Gå til innhold

Feriesex: Hvor prippen ville du vært?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ikke så uvanlig at flere drar på ferie sammen. Da dukker det opp dilemmaer. Dette var et dskusjonstema på en grillkveld forleden, etter at et av parene året før hadde vært på Kypros med et annet par, og fått en studioleilighet. Det er altså en felles leilighet der stue, kjøkken og sengeløsninger er organisert uten tydelige rominndelinger. Her var det noen vinkler, og et eget baderom, og det var et stort rom. Likevel var det ikke vegger og dør, slik at intimiteten ble ganske mye større enn planlagt (de hadde booket to dobbeltrom, men dobbeltbooking førte til dette). De skulle være der i 14 dager, og to uker på sommerferie uten kos var ikke greia for noen av dem. De snakket om det og ble enige om å ta det med et smil.

Hva tenker du om dette:

Ville du hatt sex hvis det var helt sikkert at de andre forsto at dere skulle til å ha, eller nettopp hadde hatt, sex? Her hadde det vært uunngåelig.

Ville du hatt sex hvis du visste at det var mulig at de andre hørte dere? Her hadde det vært uunngåelig. De måtte bare godta at sånn var det, og prøve å være stille.

Hva hvis det var helt sikkert at de andre hørte dere? Samme som over. Uansett hvor stille man prøver å være, hører man jo.

Hvis dere ble tildelt en studioleilighet, uten at det var meningen opprinnelig, hva ville du tenkt om sex hvis det også hadde vært mulig å se/skimte eller våkne av dere? Se en annen vei, ble løsningen. Eller ikke smugkikke for åpenlyst. Unngå doggy. Le og smile av det hele.

Hvilken grad av nakenhet hadde du vært fortrolig med, i en delt leilighet? Å bo i samme rom, dele bad og skulle dusje, skifte, smøre seg med solkrem etc. betydde at man så hverandre uten klær. Punktum.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært uproblematisk for oss.

Mannen min hadde ikke likt at en annen mann så meg naken, så det hadde jeg selvfølgelig ikke gjort. Man skifter på badet, null problem det. Ellers så ser man hverandre i bikini uansett. 

Vi hadde nok løst dette med å benytte leiligheten ulike tidspunkt. Man trenger ikke tilbringe hvert eneste minutt av en ferie sammen med et annet par. 

Men jeg og mannen min har myyyyyye sex på ferie, gjerne 5-7 ganger for dag. Hjemme har vi sex omtrent hver dag. 

Jeg hadde ikke reagert på at venneparet hadde diskret sex i samme rom, der man hører litt lav pusting eller lyden av fittesaft. En type sex der de er intime på en rolig måte. Kanskje hadde vi også blitt kåt, mest sannsynlig. 

Anonymkode: ddb12...8ae

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei det hadde ikke vært noe for oss. Hadde heller gått 2 uker uten sex

Anonymkode: 0242d...136

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er ren høflighet og respekt ovenfor de andre å droppe å ha sex i sånne situasjoner, uten at det handler om prippenhet. 

Anonymkode: ece0e...8a5

• Liker 14
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

På ferieturer er typisk den tiden på året vi har absolutt minst sex faktisk.

I hvert fall på typisk «sydenreiser».

Kombinasjonen varme og ræva søvn, gjør at tanken på sex er ganske uinteressant. Etter vi fikk barn, så er sex på ferie faktisk helt utelukket for vår del.

Vi har mer en nok sex hjemme, så et par uker på ferietur uten sex er virkelig null stress.

Anonymkode: 407a7...65a

• Liker 3
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Å presse sin egen sex på andre, er respektsløst. Det samme med nakenhet. Om sex er absolutt nødvendig, så gjør dere det når det er kun dere i hus. Alle må ikke være i hus samtidig til en hver tid. Det handler ikke prippenhet. 

Anonymkode: 255ac...393

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde holdt oss til sex når det andre paret hadde vært opptatt med andre ting. Ute ved et basseng, på tur, shopping, restaurant osv. om det skulle skjedd med de tilstede i leiligheten ville vi gjort det stille. Skulle ikke vært til noen sjenanse. Ellers så kommer bekledning an på hvordan leiligheten er. Er det naturlig å gå litt rundt i bikini fordi det soles på terrassen? Man tar ikke alltid på seg en kjole fordi man skal rett inn og hente kaldt vann fra springen på kjøkkenet. 
Om mer by-leilighet uten rom for at man vanligvis går rundt i bikini/lettkledd så ville jeg gått i vanlige klær som skjorts/topp, sommerkjole osv.

Anonymkode: 9e034...abf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne godt satt meg ned med det andre paret og planlagt når og hvor det skal pules.

Men jeg er helt sikker på at det fra min kones perspektiv hadde blitt 14 dager uten fysisk kontakt.

Anonymkode: adf38...df0

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Et vennepar av meg og en potensiell mann hadde fått beskjed om at vi måtte avklare sex i studiolelilgheta. Jeg er ikke avholden mer enn jeg må og hadde uten problemer hatt sex i samme rom som andre.

Anonymkode: 20849...5db

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men skal dere sitte pal på disse rommene hele tiden da? Gå en tur ut i bushen og gjør det der, noen klarer det ute i vannet også.

Anonymkode: 955d3...ca3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke reist på ferie under disse premissene og omstendighetene. Det hadde rett og slett ikke føltes som ferie. 

Anonymkode: 1ae87...353

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke falt meg inn å dra på den ferien i utgangspunktet. Høres slitsomt ut.

Anonymkode: ee06f...b3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For min del kunne jeg hatt sex i samme rom, i alle fall hvis vi ikke hadde direkte øyekontakt under akten. Hadde ikke gjort meg noe å se hverandre naken.

Usikker på om kona er enig. 😀

Anonymkode: 3c80c...0bd

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Dette har vi løst på vennetur med å rett og slett ta opp temaet første kveld med litt promille. Litt latter og fnis, men det tar brodden. Man skal kose seg på ferie :)

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde det blitt dusjsex eller når det andre paret var ute. Jeg har ikke sex i samme rom som andre par er i.

Anonymkode: 8591e...3aa

• Liker 5
Skrevet

Andres sex er avtennede. Vi hadde aldri satt oss i situasjonen i utgangspunktet. Vi vil pule akuratt når vi vil, hvor mye vi vil og hvordan vi vil, så vi hadde hatt egen leilighet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

spørs helt på hvor nære venner det er snakk om for min del. har noen vennepar som vi har veldig god kjemi med der nakenhet ikke er noe problematisk. har flere ganger badet naken med disse. soler oss naken sammen osv. har også "ferska" de ha sex på badet uten at noen brydde seg om det.

Hadde selvfølgelig tatt veldig hensyn ifht lyder osv. men null stress for vår del (tror jeg). ,

vanskelig å sette seg inn i en sånn situasjon egentlig.  

Anonymkode: a8ebc...722

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

spørs helt på hvor nære venner det er snakk om for min del. har noen vennepar som vi har veldig god kjemi med der nakenhet ikke er noe problematisk. har flere ganger badet naken med disse. soler oss naken sammen osv. har også "ferska" de ha sex på badet uten at noen brydde seg om det.

Hadde selvfølgelig tatt veldig hensyn ifht lyder osv. men null stress for vår del (tror jeg). ,

vanskelig å sette seg inn i en sånn situasjon egentlig.  

Anonymkode: a8ebc...722

Vi var løsslupne med et par på en slik måte i en ferie - og endte opp med å ha sex med dem. Fullt partnerbytte. 

Anonymkode: f3235...dad

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det mulig de kranglet lenge og vel med hotellet, men jeg hadde ikke akseptert en sånn løsning. Har stort behov for personlig space så enhver løsning med å dele bolig MÅTTE inkludert å kunne lukke seg inne på eget rom iblant.

Når det er sagt er jeg ganske lite sjenert og hadde ikke hatt noe problem med å være naken, skifte, smøre solkrem osv foran andre. Heller ikke ha sex, men det hadde såfall vært et tema først om alle synes det er greit, vil ikke prakke på andre sex hvis de finner det ubehagelig. Jeg synes bare det er hyggelig å høre andre ha sex (dog ikke familie…), bra for de 👌 ikke uvanlig at man blir kåt selv også da. Vi har ofte mye sex på ferier, men hadde klart oss uten også uten at det var helt krise.

Så jeg hadde trengt eget avlukkbart rom og hadde ikke gitt meg uten å få det. Men det er pga behovet for egen space, ikke pga nakenhet og sex.

Anonymkode: ffb72...026

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok ikke hatt særlig utfordringer med det, men min mann er slik at han er mer privat, men mister mye hemninger når han har drukket, så stor fare for at han hadde blåst i det når han hadde drukket, for så å ha dårlige følelser rundt det senere. Jeg tror det hadde hemmet meg mye, for da måtte jeg ha holdt tilbake når han ga faen, selv om jeg egentlig blåser i det, fordi jeg visste at som edru ville han få bondeanger og gnage på det. 

Før min mann har jeg hatt sex med kjæreste ved siden av vennepar. Vi var unge, hadde ikke flere soverom,  og var trygge på hverandre. De hadde sex, vi hadde sex, ikke noen som trengte å være flau over det. 

Anonymkode: 37124...6af

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...