Gå til innhold

Hans kvinnelige kollega flørter med han til tross for at hun vet han er i forhold. Hvordan forholde meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min kjæreste og jeg har vært sammen i 2 år. Han har en (ganske ny) kvinnelig kollega som direkte flørter med han, til tross for at hun har møtt meg ifm sosiale sammenkomster og vet godt at han er i et forhold. Det er turnus og jeg blir uvel når jeg vet de jobber sammen. Han gjør ting «riktig» mtp å ta avstand o.l, men jeg blir fortsatt usikker og uvel av tanken på at hun flørter intenst med han. Som eksempel sier hun jevnlig til han at han er attraktiv, spør om de kan møtes utenfor jobb bare de to, og uten at jeg klarer forklare det så godt er hun flørtende med kroppsspråk, tar på han osv. Jeg har sett dette selv, hun flørter også med han foran meg de gangene vi har møttes. Jeg er konfliktsky og det har aldri vært over en linje hvor jeg føler det er «innafor» å si noe til henne. Jeg vil ikke at han skal lage konflikt på jobb heller. Han sier han heller ikke vet hvordan han skal være mer avvisende enn han er, uten å være uprofesjonell og ufin mot en kollega. 

Jeg trenger egentlig bare en måte å gi litt faen, å tenke at han bare vil ha meg (som han ofte bekrefter) og klare børste det bort. Noen som har råd? Jeg har bare en dårlig magefølelse nå hver gang de jobber sammen.

Anonymkode: 17188...ce4

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke du, men han, som må håndtere dette. Han bør klare å si at han ikke vil treffe henne på privaten, og heller ikke ønsker noe annet prat enn det som gjelder jobb. Han må bare være tydelig, så han er sikker på at beskjeden er mottatt. Gir hun ikke fred, er det en sak for ledelsen ang uønsket seksuell oppmerksomhet. Man skal oppføre seg skikkelig på jobb og i jobbsammenheng. 

Anonymkode: fb6e0...7ff

• Liker 21
  • Nyttig 15
Skrevet

Han må bare gi tydelig beskjed og han burde gå til leder, så kan leder ta en prat med denne kollegaen. 

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan vet du at hun gjør dette utover det du har sett?

AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på hun mener dette som flørting? Det kan hende hun rett og slett bare er slik og mener det vennskapelig? Noen mennesker tolker veldig mye som flørting. Jeg er veldig ekstrovert og positiv, og sier ofte fine ting til folk, og er gla klemmer. Dette har ofte blitt misforstått som flørting. Jeg fortsetter å være meg selv og tenker at slikt kan være helt naturlig vennskapelighet.

Anonymkode: 798bb...65c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Han sier han heller ikke vet hvordan han skal være mer avvisende enn han er, uten å være uprofesjonell og ufin mot en kollega. 

Min mann hadde gitt klar beskjed! Det er mer ufint å ikke forstå hvor grensa går, enn å gi beskjed om at grensa er trådd over. 

Anonymkode: 46a21...447

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Phoenix Heart skrev (30 minutter siden):

Han må bare gi tydelig beskjed og han burde gå til leder, så kan leder ta en prat med denne kollegaen. 

Dette er hans ansvar og en stakkars leder skal slippe å forholde seg til flørting. Dette er ikke et overgrep og voksne folk må klare håndtere dette.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man tenker høye tanker om seg selv dersom man tolker all vennlighet som flørting! Det går fint an å gi kompliment og ønske å møtes og mene det vennskapelig. Jeg syns du hopper til konklusjoner her ts. Mulig du misforstår dette veldig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Min kjæreste og jeg har vært sammen i 2 år. Han har en (ganske ny) kvinnelig kollega som direkte flørter med han, til tross for at hun har møtt meg ifm sosiale sammenkomster og vet godt at han er i et forhold. Det er turnus og jeg blir uvel når jeg vet de jobber sammen. Han gjør ting «riktig» mtp å ta avstand o.l, men jeg blir fortsatt usikker og uvel av tanken på at hun flørter intenst med han. Som eksempel sier hun jevnlig til han at han er attraktiv, spør om de kan møtes utenfor jobb bare de to, og uten at jeg klarer forklare det så godt er hun flørtende med kroppsspråk, tar på han osv. Jeg har sett dette selv, hun flørter også med han foran meg de gangene vi har møttes. Jeg er konfliktsky og det har aldri vært over en linje hvor jeg føler det er «innafor» å si noe til henne. Jeg vil ikke at han skal lage konflikt på jobb heller. Han sier han heller ikke vet hvordan han skal være mer avvisende enn han er, uten å være uprofesjonell og ufin mot en kollega. 

Jeg trenger egentlig bare en måte å gi litt faen, å tenke at han bare vil ha meg (som han ofte bekrefter) og klare børste det bort. Noen som har råd? Jeg har bare en dårlig magefølelse nå hver gang de jobber sammen.

Nei du skal ikke gi faen. Du skal be henne holde seg unna. 

Anonymkode: 7043d...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen kvinner er dessverre på den måten. Ute etter oppmerksomhet fra opptatte menn. Jobber de sammen bare de to eller er det flere kollegaer? Er hun single, eller kan mannen din spørre henne om kjæresten hennes synes dette er ok? Det beste er nok om han tar det opp med leder. 

Anonymkode: c9728...861

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei du skal ikke gi faen. Du skal be henne holde seg unna. 

Anonymkode: 7043d...2eb

HUN skal ikke be henne holde seg unna nei! HAN skal det!

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Han må jo gi MER tydelig veskjed enn han har gjort hittil. Dette er ikke et deg-problem, men manglende tydelighet fra din partner til henne. Han må stoppe det. 

Anonymkode: 3469a...37f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man tenker høye tanker om seg selv dersom man tolker all vennlighet som flørting! Det går fint an å gi kompliment og ønske å møtes og mene det vennskapelig. Jeg syns du hopper til konklusjoner her ts. Mulig du misforstår dette veldig. 

Det er jo svært spesielt av en kvinne å prøve å mase seg til sosialt samvær med en opptatt mann da. Spesielt hvis man er voksen. 

Har selv en attraktiv mann som er godt likt blant mange, på en plass der det ikke akkurat kryr av flotte, tilgjengelige menn,  og kvinner og jenter i alle aldre svermer som fluer rundt han til tider. Det eneste du kan gjøre er å minne ham på at han må sette grenser for seg selv, for enkelte kvinner gir seg ikke, spesielt hvis man er hyggelig i retur. 
For min del er det ofte det som er slitsomt, jeg stoler på mannen fullt ut, men det er alltid noen som skal vise at de kan «ta» ham, og om ikke han er tydelig nok, så gir dem ikke opp. 
Hadde ei som dukket opp i hagen engang. Jeg kjørte henne hjem. Hun sendte melding dagen etterpå. Ikke for å be om unnskyldning, men for snakke ned meg.😅 

Jeg trodde menn kunne være innpåsliten, men det finnes også kvinner som ikke ønsker å ta nei for et nei.. 

Kjæresten din blir nødt til å sette grenser, gi beskjed om at det ikke er ok, og funker ikke det, så må han gå til ledelsen. Om man er mann eller kvinne spiller ingen rolle, det er uakseptabel oppførsel. 

Anonymkode: 2dfd3...77c

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Han sier han heller ikke vet hvordan han skal være mer avvisende enn han er, uten å være uprofesjonell og ufin mot en kollega. 

Det er jo hun som er uprofesjonell, som driver med seksuell trakassering. Hvis han virkelig ønsker at hun skal slutte så kan han si at hvis hun ikke gir seg, så tar han det videre til nærmeste leder. 

Anonymkode: 46936...96c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres ut som mannen din blir seksuelt trakassert på jobb. Hun er jo bak mål og gir uønsket oppmerksomhet. Skjønner mannen din er ukomfortabel. Han burde spørre om hjelp fra leder til å håndtere dette.

Anonymkode: d875d...507

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er du helt sikker på hun mener dette som flørting? Det kan hende hun rett og slett bare er slik og mener det vennskapelig? Noen mennesker tolker veldig mye som flørting. Jeg er veldig ekstrovert og positiv, og sier ofte fine ting til folk, og er gla klemmer. Dette har ofte blitt misforstått som flørting. Jeg fortsetter å være meg selv og tenker at slikt kan være helt naturlig vennskapelighet.

Føler du deg truffet, eller noe?

Du er ikke passende å gi klemmer og si at mennesker er attraktive på jobb. For mange oppleves dette som seksuell trakassering, som vi har lovfestet vern mot. Du kan heller ikke si at dette bare er vennskapelig, det er like mye opp til mottakeren, som det er til avsenderen, å avgjøre hva noe er. 

Anonymkode: 46936...96c

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Min hadde tatt tydelig avstand og bedt henne slutte å ta på han. At han er i et forhold og ikke har interesse av noe annet enn et profesjonelt forhold.

Jeg hadde gjort det samme.

Hadde hun flørtet med han foran meg hadde jeg faktisk gått i mellom dem og klengete meg på han med et smil og vært "superhyggelig" for jeg vet han forguder og elsker meg. 

Men vi hadde begge vært krystallklare på at vi ikke er interessert om noen hadde vist klare tegn på flørting eller tok mye på oss.

Anonymkode: aae4e...ba1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når noe OFTE blir misforstått så ligger ansvaret hos deg for å endre og tilpasse deg. Slike mennesker som bare "fortsetter være seg selv" uten å være tilpasningsdyktig til ulike scenarioer, har for lite selvinnsikt...

Anonymkode: 3469a...37f

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

dersom du får tilbakemelding om at din oppførsel er grensestridende og oplleves som noe ubehagelig eller annet enndine intensjoner er det veldig spesielt og ikke ta det til seg og legge en demper på denne oppførselen overofr andre som tydeligvis ikke syns det er noe greit. 

Anonymkode: eb136...c7c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jeg hadde laget et helvette dersom hun gjorde noe slikt fremfor meg. Ville laget en så stor scene at det var svært flaut for alle involverte.  Hadde hun fortsatt med flørtingen på jobb samtidig som jeg ikke var tilstede, ville jeg vært kreativ og laget hennes privatliv surt. Heldig er hun som har lagt seg ut med en så «snill» dame som det du er. 

Anonymkode: c3750...f18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...