Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal på en ferie der vi har mulighet til å reise til platanias og agia marina, noen som har vært begge steder? Hvilken by er å anbefale i forhold til «syden» shopping og strandliv. Vi skal bo litt utenfor disse byene og har mulighet til å dra litt rundt. Evt andre steder som er å anbefale? Vi kommer ikke til å dra til khania da dette blir litt for storby med lang avstand mellom butikker.  

Anonymkode: eba32...39e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bodde i Agia Marina som er ett relativt lite sted men vi fant en fantastisk restaurant der, Mitsos, hvor vi hadde middag mange dager.

Så tok vi dagsturer rundt.

Anonymkode: 62b87...389

Skrevet

Jeg har bodd begge steder. Stort sett det samme. Kreta er barnefamiliene og spaserstokkens høyborg. Stort sett jalla-sydenbutikker å begge steder. Jeg ville tatt en dagstur inn til Chania for å se/shoppe litt 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi skal på en ferie der vi har mulighet til å reise til platanias og agia marina, noen som har vært begge steder? Hvilken by er å anbefale i forhold til «syden» shopping og strandliv. Vi skal bo litt utenfor disse byene og har mulighet til å dra litt rundt. Evt andre steder som er å anbefale? Vi kommer ikke til å dra til khania da dette blir litt for storby med lang avstand mellom butikker.  

Anonymkode: eba32...39e

Jeg tror du enten misforstår eller ikke vet hvordan det ser ut på disse stedene. 

Platanias og Agia Marina ligger rett ved siden av hverandre og er ikke byer. Mer som at du vandrer langs en travel hovedgate med restauranter og butikker på begge sider av veien. 

Chania er verdt et besøk.  Det er ikke langt mellom butikkene der og det er slett ingen storby. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Linazer skrev (30 minutter siden):

Jeg tror du enten misforstår eller ikke vet hvordan det ser ut på disse stedene. 

Platanias og Agia Marina ligger rett ved siden av hverandre og er ikke byer. Mer som at du vandrer langs en travel hovedgate med restauranter og butikker på begge sider av veien. 

Chania er verdt et besøk.  Det er ikke langt mellom butikkene der og det er slett ingen storby. 

Dette! 
I tillegg er det stort sett de samme varene du finner i de forskjellige butikkene…. Masse fake merkevarer og typiske «syden-klær/sko/vesker» etc. en og annen liten kunst-/design-butikk finner du. Men ingen av disse stedene er byer eller shopping-mekkaer, Ghania er vel det nærmeste en kommer til by der og de har også mer butikker, ikke bare «syden-sjapper»

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere ikke drar til Khania, går dere glipp av noe vesentlig. Shopping gir jeg egentlig blanke i, så det vet jeg lite om. Men det er to områder jeg virkelig er glad i: gamlebyen (selvfølgelig) og Nea Khora (Nea Chora), en bydel litt vest for gamlebyen, med en fin strand og masse hyggelige utesteder.

For øvrig vil jeg anbefale en tur til Paleokhora på sydsiden av øya, aller helst med en overnatting eller to. Ikke typisk shoppingsted, men veldig trivelig landsby som grekerne elsker å dra til selv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt her, verken Agia Marina eller Platanias er byer. Det er oppsamlinger av hoteller, turistsjapper og restauranter langs en ganske trafikkert gate som går fra Chania og vestover nesten ut til enden av øya. Ingen av de har egentlig et ordentlig bysentrum. Hele rekken utover er mye det samme av typer butikker/mat, Kato Stalos, Agia Marina, Platanias, Maleme, Kolimbari. Det kan være ålreit å reise mellom et par av de for å oppleve ulike restauranter. Men det er Chania man bør dra til hvis man vil se kultur, arkitektur og bysentrum.

Vi pleier å bo i Agia Marina, så tar vi ofte en dag med vårtur til både Kato Stalos, og en i Platanias. Også 1 dag med buss i Chania og 1 dag med bilutflukt lenger unna.

Anonymkode: af12b...7f5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...