AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Jeg skammer meg over dette, så ikke vær slemme mot meg vær så snill. Jeg har en god venninne som har barn og barnebarn. Er selvfølgelig glad på hennes vegne, men hun snakker hele tiden om hvor rik og heldig hun er, og hvor mye fantastisk de gjør sammen. Jeg kunne ikke få barn selv. Noe som stikker ganske mye er at hun en gang sa at det er synd for meg, for jeg risikerer å bli ensom i alderdommen. Det klarer jeg ikke å glemme. Har andre venninner med barn, der har jeg ikke samme problemet, kanskje de er litt mer forsiktige fordi de kanskje tenker at det er vanskelig? Vi snakker om barna såklart, men kanskje litt mer nyansert om både gleder og utfordringer. Kan liksom ikke snakke om det heller, for jeg kan jo ikke sensurere henne. Men det gjør vondt, og jeg lurer på om jeg må trekke meg vekk. Vi deler andre ting også og har det veldig fint på andre måter, så dette er litt vanskelig for meg. Anonymkode: 599c8...f4c 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Om det er en god veninne så kan du jo si det til henne, at det er litt sårt - men at du selvfølgelig gleder deg over det hun har. Kan hun snakke om hva som gleder henne, kan vel du snakke om hva som sårer deg? At sårende kommentarer sitter lenge i handler nok mest om at du ikke setter grenser for hva som er greit å si til deg. Anonymkode: 271fd...e53
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni Barn og barnebarn er ingen garanti for en alderdom uten ensomhet. Anonymkode: c735a...e66 7
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Har hun ikke litt mer å snakke om? Hun høres tonedøv og uinteressant ut. Anonymkode: b6772...898 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Er hun sosial uintelligent? Jeg prater ikke om mine barn til voksne kvinner uten barn. Fordi det er uinteressant for de! Anonymkode: 98305...b3a 3 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni Jeg hadde tatt en prat med henne om det og er hun ikke villig til å dempe seg, hadde jeg bare gått videre. Livet er for kort til å bruke det på usunne relasjoner. Anonymkode: f5ff7...2f9
Rainstorm2.0 Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni Å si fra at det er vondt for deg, og spør om hun er villig til å snakke litt mindre om dette er helt innafor. Og er hun ikke villig, så kan du ta det derfra. Vil også si at jeg synes ikke det høres ut som du har noe her å skamme deg for. Det gir fullstendig mening at dette er sårt at det tas opp til stadig vekk, og særlig med tanke på den kommentaren hun sa den gangen, det var jo veldig lite sensitivt for din situasjon. Sa du noe den gangen da hun sa det? Er det sånn at den kommentaren sitter så i at du ville hatt det bedre med å forsøke å lufte det med henne, for det er jo mulig det kom feil ut og hun ikke mente det så lite sensitivt som det virker. 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #8 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er hun sosial uintelligent? Jeg prater ikke om mine barn til voksne kvinner uten barn. Fordi det er uinteressant for de! Anonymkode: 98305...b3a Ja, men hvorfor er det de som ikke har barn man alltid skal ta hensyn til når man snakker? Jeg har en venninne som selv har valgt å ikke få barn. Hun har 2 hobbyer som ikke interesserer meg i det hele tatt. Skal vi da kun snakke om hennes ting? Er man venner snakker man om alt, ellers er det jo ingen vits å være venner?! Anonymkode: 8ef1f...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå