AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:41 #1 Skrevet mandag kl 16:41 Jeg er enslig forsørger som går på aap, og etter at det har blitt mye dyrere å leve, får jeg som regel pengene til å vare akkurat lenge nok til neste utbetaling fra NAV. Så annenhver mandag er det stort sett tomt på min konto. Nå er det andre gang på kort tid at NAV er forsinket med utbetaling av aap - og jeg får da ikke handlet inn mat til barna mine... Det er mye annet i mine barns hverdag som kan bli negativt påvirket av denne forsinkelsen, men dette tror jeg ikke NAV bryr seg døyten om! Når jeg leser meldingen fra de på mine sider, blir jeg bare så provosert - for det er ingen beklagelse... Ikke ett ord om at de skjønner den manglende utbetalingen kan skape problemer for meg, eller noe som helst annet som viser meg at de faktisk tenker over hva denne forsinkelsen betyr for meg og mine barn.... Eneste de skriver er at aap kommer senere enn vanlig, men "bør" være på min konto innen 3 virkedager.... NAV kan dra til h..... 😐 Anonymkode: 5697b...87f 4 9
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:44 #2 Skrevet mandag kl 16:44 De er ikke forsinka. Nav har tre virkedager å sette pengene inn på konto. Det er vel bare fint og «flaks» at de kommer på mandag. Tenk om vi ikke hadde hatt det velferdssystemet vi har, hva skulle du gjort da? Sett heller litt mer pris på ting! Anonymkode: fa52c...aab 27 1 17
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:49 #3 Skrevet mandag kl 16:49 Her så vi mannen fikk på mandag, jeg onsdag, selv om begge sendte lørdag. Vet om mange som får fast onsdager på aap og ikke mandag Anonymkode: 2a468...1f0 1 1
Traktor Skrevet mandag kl 16:52 #4 Skrevet mandag kl 16:52 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg er enslig forsørger som går på aap, og etter at det har blitt mye dyrere å leve, får jeg som regel pengene til å vare akkurat lenge nok til neste utbetaling fra NAV. Så annenhver mandag er det stort sett tomt på min konto. Nå er det andre gang på kort tid at NAV er forsinket med utbetaling av aap - og jeg får da ikke handlet inn mat til barna mine... Det er mye annet i mine barns hverdag som kan bli negativt påvirket av denne forsinkelsen, men dette tror jeg ikke NAV bryr seg døyten om! Når jeg leser meldingen fra de på mine sider, blir jeg bare så provosert - for det er ingen beklagelse... Ikke ett ord om at de skjønner den manglende utbetalingen kan skape problemer for meg, eller noe som helst annet som viser meg at de faktisk tenker over hva denne forsinkelsen betyr for meg og mine barn.... Eneste de skriver er at aap kommer senere enn vanlig, men "bør" være på min konto innen 3 virkedager.... NAV kan dra til h..... 😐 Anonymkode: 5697b...87f Jeg synes egentlig det er du som er frekk og ikke minst utakknemlig. 33 1 10
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:53 #5 Skrevet mandag kl 16:53 Jeg venter også i skrivende stund på AAP, men de kommer i løpet av få virkedager etter sendt meldekort. Ofte kommer de på mandager, men tydeligvis ikke alltid. Det er verre hvis de ikke kommer. Man bør aldri bruke så mye penger at man ikke har nok til at du blir avhengig av at de kommer på første virkedag. Anonymkode: bce43...05b 6
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:55 #6 Skrevet mandag kl 16:55 Nav er ikke forsinket før det har gått 3 virkedager etter vanlig utbetalinger. Ingen fasit å få pengene på mandager. Da er du bare heldig 👍 Sånn har det hvert i alle år. Går selv på app men forventer aldri penger de to første dagene. Så her burde du lese deg opp og snakke ut j fra fakta og kunnskap. Noe du ikke har i denne saken Anonymkode: 1c00e...5b2 12 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:55 #7 Skrevet mandag kl 16:55 Og for de som mener jeg er privilegert som ikke er helt avhengig av at pengene kommer på antatt tid; nei! Jeg vet hvor vanskelig det kan være økonomisk, men jeg ofrer faktisk noe i økonomiske kniper. Det må alle gjøre. Dessverre. Anonymkode: bce43...05b 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:56 #8 Skrevet mandag kl 16:56 Dette hjelper deg jo ikke akkurat nå, men forsøk å forskyve hele økonomiplanen din med 1-2 uker. Da er du ikke så prisgitt at det kommer på mandagen, og kommer ikke i slike situasjoner igjen. Og bygg deg opp en buffer på minimum 10 000 kr (forstår at det er et langtidsprosjekt hvis ting allerede er veldig trangt). Angående om NAV tenker over problemene dette får for deg, det tror jeg du har rett i at de ikke gjør. Tror vi har mer enn nok byråkrati om ikke NAV-ansatte skulle brukt tid på å tenke over på hvordan ditten eller datten påvirker oss. Særlig når vi også har et personlig ansvar for å få ting til å gå rundt. Anonymkode: 16b1c...297 7 3
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:58 #9 Skrevet mandag kl 16:58 Jeg har mottatt AAP-utbetalingen hver mandag de årene jeg har hatt AAP. I dag er det ikke kommet. TS, og jeg, har økonomiske forpliktelser som alle andre, men med et smalere budsjett. Det er veldig viktig at pengene utbetales den dagen de pleier å komme. Hvilket er mandag, om man har sendt inn meldekort lørdagen før. Dere som skal se ned på, og gjøre narr av oss som av ulike grunner har en grunn til at vi er på arbeidsavklaringspenger, tenker jeg lite godt om. Anonymkode: f47ed...220 10
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:59 #10 Skrevet mandag kl 16:59 Nav kan jo faktisk trykke på knappen og utbetale så mye de vil, men det nytter ikke hvis ikke banken kan overføre. Og bankforbindelse kan ikke nav styre. De er ikke banken. Anonymkode: 63dde...49d 8
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:59 #11 Skrevet mandag kl 16:59 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg er enslig forsørger som går på aap, og etter at det har blitt mye dyrere å leve, får jeg som regel pengene til å vare akkurat lenge nok til neste utbetaling fra NAV. Så annenhver mandag er det stort sett tomt på min konto. Nå er det andre gang på kort tid at NAV er forsinket med utbetaling av aap - og jeg får da ikke handlet inn mat til barna mine... Det er mye annet i mine barns hverdag som kan bli negativt påvirket av denne forsinkelsen, men dette tror jeg ikke NAV bryr seg døyten om! Når jeg leser meldingen fra de på mine sider, blir jeg bare så provosert - for det er ingen beklagelse... Ikke ett ord om at de skjønner den manglende utbetalingen kan skape problemer for meg, eller noe som helst annet som viser meg at de faktisk tenker over hva denne forsinkelsen betyr for meg og mine barn.... Eneste de skriver er at aap kommer senere enn vanlig, men "bør" være på min konto innen 3 virkedager.... NAV kan dra til h..... 😐 Anonymkode: 5697b...87f Så det du sier er at du ikke trenger NAV? Anonymkode: 8a69a...88c 7
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:00 #12 Skrevet mandag kl 17:00 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så det du sier er at du ikke trenger NAV? Anonymkode: 8a69a...88c Skjerp deg. Anonymkode: f47ed...220 3 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:01 #13 Skrevet mandag kl 17:01 Jeg har løst det ved å spare litt og litt, så nå er jeg en periode på forskudd. Hver gang jeg får aap settes det på en annen konto, og to uker etter der så bruker jeg av den om det ikke kommer på mandag. Man må ta litt ansvar selv. Om det er helt krise så vet du at pengene kommer og hvilken periode de skal vare for, så da får du bruke kredittkort eller klarna. Anonymkode: 766c5...b1a 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:04 #14 Skrevet mandag kl 17:04 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har mottatt AAP-utbetalingen hver mandag de årene jeg har hatt AAP. I dag er det ikke kommet. TS, og jeg, har økonomiske forpliktelser som alle andre, men med et smalere budsjett. Det er veldig viktig at pengene utbetales den dagen de pleier å komme. Hvilket er mandag, om man har sendt inn meldekort lørdagen før. Dere som skal se ned på, og gjøre narr av oss som av ulike grunner har en grunn til at vi er på arbeidsavklaringspenger, tenker jeg lite godt om. Anonymkode: f47ed...220 Men se på nav sine sider da, de har 3 virkedager på å betale ut, så selvom de pleier å komme betyr det ikke at nav er sleipe nå, fordi sorry å si det, de har alt på sitt fram til onsdag kl 16 Anonymkode: bb03b...dfa 10 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:04 #15 Skrevet mandag kl 17:04 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har løst det ved å spare litt og litt, så nå er jeg en periode på forskudd. Hver gang jeg får aap settes det på en annen konto, og to uker etter der så bruker jeg av den om det ikke kommer på mandag. Man må ta litt ansvar selv. Om det er helt krise så vet du at pengene kommer og hvilken periode de skal vare for, så da får du bruke kredittkort eller klarna. Anonymkode: 766c5...b1a Så fint for deg. Jeg har ingen penger å sette av. Kredittkort og Klarna er uaktuelt, det fører til større økpnomiske utfordringer når man i utgangspunktet ikke har de pengene. Anonymkode: f47ed...220 4 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:06 #16 Skrevet mandag kl 17:06 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så fint for deg. Jeg har ingen penger å sette av. Kredittkort og Klarna er uaktuelt, det fører til større økpnomiske utfordringer når man i utgangspunktet ikke har de pengene. Anonymkode: f47ed...220 Ja, det er fint for meg. Det fører ikke til større økonomiske utfordringer dersom du bruker de samme pengene som du skulle ha brukt innen den toukersperioden. Nå som det er trekkfritt er det mulig å sette av litt, man kan hvis man vil, over tid. Anonymkode: 766c5...b1a 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:07 #17 Skrevet mandag kl 17:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men se på nav sine sider da, de har 3 virkedager på å betale ut, så selvom de pleier å komme betyr det ikke at nav er sleipe nå, fordi sorry å si det, de har alt på sitt fram til onsdag kl 16 Anonymkode: bb03b...dfa Jeg har aldri satt at NAV er sleipe. Jeg skriver at jeg har fått AAP-utbetalingen mandag i de år jeg har gått på arbeidsavklaringspenger. Da skaper det problemer når utbetalingen skjer senere - selv om NAV har sitt på det tørre ved å skrive en merknad om at utbetalingen kan ta 3 virkedager. Du kan kanskje kjøpe deg litt medmenneskelighet og forståelse for overskuddspengene dine. Anonymkode: f47ed...220 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:09 #18 Skrevet mandag kl 17:09 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): De er ikke forsinka. Nav har tre virkedager å sette pengene inn på konto. Det er vel bare fint og «flaks» at de kommer på mandag. Tenk om vi ikke hadde hatt det velferdssystemet vi har, hva skulle du gjort da? Sett heller litt mer pris på ting! Anonymkode: fa52c...aab Ja bla, bla, bla....Så om man syns det er dritt at pengene ikke kommer når de pleier så er det ensbetydende at man ikke setter pris på velferdssystemet? Tenk om du ventet på penger for å kjøpe mat til ungene dine men pengene kom ikke den dagen de vanligvis kom og kjøleskapet var tomt? Hva skulle du gjort da? Spar oss for idiotiske moralprekner til folk som sliter. Jeg gikk selv på aap en gang og vet hvordan det er. Anonymkode: 90797...27f 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:12 #19 Skrevet mandag kl 17:12 Du mener nav skal bruke tid på å unnskylde seg til alle så det tar enda lenger tid å saksbehandle? Lurt! Anonymkode: 5d418...8d8 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:12 #20 Skrevet mandag kl 17:12 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja bla, bla, bla....Så om man syns det er dritt at pengene ikke kommer når de pleier så er det ensbetydende at man ikke setter pris på velferdssystemet? Tenk om du ventet på penger for å kjøpe mat til ungene dine men pengene kom ikke den dagen de vanligvis kom og kjøleskapet var tomt? Hva skulle du gjort da? Spar oss for idiotiske moralprekner til folk som sliter. Jeg gikk selv på aap en gang og vet hvordan det er. Anonymkode: 90797...27f Da kan du søke nødhjelp. Anonymkode: 5d418...8d8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå