AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Andre som syns det blir tungvindt med innsamling av klær, siden det ikkevska i restavfall. Ser her så må jeg kjøre 4 mil 1 vei for å bli kvitt klær som er ødelagt som ikke kan leveres til brukt butikk. Er da mer fristende å kaste det videre i restavfall eller å brenne. Spesielt når eneste sted det kan leveres blir helt annen retning en vi kjører, så blir 4 mil bare for å kaste noen klesplagg Anonymkode: 326b9...958 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Her går det i restavfallet. Det de har satt ut egne containere til utenfor hos oss sorterer jeg ut, resten går i restavfallet. Anonymkode: 3a922...916 3 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni 4 mil er urimelig å krever som reisevei. Det dukker ikke opp en kontainer ved siden av glass, metall osv da? Det er ikke sikkert alle kommuner har fått satt i gang innhentingen ennå bare. Hva står det på kommunens nettsider? Anonymkode: a9204...848 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni nå gjelder det vel stort sett ikke vanlige folk det med resirkulering ennå, når det trer i kraft får vi evt egne poser fra renholdsverket. Anonymkode: 7ec2f...a64 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Har en egen pose vi samler opp i, det kan fort være flere år oppi der før vi er på dynga med det. Men vanskelig er det ikke akkurat. Anonymkode: 2bbc5...684 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni Sikker på at du har funnet nærmeste? Du kan sjekke på sortere.no Anonymkode: a9204...848
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni Jeg er skikkelig irritert på den innsamlingen. De startet med det før gjenvinningsanlegget hadde system for kasting av ødelagt tøy. Jeg har nå 4 sekker som jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av. Alt fra klær til sengetøy. Jeg betaler hvertfall ikke for og kjøre inn på anlegget og kaste det. Hos oss skulle de sette opp containere utforbi anlegg sånn vi slapp og betale, har de gjort det, nei. Anonymkode: 3d524...d66 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): 4 mil er urimelig å krever som reisevei. Det dukker ikke opp en kontainer ved siden av glass, metall osv da? Det er ikke sikkert alle kommuner har fått satt i gang innhentingen ennå bare. Hva står det på kommunens nettsider? Anonymkode: a9204...848 Står vi må til gjenvinning stasjonen som ligger 4 mil unna. Vi har egene dunker til glass/metall papir,restavfall, matavfall og plast. Så er kun klær en evnt må kjøre. Som sagt den veien pleier vi aldri å dra Anonymkode: 326b9...958 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni Her må også ødelagte klær være rene og tørre før det skal sorteres og leveres på eget sted... Jeg bruker ikke penger på strøm og vann for å vaske klær jeg skal kaste altså. Om jeg tar av meg en hullete sokk eller ødelagt truse, så kastes det med en gang gitt... Anonymkode: 48cff...939 2 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her må også ødelagte klær være rene og tørre før det skal sorteres og leveres på eget sted... Jeg bruker ikke penger på strøm og vann for å vaske klær jeg skal kaste altså. Om jeg tar av meg en hullete sokk eller ødelagt truse, så kastes det med en gang gitt... Anonymkode: 48cff...939 Det er jo tøys da! Det koster ikke ekstra strøm for en sokk i en ellers full maskin. Anonymkode: 341b8...7b6 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni Jeg putter det i nærmeste freetex/uff eller annen container. Jeg gidder ikke kjøre rundt å finne en av kommunen sine. Anonymkode: 75c6a...27c 1
katties Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni Dere har ikke en H&M i nærheten da? Det er vel flere kleskjeden som tar imot ødelagte tekstiler til resirkulering.
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Andre som syns det blir tungvindt med innsamling av klær, siden det ikkevska i restavfall. Ser her så må jeg kjøre 4 mil 1 vei for å bli kvitt klær som er ødelagt som ikke kan leveres til brukt butikk. Er da mer fristende å kaste det videre i restavfall eller å brenne. Spesielt når eneste sted det kan leveres blir helt annen retning en vi kjører, så blir 4 mil bare for å kaste noen klesplagg Anonymkode: 326b9...958 Vår klær er søppel når vi bestemmer at de er søppel. Klipper eller skjærer opp og kaster i restavfallet. Hvorfor i huleste heller skal noen stå og vurdere vårt undertøy, våre hullete og utgåtte strømper m.m.? Ett sted går grensen. Anonymkode: 5cb46...c39 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #14 Skrevet 23. juni Vi har ikke nok ressurser til å gjenvinne store mengder tekstiler i norge. Dette blir sendt ut av landet og europeiske klær som er misfarget, hullete, nuppette, mangler glidelås/knapper osv har en lei tendens til å havne på overfylte søppelkasser eller havet i flere Afrikanske land. Inntil vi får opp kapasiteten til å gjøre noe med disse slitte fillene i norge havner mine i restavfall. Alle klær som fortsatt ser helt fine ut leverer jeg til frelsesarmeen. Anonymkode: c3b31...fee 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): nå gjelder det vel stort sett ikke vanlige folk det med resirkulering ennå, når det trer i kraft får vi evt egne poser fra renholdsverket. Anonymkode: 7ec2f...a64 Får ikke egne poser her Anonymkode: 48cff...939
AnonymBruker Skrevet 23. juni #16 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er jo tøys da! Det koster ikke ekstra strøm for en sokk i en ellers full maskin. Anonymkode: 341b8...7b6 uansett...det skal kastes. Stå å lete etter den ene sokken eller trusa etter vask da. nei takk, bedre ting å finne på Anonymkode: 48cff...939 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #17 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Står vi må til gjenvinning stasjonen som ligger 4 mil unna. Vi har egene dunker til glass/metall papir,restavfall, matavfall og plast. Så er kun klær en evnt må kjøre. Som sagt den veien pleier vi aldri å dra Anonymkode: 326b9...958 Så bare hiv det i restavfallet da! Det er jo lov å tenke sjæl.. Anonymkode: c4422...d7c
AnonymBruker Skrevet 23. juni #18 Skrevet 23. juni Det er gratis å sende klær til fretex. https://frelsesarmeen.no/aktuelt/gratis-a-sende-klaer-til-fretex Anonymkode: e2647...5db
AnonymBruker Skrevet 23. juni #19 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er gratis å sende klær til fretex. https://frelsesarmeen.no/aktuelt/gratis-a-sende-klaer-til-fretex Anonymkode: e2647...5db Fretex vil ikke ha ødelagte tekstiler, de må betale for å kvitte seg med det. Anonymkode: 6717c...d70 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #20 Skrevet 23. juni Ødelagte klær er restavfall, og går i restavfallet. Jeg er ikke interessert i å misbruke klodens ressurser på hverken å vaske, vurdere eller prosessere skitne og hullete truser som uansett brennes til slutt i prosessen. Hele barneklær vaskes og doneres til veldedige organisasjoner hvis det ikke kan gjenbrukes innad i familie eller slekt. Egne klær brukes i mange år helt til de er utslitte og klare for restavfallet. Anonymkode: 1d209...bf9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå