Gå til innhold

Oppringt av sykehuset. Ringer de igjen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ble oppringt av sykehuset med sentralbordet som nummer. Har den siste tiden tatt diverse prøver, men ingen ved sykehuset direkte. Gikk glipp av anropet. Vil de ringe igjen? Kan private aktører med offentlig avtale sende feks patologi prøver til sykehuset, og sykehuset da ringe meg direkte? Blir stresset :( 

Anonymkode: a5930...bc8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slike prøver blir også gjerne lagt ut på Helsenorge ganske kjapt. Har du sjekket at du ikke har fått noe derfra?

Anonymkode: f3bc3...827

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ble oppringt av sykehuset med sentralbordet som nummer. Har den siste tiden tatt diverse prøver, men ingen ved sykehuset direkte. Gikk glipp av anropet. Vil de ringe igjen? Kan private aktører med offentlig avtale sende feks patologi prøver til sykehuset, og sykehuset da ringe meg direkte? Blir stresset :( 

Er det viktig ringer de igjen. Ringer du tilbake så kan de gjerne finne ut på sentralbordet hvem/avdelingen det er ringt fra. 

Private aktører, er private. Spesialister med avtale med det offentlige, altså en avtalespesialist der du betaler vanlig egenandel som går inn til opptjeneing av frikort, bruker gjerne sykehusenes laboratorium. Da kan lab. For eksempel ringe deg om Det er noe de trenger svar på eller prøvene er slik at de trenger å varsle deg. 

Anonymkode: 6f4c6...9ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Slike prøver blir også gjerne lagt ut på Helsenorge ganske kjapt. Har du sjekket at du ikke har fått noe derfra?

Anonymkode: f3bc3...827

Ja, ikke fått noe der enda 😕 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det viktig ringer de igjen. Ringer du tilbake så kan de gjerne finne ut på sentralbordet hvem/avdelingen det er ringt fra. 

Private aktører, er private. Spesialister med avtale med det offentlige, altså en avtalespesialist der du betaler vanlig egenandel som går inn til opptjeneing av frikort, bruker gjerne sykehusenes laboratorium. Da kan lab. For eksempel ringe deg om Det er noe de trenger svar på eller prøvene er slik at de trenger å varsle deg. 

Anonymkode: 6f4c6...9ae

Takk for svar. Jeg ringte sentralbordet men de kunne ikke fortelle meg hvem som har ringt. Har tatt biopsier fra magen for halvannen uke siden, så blir naturligvis stresset når jeg får et tapt anrop. Ser det meste er stengt for dagen. Jeg tok prøver hos en som har avtale med det offentlige, så fullt mulig han sendte de dit. Får ringe han i morgen direkte. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...