Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På hodet?

Sliter en del med livløst hår om dagen. Røyter unormalt mye også. Trolig pga stress over tid. Har nylig stusset tuppene, men vil gjerne gjøre alt jeg kan for å beholde lengdene, og hjelpe håret til å være sunnest mulig. Har noen tips for å stimulere til god hårvekst?

Tusen takk!

Anonymkode: d0f73...e3f

AnonymBruker
Skrevet

Kosthold og kosttilskudd. Har gått fra masse hårtap til mye nytt hår. Bruker heller ikke gjennoppbyggende (protein) sjampoer, det kan også gjøre håret livløst og få deg til å røyte. 

Anonymkode: 21edf...84a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Kosthold og kosttilskudd. Har gått fra masse hårtap til mye nytt hår. Bruker heller ikke gjennoppbyggende (protein) sjampoer, det kan også gjøre håret livløst og få deg til å røyte. 

Takk for svar. Hva slags kosttilskudd og sjampo bruker du?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Hva slags kosttilskudd og sjampo bruker du?

Det er kostholdet som er viktigst, men tilskuddene jeg har tatt i perioder er bl.a b-kompleks, d vitamin,magnesium, jod. Har du vært hos legen og tatt blodprøver? 

AnonymBruker
Skrevet

Spør chat gpt 👍

Anonymkode: 7d9af...42c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er kostholdet som er viktigst, men tilskuddene jeg har tatt i perioder er bl.a b-kompleks, d vitamin,magnesium, jod. Har du vært hos legen og tatt blodprøver? 

Har ikke tatt blodprøve. Det var en god ide! Tar magnesium og har gjort det over tid. Tåler dårlig B vitaminer, spesielt b12. Da får jeg akne fra h******

Skrevet

Anbefaler MSM-tilskudd, føler at huden blir mykere også! 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har ikke tatt blodprøve. Det var en god ide! Tar magnesium og har gjort det over tid. Tåler dårlig B vitaminer, spesielt b12. Da får jeg akne fra h******

Jeg fikk også problemer med akne av b-12, men det ga seg etter noen mnd. Kanskje hvis du prøver lavere dose, og unngår tilskudd som også er tilsatt urter o.l? Flere som får reaksjoner på det.

Greit å finne ut om du har noen mangler som slår ut på blodprøver/om det er noe som ligger langt ned innenfor normalen så kan det også påvirke. Jod der noe mange får for lite av. Selv om jeg spiser 300 gram torsk hver uke pluss litt meieri hver dag, så tar jeg multitilskudd med jod for å få dekket dagsbehovet. 

Men som sagt, kostholdet er punkt 1. Ikke bare hva du bør spise mye av, men også det du bør droppe. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Masserer hodebunnen med olje før hver vask. Bruker en sånn "pad" med tagger for å massere. Lar det virke noen timer. Bruker en sjampo som renser hodebunnen (ikke håret) to ganger i uka.

Silikonprodukter gjør også at håret ser mer fyldig ut.

Frisøren min sverger til serum for hodebunnen, men jeg har ikke hatt noe effekt av det (kerastase genesis).

Anonymkode: 20f40...912

• Nyttig 1
Skrevet

Brukar ølgjærtablettar. Frisøren seier der er mange nye hår å spore. 6 mnd sidan sist eg var til henne. Trur eg byrja med tablettane i fjor haust.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...