Gå til innhold

Et forsøk på å forklare hvorfor ghosting skjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tråden ble stengt fordi tittelen på den ikke var skrevet informativt nok:

Dette er innholdet i tråden, som kan leses der - eller her (kopiert inn):

Det er mange tråder her inne der kvinner lurer på hvorfor mannen mister interessen, ghoster etc. Dette var et forsøk på å forklare hvorfor slikt skjer.

Flere forutsetter at mannen de har kontakt med faktisk er interessert i dem. Det er veldig ofte en misforståelse. Svært, svært mange menn er interessert i bruke (noe) tid på dialogen, for å få dem til sengs. For å oppnå det sier man ting som man vet fungerer, i hvert fall ganske ofte. 

Første etappe er å avtale date. Deretter inntreffer trinn 1 - 5 etc., som beskrevet. Noen ganger er man helt oppe på 5 eller mer, og da oppstår en annen dynamikk. Men i de andre tilfellene..? Det burde ikke være en overraskelse at man kan tenke at "dette er en person jeg ikke vil ha noe forhold med, men et knull eller to går an".

Alt mellom 1 og 5 er ghostekandidater.

1. Mye mindre pen enn på bildene. Utelukket å møtes igjen, uaktuelt å ha ONS med. Vil helst avbryte ASAP. 

2. Mindre pen enn på bildene. Utelukket å møtes igjen. En tøm-og-røm er aktuelt her og nå, hvis det kan skje uten at det tar timevis å komme dit. Umiddelbar ghosting etterpå uansett.

3. Fortsatt litt nedtur utseendemessig, sexen avgjør om det blir mer enn én date. Og hvis det ikke blir noe i kveld, skal det være bankers med sex neste gang. Men uansett ikke noe varig, kun for et par puletreff. Åpenbar ghostekandidat deretter.

4. Greit, ikke flaut å treffe kjente, men selvsagt ikke kjæresteemne. Kan bli FF, men det kommer litt an på om hun blir masete og hvordan hun knuller. Kan vare litt, helt uforpliktende, hvis ikke noe mer dukker opp.

5. Dette begynner å bli noe, faktisk ganske søt. Hvordan hun puler, hvor kåt hun er og hvordan hun snakker og oppfører seg, avgjør om dette blir noe som kan utvikle seg. Kan godt hilse på gutta, men ikke introduseres som "kjæreste". 

Deretter fra 6 til 10.

Anonymkode: e2237...445

• Liker 1
Skrevet

Veldig antisosial og kynisk tankegang.

Anonymkode: efe66...b66

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet

Du kan jo kun snakke for deg selv. Jeg har ghostet mange opp igjennom tidene. Det er har vært pga han er for romantisk, for forelska, for ivrig, for klengete osv. Dette er MINE begrunnelser.

-Kvinne 32.

Anonymkode: ed130...e88

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er grunner for å droppe, ikke for å droppe uten å si noe om det (ghoste).

Anonymkode: 26c4e...9a6

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis jeg ghoster så er det fordi jeg har sagt ifra om at jeg ikke ønsker mer kontakt, og personen fortsetter å ta kontakt. Kan ikke komme på andre grunner til at ghosting er OK utover det. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er grunner for å droppe, ikke for å droppe uten å si noe om det (ghoste).

Nja. Å "droppe" betyr jo forklaringer, masse ord, pynting og mye greier. Dette er jo ikke en person man er blitt kjent med. Det er en person man brukte litt tid på (1 eller maks 2), eller som man fikk pult (2 og 3). Fra 4 og videre er jeg enig i at ghosting blir feil. Kanskje også umulig, siden man har delt kontaktinfo. Lavere enn 3 er det jo sannsynlig at ekte identitet ikke er delt.

Skrevet

Jeg husker en gang jeg avtalte en blind date via nettet. Hjemme hos henne. Hun åpnet døren og var laaaangt unna kravspek på utseende. Men det var helt åpenbart at greia var sex, så jeg ble med på soverommet og fikk ereksjon. Et kjapt knull, deretter knute på kondomet som gikk i lomma. Ikke tale om at hun skulle finne på noe med sæden min. Diktet opp noe om at jeg hadde glemt å levere noe på jobb, så jeg måtte stikke en halvtime og så komme tilbake, så skulle vi kose mer. Jeg stakk som ville rakker'n, slettet nettprofilen og så meg aldri tilbake.  Noen feil gjør man jo.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Et kjapt knull, deretter knute på kondomet som gikk i lomma. Ikke tale om at hun skulle finne på noe med sæden min. 

Det der har jeg hørt om at menn gjør. Høres rart ut. Litt paranoid, kanskje? Ville virkelig en kvinne gjort seg gravid med en menn på den måten?

Er det i det hele tatt mulig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis jeg ghoster så er det fordi jeg har sagt ifra om at jeg ikke ønsker mer kontakt, og personen fortsetter å ta kontakt. Kan ikke komme på andre grunner til at ghosting er OK utover det. 

Akkurat samme her, har aldri ghostet en mann uten å formidle at jeg ikke ønsker å fortsette relasjonen først, men det hjelper ikke når de ignorerer det glatt og bare fortsetter, da har man ikke annet valg enn å ghoste. 

Anonymkode: e3dfe...bf7

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo kun snakke for deg selv. Jeg har ghostet mange opp igjennom tidene. Det er har vært pga han er for romantisk, for forelska, for ivrig, for klengete osv. Dette er MINE begrunnelser.

-Kvinne 32.

En mann som er romantisk er jo bare skjønt 💕

Anonymkode: cdbef...050

Skrevet

Og alle punktene kan oppsummeres i at det er du som er problemet og den egentlige grunnen. Normalt utrustede mennesker klarer å kommunisere og avslutte kontakten på en ok måte.

Anonymkode: 6dc0e...bec

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

nja,nå er ghosting alltid basert på den som ghoster sin manglende evne til å ha en voksen samtale mer enn noe offeret gjør, ikke gjør, utseende osv.. 

Anonymkode: a3825...dc5

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Vanligste grunnen til at jeg avslutter datingen (jeg ghoster ikke da) er fordi hun er for frempå seksuelt.

Anonymkode: 38d51...d00

Skrevet

Ghosting er det samme når du snakker med en person for eks. i en butikk og at du går bort under samtalen, etter min mening gjør du det ikke.

• Liker 2
Skrevet

Det er ingenting du skriver som "forklarer hvorfor ghosting skjer."

Ghosting er ikke synonymt med å droppe noen. Alle tilfellene du beskriver kunne like godt vært løst med "Takk for i går, du. Dessverre tror jeg ikke dette har potensiale for noe mer fra min side. Lykke til videre!"

Ghosting skjer vanligvis fordi dårlige kommunikasjonsevner, lite omtanke for andre og generell umodenhet. Som nok ofte samsvarer med folk som vurderer andre på måten du beskriver.

Anonymkode: 3a197...886

• Liker 5
  • Nyttig 2
Annonse
Skrevet

Jeg har to ganger hatt såpass skjellsettende dårlige opplevelser med noen at de har nådd umiddelbar blokkering, evakuering fra møtet og full ghosting. Det går på sikkerheten min.

Jeg skjønner ikke hva utseendet har med dette å gjøre.

At nettsamtaler øker og ebber, dør ut og gjennoppstår er noe annet.

Men om åpningsinnlegget er forklaringa på hvorfor ghosting skjer, tror jeg samme menneske/gruppe også vil oppleve å være frakoblet lokalsamfunnet rundt seg, mangle dype, nære vennskap med gode mennesker, ha problemer med samvittigheten sin, oppleve at kloke, frie kvinner velger han bort, og han kan komme til å fylle livet med tomgods som gir status, men ikke lykke.

Om du ønsker løselige seksuelle relasjoner er det mange nok som er åpne for slikt. Og det å bli kjent med nye mennesker involverer alltid et potensiale til at det er saker som dukker opp som du ikke ønsker å forholde deg til og vice versa. Da er det mest fair å si ifra og si lykke til, så en ikke strør om seg med svik.

Skrevet

Du virker som et skikkelig varp med dine holdninger til kvinner, TS. 🤥

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

En mann som er romantisk er jo bare skjønt 💕

Anonymkode: cdbef...050

Nei det er jævlig irriterende, usjarmerende og sitsomt. Simp rett og slett. 

• Liker 1
Skrevet
Hunmedham skrev (3 timer siden):

Det der har jeg hørt om at menn gjør. Høres rart ut. Litt paranoid, kanskje? Ville virkelig en kvinne gjort seg gravid med en menn på den måten?

Er det i det hele tatt mulig?

Ja.

Anonymkode: 879f3...576

• Liker 1
Skrevet

Og samtidig lurer menn på hvorfor det er en "male loneliness epidemic". Når vi vet hvordan dere menn fungerer, så er det ikke veldig fristende å kaste bort tid på dere. For å si det litt diplomatisk. 

Anonymkode: 7a175...896

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...