AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Opp gjennom livet har jeg fått ulike typer glass i gave, alt fra Ikea vinglass til munnblåste dyre hvitvinsglass / champagneglass. Jeg har fått glassene i 6 eller 8 pakninger, og i løpet av 30 år der jeg har bodd sammen med venner/ kjærester og x antall vorspiel/ nachspiel, har mange glass blir knust og jeg sitter igjen med ett eller tre glass av hver type; for eksempel tre champagneglass av et design, et dyrt munnblåst hvitvinsglass, 4 champagneglass av hvert sitt design, to ulike rødvinsglass osv. Jeg drikker ikke vin lenger, kun øl og drinker, men liker å servere vin til gjester. Anonymkode: a95ca...6c2
Handerrefyren Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Opp gjennom livet har jeg fått ulike typer glass i gave, alt fra Ikea vinglass til munnblåste dyre hvitvinsglass / champagneglass. Jeg har fått glassene i 6 eller 8 pakninger, og i løpet av 30 år der jeg har bodd sammen med venner/ kjærester og x antall vorspiel/ nachspiel, har mange glass blir knust og jeg sitter igjen med ett eller tre glass av hver type; for eksempel tre champagneglass av et design, et dyrt munnblåst hvitvinsglass, 4 champagneglass av hvert sitt design, to ulike rødvinsglass osv. Jeg drikker ikke vin lenger, kun øl og drinker, men liker å servere vin til gjester. Anonymkode: a95ca...6c2 Kjør på, de fleste er interessert i innholdet i glasset ikke glasset! 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni Ja, med mindre Kongen kommer, så vil jeg bare si at det er hyggelig og litt artig. Anonymkode: b3ab8...67f
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Ja, det kan du absolutt. Tipper dette er ståa hos de fleste. Vi har også vinglass i tre ulike serier. Kjøpte 20 like glass for noen år siden, og nå er kanskje halvparten knust i diverse middager/fester. Så nå blir disse supplert med Ikea-glass til iallfall de som vi har opplevd at har vært de største knuserne - diskret og «tilfeldig» da…hehe… Anonymkode: 7ffff...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Det kan du 😊 Virker nesten som en trend! Jeg har korpsbarn, og det er mange som raider loppemarkedene for å få alle glass ulike 👍 Anonymkode: 4ba6c...a67 2 1
Gentleman59 Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Opp gjennom livet har jeg fått ulike typer glass i gave, alt fra Ikea vinglass til munnblåste dyre hvitvinsglass / champagneglass. Jeg har fått glassene i 6 eller 8 pakninger, og i løpet av 30 år der jeg har bodd sammen med venner/ kjærester og x antall vorspiel/ nachspiel, har mange glass blir knust og jeg sitter igjen med ett eller tre glass av hver type; for eksempel tre champagneglass av et design, et dyrt munnblåst hvitvinsglass, 4 champagneglass av hvert sitt design, to ulike rødvinsglass osv. Jeg drikker ikke vin lenger, kun øl og drinker, men liker å servere vin til gjester. Anonymkode: a95ca...6c2 M66: Jeg synes det er stilig om du mikser glass, det skaper samtale og spørsmål hos gjestene. Jeg fikk faktisk lyst til å gjøre noe av det samme. Herlig! Gjør det! Du kan til og med lage en morsom gig av det: "Fortell om glasset du har fått!" 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, med mindre Kongen kommer, så vil jeg bare si at det er hyggelig og litt artig. Anonymkode: b3ab8...67f Ehm. Tror kongen er mindre jålete enn du tror og hadde sagt ta det du har. Anonymkode: 85dcc...40d 1
svartkatt Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni Kan også være en fordel om man ikke vil forveksle glass. 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni Min sønn på 23 år synes det er helt krise at mamsen har ulike typer vinglass, og sier at slik er det ingen som har det. Han tilhører den generationen der alt skal være på stell, og at det er krise hvis ikke spisebordet matcher sofaen. Ts Anonymkode: a95ca...6c2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Min sønn på 23 år synes det er helt krise at mamsen har ulike typer vinglass, og sier at slik er det ingen som har det. Han tilhører den generationen der alt skal være på stell, og at det er krise hvis ikke spisebordet matcher sofaen. Ts Anonymkode: a95ca...6c2 Er det virkelig typisk for hans generasjon..? Trodde de var mer opptatt av teknologi, personvern, miljø? Ikke interiør som matcher Anonymkode: 9d5ac...71f 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Er det virkelig typisk for hans generasjon..? Trodde de var mer opptatt av teknologi, personvern, miljø? Ikke interiør som matcher Anonymkode: 9d5ac...71f Det virker som mange unge voksne i dag er enten Greta Thunberg tilhengere eller det motsatte. Min sønn og hans kjæreste har siden de flyttet sammen som 21-åringer vært veldig opptatt av at alt skal være strøkent, moderne og matche. Vennene deres er likedan, da de jobber og jobber ved siden av studiene for å kjøpe de riktige møblene, klærne og fancy ferier. Så ulikt slikt som jeg levde for 25-30 år siden. Ts Anonymkode: a95ca...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #12 Skrevet 24. juni Ulike glass var sånn vi dekket på i studietida og under etableringsfasen, fordi vi ikke hadde mulighet til annet. Det kan fungere ellers også, men glassene bør harmonere i form og størrelse. Ellers kan det fort bli veldig ulike mengder til de forskjellige gjestene. Anonymkode: 49537...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå