå liker jeg bedre 😊 Anonymkode: 62c9c...b1f
FrkSolsikke Skrevet torsdag kl 06:09 #13 Skrevet torsdag kl 06:09 Spørs jo også litt hvor stort huset er, utfra hvor voldsomt det vil bli med ulike farger. Har også litt å si hvordan vi huset ligger i omgivelsene. og hvordan fargen vil passe passe inn mellom nabohus.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 06:09 #14 Skrevet torsdag kl 06:09 Mørk dyster og gråaktig. Anonymkode: 23f3a...b41
Hulderen Skrevet torsdag kl 06:15 #15 Skrevet torsdag kl 06:15 Den var rolig og fin. Jeg syns ikke den ble for grå.
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 14:28 #16 Skrevet torsdag kl 14:28 har en lignende men litt lysere, og mindre grått. Veldig fornøyd. Anonymkode: dd452...a68 1
Rotemor Skrevet torsdag kl 16:26 #17 Skrevet torsdag kl 16:26 Om den passer kommer veldig an på husets omgivelser, men liker fargen!
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 21:16 #19 Skrevet torsdag kl 21:16 AnonymBruker skrev (6 timer siden): har en lignende men litt lysere, og mindre grått. Veldig fornøyd. Anonymkode: dd452...a68 Hva heter den fargen? Anonymkode: f193e...b20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå