Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må bare lufte noe. Under en telefonsamtale med meg sa svigermor: Jeg kommer aldri til å se på deg som familie. Jeg kan ikke noe for det, det har jeg aldri gjort. 

Jeg ble selvfølgelig helt knust da hun sa dette siden forholdet har vært veldig fint (trodde jeg da.)

Hun ringte tilbake dagen etter å beklaget seg så mye og la seg langflat. Hun ville vi skulle glemme det. 

Problemet er at jeg ikke klarer å glemme. Dette er over ett år siden og jeg føler alt bare er falskt. 

Jeg smiler og er hyggelig men noe er ødelagt. Skal jeg bare late som ingenting? Noen med samme opplevelse? (Samboere i 4 år)

Anonymkode: 21580...de6

• Liker 2
  • Hjerte 31
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får jo ikke gjort så mye, hun har beklaget seg og får ikke endret på hva hun har sagt.

Anonymkode: 9514b...c30

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Du får jobbe litt med å komme på godfot med henne, da. :) 

Selv har jeg en svigerinne jeg aldri noen sinne kommer til å se på som familie, selv om hun har vært sammen med broren min i over ti år. Hun er et utrivelig menneske, uforutsigbar, sint og frekk. Familie blir hun aldri for meg. 

Anonymkode: a1642...b37

• Liker 3
Skrevet

Hvorfor sa hun dette? Du skriver svigermor og at du er samboer, med andre ord er dere ikke gift? Kan det være derfor hun ikke ser på deg som familie? Det er jo noen som tenker sånn.. Ikke at det spiller så stor rolle kanskje. Uansett kan det jo hende hun endrer mening seinere. Ellers er det egentlig ikke noe å gjøre med. Viktigste er forholdet med partneren din.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hva klager du etter? Du slipper familieselskap. 

Anonymkode: 2be7c...9e2

• Liker 12
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Enkelte vil aldri se folk utenfra som familie. Det blir bare feil for de å kalle andre familie, og om vi skal være ærlige så er jo ikke sviger-titler familie. Slik er det bare.

Anonymkode: c2cfe...2c9

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner godt du ble lei deg for dette, Ts 😔

Har samboeren din søsken? Føler du at dere er nær?

Jeg må nemlig innrømme at jeg aldri har sett min søsters mann, altså min svoger, som familie. Sier det ikke høyt. De har vært sammen i nesten 30 år. (Han er forresten mye eldre enn meg (22 år eldre) og også mye eldre enn min søster.)

Har alltid lurt på om andre ser på sin svoger og/eller svigerinne som familie.

Men jeg forstår godt det sårer.

Anonymkode: 61597...c9a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ikke på "svigerfamilien" min som min familie. De er familien til samboeren min. Vi har vært samboere i 13 år

Anonymkode: 587dd...308

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Forklarte hun noen gang hvorfor hun sa det? Sa hun noe mer enn "beklager, jeg skullen ikke sagt det. La oss glemme det"? Hva sa du til henne?

Kan det være at du ikke fikk ryddet ordentlig opp i det? Closure? Satt strek?

Anonymkode: 4d6b8...05d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Veldig enkelt for henne å si at dere skal glemme noe hun har gjort mot deg? For en dame...

Selvfølgelig er noe ødelagt. Jeg ville nok oppført meg høflig av hensyn til samboeren, men det er nok begrenset hvor mye energi jeg ville brukt på å late som om vi var nære eller hadde et varmt forhold.

Anonymkode: 7de5d...8d7

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Når hun ringer tilbake på eget initiativ, beklager og legger seg langflat bør du være såpass romslig at du glemmer hele saken . . . Det er ikke sunt å gå og bære på sånt . . .

Vi kan stort sett alle komme til å si noe vi burde angere på. Men det sitter som regel langt inne å beklage i ettertid . . .

Endret av senior
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært gift I 40 år, og har barn og svigerbarn. Min manns familie er hans, og ikke min. Det har ingenting med hvorvidt jeg liker dem eller ikke. Videre er ikke mine barns ektefeller/partnere min familie. De er mine barns familier, og foreldre til mine barnebarn.  

Jeg vet ikke hva som skulle vært tema for samtalen hvor jeg hadde sagt dette til noen av dem. Hadde de blitt såret, ville jeg kunne beklage hvordan noe er sagt, men det endrer ikke realiteten.

Anonymkode: 9080a...53c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg må bare lufte noe. Under en telefonsamtale med meg sa svigermor: Jeg kommer aldri til å se på deg som familie. Jeg kan ikke noe for det, det har jeg aldri gjort. 

Jeg ble selvfølgelig helt knust da hun sa dette siden forholdet har vært veldig fint (trodde jeg da.)

Hun ringte tilbake dagen etter å beklaget seg så mye og la seg langflat. Hun ville vi skulle glemme det. 

Problemet er at jeg ikke klarer å glemme. Dette er over ett år siden og jeg føler alt bare er falskt. 

Jeg smiler og er hyggelig men noe er ødelagt. Skal jeg bare late som ingenting? Noen med samme opplevelse? (Samboere i 4 år)

Anonymkode: 21580...de6

Vet du hvorfor hun sa dette? Det høre ut som en rar ting å ringe og si til noen ut av det blå. Skjønner godt det var sårende.

Anonymkode: b57d3...80b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ser heller ikke min svigerfamilie som min egen familie. Vært samboer i 15 år. 
Men ville aldri sagt det til dem.

Anonymkode: 72e26...5e1

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk du noe forklaring på hvorfor hun sa det? Var hun full, siden hun angret dagen etterpå?

Anonymkode: cdfb4...5f5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Min svigerfamilie er min utvidede familie. Det samme er mine svigerbarn. De er viktige, jeg er glad i dem og de inkluderes. Men blir jeg skilt, vil kontakten med min svigerfamilie etterhvert bli minimal. Blir mine barn skilt, vil nok det samme skje med mine svigerbarn. Trist, men det er bare livets realiteter.  

Anonymkode: 3a6d7...e1c

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært gift I 40 år, og har barn og svigerbarn. Min manns familie er hans, og ikke min. Det har ingenting med hvorvidt jeg liker dem eller ikke. Videre er ikke mine barns ektefeller/partnere min familie. De er mine barns familier, og foreldre til mine barnebarn.  

Jeg vet ikke hva som skulle vært tema for samtalen hvor jeg hadde sagt dette til noen av dem. Hadde de blitt såret, ville jeg kunne beklage hvordan noe er sagt, men det endrer ikke realiteten.

Merkelig , glad vi ikke ser det på samme måte som deg

Anonymkode: a098a...a52

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

En ting er jo å mene det (ikke alle ser andre en kjernefamilien som familie), men det er en veldig rar ting å si høyt. Hva var intensjonen hennes ved å si det? Kan ikke skjønne at hun tenkte at det skulle komme noe godt ut av å si noe sånt direkte til deg. 

Jeg skjønner godt at du ble lei deg.

Anonymkode: d28a3...e35

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trist.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du får jobbe litt med å komme på godfot med henne, da. :) 

Selv har jeg en svigerinne jeg aldri noen sinne kommer til å se på som familie, selv om hun har vært sammen med broren min i over ti år. Hun er et utrivelig menneske, uforutsigbar, sint og frekk. Familie blir hun aldri for meg. 

Anonymkode: a1642...b37

Lurer på om vi kan ha samme svigerinne 😅 Eller nei,  hun er sammen med broren til mannen min i fem år, men ellers stemmer jo alt. 

Anonymkode: 8a957...e5e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...