Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Denne tråden ble stengt fordi tittelen på den ikke var skrevet informativt nok:

Dette er innholdet i tråden, som kan leses der - eller her (kopiert inn):

Det er mange tråder her inne der kvinner lurer på hvorfor mannen mister interessen, ghoster etc. Dette var et forsøk på å forklare hvorfor slikt skjer.

Flere forutsetter at mannen de har kontakt med faktisk er interessert i dem. Det er veldig ofte en misforståelse. Svært, svært mange menn er interessert i bruke (noe) tid på dialogen, for å få dem til sengs. For å oppnå det sier man ting som man vet fungerer, i hvert fall ganske ofte. 

Første etappe er å avtale date. Deretter inntreffer trinn 1 - 5 etc., som beskrevet. Noen ganger er man helt oppe på 5 eller mer, og da oppstår en annen dynamikk. Men i de andre tilfellene..? Det burde ikke være en overraskelse at man kan tenke at "dette er en person jeg ikke vil ha noe forhold med, men et knull eller to går an".

Alt mellom 1 og 5 er ghostekandidater.

1. Mye mindre pen enn på bildene. Utelukket å møtes igjen, uaktuelt å ha ONS med. Vil helst avbryte ASAP. 

2. Mindre pen enn på bildene. Utelukket å møtes igjen. En tøm-og-røm er aktuelt her og nå, hvis det kan skje uten at det tar timevis å komme dit. Umiddelbar ghosting etterpå uansett.

3. Fortsatt litt nedtur utseendemessig, sexen avgjør om det blir mer enn én date. Og hvis det ikke blir noe i kveld, skal det være bankers med sex neste gang. Men uansett ikke noe varig, kun for et par puletreff. Åpenbar ghostekandidat deretter.

4. Greit, ikke flaut å treffe kjente, men selvsagt ikke kjæresteemne. Kan bli FF, men det kommer litt an på om hun blir masete og hvordan hun knuller. Kan vare litt, helt uforpliktende, hvis ikke noe mer dukker opp.

5. Dette begynner å bli noe, faktisk ganske søt. Hvordan hun puler, hvor kåt hun er og hvordan hun snakker og oppfører seg, avgjør om dette blir noe som kan utvikle seg. Kan godt hilse på gutta, men ikke introduseres som "kjæreste". 

Deretter fra 6 til 10.

Anonymkode: e2237...445

Det som slår meg når jeg leser dette, er ikke nødvendigvis at det er helt feil men at det er veldig trangt. Trangt verdensbilde. Trangt menneskesyn. Og kanskje også en trang forståelse av hva relasjoner egentlig handler om.

For noen ghoster fordi de aldri var interessert i noe annet enn sex. Det skjer. Noen sier det de tror virker, fordi de er mer opptatt av kortsiktig gevinst enn av ærlighet. Det også skjer.

Men å gjøre dette til en slags generell forklaring på ghosting? Det er som å tro at alle som går fra en samtale gjør det fordi den andre ikke var pen nok. Det reduserer folk til kjøtt og skjemaer, og relasjoner til kalkyle.

Folk ghoster av mange grunner. Noen fordi de er feige. Noen fordi de er overveldet. Noen fordi de ikke vet hvordan man avslutter noe på en ryddig måte. Noen fordi de ikke har lært at mennesker fortjener tydelige grenser, også når det gjelder avvisning. Og noen fordi de aldri var til stede i samtalen til å begynne med – bare i jakten på det de ønsket å få.

Men å late som om ghosting alltid er en planlagt strategi fra menn som vurderer kvinner på en indre tier-liste fra "grei nok til å ha sex med" til "kanskje kjæreste en dag" – det sier egentlig mest om den som har laget listen.

Vi trenger flere samtaler om hva ærlighet egentlig er. Og færre innlegg som forsøker å forklare hele menneskeheten med én håndfull erfaringer og en flaske frustrasjon.

For i bunn og grunn handler dette ikke om å forstå ghosting.

Det handler om å forstå folk. Og da må vi begynne med å se dem som noe mer enn et tall mellom 1 og 10.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og samtidig lurer menn på hvorfor det er en "male loneliness epidemic". Når vi vet hvordan dere menn fungerer, så er det ikke veldig fristende å kaste bort tid på dere. For å si det litt diplomatisk. 

Anonymkode: 7a175...896

Mesteparten av menn får ikke matcher engang. Mennene som ghoster er de topp 10% mennene som alle kvinner matcher med så de drukner i kvinner, de ghoster fordi de kan velge og vrake uten konsekvenser.

Anonymkode: 38d51...d00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei det er jævlig irriterende, usjarmerende og sitsomt. Simp rett og slett. 

Anonymkode: ed130...e88

Hver sin smak....Jeg liker at han kan være litt myk jeg da.

For å referere til godteposen: Godt og blandet, søtt, salt og syrlig 😂

Anonymkode: cdbef...050

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og samtidig lurer menn på hvorfor det er en "male loneliness epidemic". Når vi vet hvordan dere menn fungerer, så er det ikke veldig fristende å kaste bort tid på dere. For å si det litt diplomatisk. 

Anonymkode: 7a175...896

I den grad "epidemien" overhodet er reell, så gjelder den menn som ikke får seg noe.

Du bommer totalt.

Anonymkode: edda8...ce9

Skrevet

Det er forsket på ghosting. Dehli snakket om det på en WW podcast.

Kjennetegnet på folk som ghoster er at de er konfliktsky og har lite empati.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 20.31):

Mesteparten av menn får ikke matcher engang. Mennene som ghoster er de topp 10% mennene som alle kvinner matcher med så de drukner i kvinner, de ghoster fordi de kan velge og vrake uten konsekvenser.

Anonymkode: 38d51...d00

Det handler ikke om utseende. Jeg går for å være svært pen og det kan være direkte slitsomt noen ganger fordi flere menn er forelsket samtidig og tar mye kontakt. Har aldri ghostet noen selv om jeg kan gjøre det uten konsekvenser, fordi jeg har empati, oppdragelse og sosial intelligens. De få gangene jeg har ghostet er fordi mennene ikke har tatt nei for et nei og skremt meg. Så hvis unnskyldningen deres er kun at mennene er 10/10 så er jeg uenig, de er kanskje kjekke men mangler sjelsevner og er da ikke en 10’er. 

Anonymkode: e3dfe...bf7

• Liker 1
Skrevet

Å ghoste noen er uansett årsak svært feigt, og kommer av feighet og dårlig oppførsel. Det koster en setning å avslutte på bedre vis. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Isambard skrev (1 time siden):

Det er forsket på ghosting. Dehli snakket om det på en WW podcast.

Kjennetegnet på folk som ghoster er at de er konfliktsky og har lite empati.

Dette tror jeg på. Har selv ghostet for noen år siden og skammer meg / tenker på det innimellom. Det var vanskelig å avslutte relasjonen ordentlig og jeg var feig. 

Anonymkode: 41fbb...b50

• Nyttig 1
Gjest Cartman
Skrevet

Ubevisst ghosting = man har mye å gjøre

Bevisst ghosting = rasshøl

Skrevet

Jævlig mye styr når du bare kunne skrevet at det er fordi man ikke interessert. Som alle vet. :spokelse:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 15.51):

Akkurat samme her, har aldri ghostet en mann uten å formidle at jeg ikke ønsker å fortsette relasjonen først, men det hjelper ikke når de ignorerer det glatt og bare fortsetter, da har man ikke annet valg enn å ghoste. 

Anonymkode: e3dfe...bf7

Hvis du sier ifra på forhånd er det jo ikke ghosting. Ghosting er når den ene parten "tror at alt er bra" og så bare forsvinner den andre uten et eneste ord.

Anonymkode: cdfdd...753

Skrevet

Jeg er en klassisk tinderghoster, fordi jeg synes tinder er ulidelig kjedelig. Jeg ghoster lenge før date, på grunn av latskap. Sånn sett er jeg effektiv. Og rettferdig, jeg ghoster alle.

• Liker 1
Skrevet

Det er greit å ikke være interessert. Det er ugreit å ghoste. Tenker at de som ghoster er feige og lite empatiske. Kanskje like greit å glemme dem, de er ikke verdt det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...