AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Hvordan fungerer dette? Her jeg bor er det ikke ledig oppkjøring før i september 😳 er ledig før andre plasser, men er noen timer kjøring unna. Må man da leie bil av en kjøreskole i det området som det er mulig å kjøre opp? Anonymkode: 49e09...81c
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Du booker time der du ønsker og kontakter en kjøreskolen i nærheten om oppvarmingstime og leie av bil. Ikke noe problem og ikke uvanlig, ungdommen her i huset dro flere timer unna for å få kjøre opp på 18-årsdagen. Anonymkode: 9734b...625
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Du booker time der du ønsker og kontakter en kjøreskolen i nærheten om oppvarmingstime og leie av bil. Ikke noe problem og ikke uvanlig, ungdommen her i huset dro flere timer unna for å få kjøre opp på 18-årsdagen. Anonymkode: 9734b...625 Nå er den timen som er ledig tidlig om morgenen. Rakk din ungdom begge deler samme dag? Anonymkode: 49e09...81c
TBL12 Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nå er den timen som er ledig tidlig om morgenen. Rakk din ungdom begge deler samme dag? Anonymkode: 49e09...81c Vil tro det avhenger av kjøreskolen bilen leies av. Er oppkjøring kl 0900 og kjøreskolen kan starte kl 0800 vil en nå det. (Kan gjerne reise til stedet dagen før og overnatte for å slippe å reise på natten om det er langt å reise. Mange muligheter.) Det kan være mulig å leie bil nærmere der en bor, men det vil kreve lengre leietid for bilen og kjørelæreren. Dvs høyere kostnad. Det er også noen som leier ut biler godkjent for oppkjøring utenom kjøreskole. Da må ledsager være med og rød L benyttes når en kjører til oppkjøringen. Viktig å forsikre seg bilen er godkjent av trafikk stasjonen om en leier utenom kjøreskole. Oppsummert: Det meste er mulig, men krever det bestilles time og avtales med kjøreskole eller andre som har en godkjent bil til utleie. Endret 23. juni av TBL12
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (6 timer siden): Nå er den timen som er ledig tidlig om morgenen. Rakk din ungdom begge deler samme dag? Anonymkode: 49e09...81c Ja. Min bestilte siste oppkjøring den dagen slik at de rakk kjøre ditt, ta oppvarmingstime og oppkjøring samme dag. Bestilte lang tid i forveien. Anonymkode: 9734b...625
AnonymBruker Skrevet 27. juni #6 Skrevet 27. juni Et annet alternativ er å bruke din kjørelærer + bil, men da må du også betale for leie av bil alle timene bil og kjørelærer er opptatt. Kona til broren min gjorde det, og det ble mildt sagt en dyr affære. Anonymkode: d4f24...a5d
AnonymBruker Skrevet 27. juni #7 Skrevet 27. juni Gå inn på statens vegvasen sine sider ofte, og helst før lunch. Timer blir avbestilt 😊 Kanskje du får time før. Jeg fikk nettop time i drammen 15 juli, men ventetiden er november nå. Du må ha en kjøreskolebil med de dobble settene med pedaler, men jeg tror ikke det er noe problem så lenge du spør en trafikkskole i god tid før. Be om en oppvarmingstime før så slapper du mer av og så blir du vandt til den nye bilen. Lønner seg å kjøre opp med kjøreskolebilen du er vandt til etter min mening. Bor i Drammen, så jeg har jo tenkt på å kjøre opp andre steder, men jeg kjørte litt i Kongsberg og det ble veldig rart siden jeg ikke er kjent der. Så jeg blir i Drammen. Men du har det kanskje ikke sånn, du kan ha bedre stedssans osv. Men prøv litt i forkant. Anonymkode: 166c5...b80 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå