AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Jeg vurderer å ta en profesjonell fargeanalyse, er det noen som kan anbefale et sted hvor de har mye erfaring med dette (ikke online)? Bor i Bergen så helst på vestlandet men åpen for alt. Kan også vurdere Danmark/Sverige. Tror dere de fleste lyse og gyllenblonde nordmenn har varm eller kald undertone? Er ikke kald undertone mer vanlig i feks østeuropa enn her i norden? Anonymkode: a7b8f...f65 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Jeg er 100% norsk, blond. Har kald hudtone. (Men trenger du egentlig å reise til Danmark for dette? De fleste vet jo sånn ca hvilke farger man kler. Hva med å teste en app først?) Anonymkode: 29d3d...d57 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni Jeg er også 100% norsk, med rødlig/blondt hår og kald hudtone. Det er ganske vanlig at lyse folk har kald hudtone. Anonymkode: db2e3...ab7 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #4 Skrevet 24. juni Tipper du kan spare deg for pengene og spørre ChatGPT. Anonymkode: 336fd...d91
AnonymBruker Skrevet 25. juni #5 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 13.20): Jeg er 100% norsk, blond. Har kald hudtone. (Men trenger du egentlig å reise til Danmark for dette? De fleste vet jo sånn ca hvilke farger man kler. Hva med å teste en app først?) Anonymkode: 29d3d...d57 Jeg vil påstå at de fleste er fullstendig uvitende om hvilke farger de kler.... Anonymkode: ffce3...62e 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #6 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 14.25): Jeg er også 100% norsk, med rødlig/blondt hår og kald hudtone. Det er ganske vanlig at lyse folk har kald hudtone. Anonymkode: db2e3...ab7 De fleste med rødlig hår kler best varme farger. Det kan være vanskelig å se at en veldig blek person har varm undertone i huden, eller at en veldig mørk person har kald undertone, men det er nå ofte det som er tilfelle. Er du rødblond så er det stor sjansen for at du er en vårtype, dvs at du kler lyse, varme farger. Anonymkode: ffce3...62e 1
Lizard Skrevet 25. juni #7 Skrevet 25. juni Jeg har rødlig hår, og en nøytral hudtone. Det er mange som glemmer dette alternativet. 3
Meowmere Skrevet 25. juni #8 Skrevet 25. juni Betaler folk virkelig penger for å finne ut hvilke farger de skal ha på klærne? 3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #9 Skrevet 25. juni Meowmere skrev (1 minutt siden): Betaler folk virkelig penger for å finne ut hvilke farger de skal ha på klærne? Fra et verdensperpektiv kan det virke merkelig. Men mange betaler også 12000 kroner for mobiler det koster noen hundrelapper å produsere fordi Apple selger dem. Apple som hele tiden har fokusert på brukervennlighet, farge og design. Hvilke farger man kler seg i og om man kler dem, gjør mye med hvordan man oppfattes. Som igjen er med på å bane veien for deg. Uviktig for mange, men en det av et større puslespill for andre. Alle topp-politikere, programledere, skuespillere og de du ser på tv har fått fargeanalyse og de har egne folk som syr om klærne deres til å passe dem. Anonymkode: 1d0fa...99b 1
medlem555 Skrevet 25. juni #10 Skrevet 25. juni Det er bare å prøve typiske farger til vinter, vår, sommer og høst. Vinter er kald og kler sterke rene farger, også den eneste som kler svart og ren hvit. Sommerfarger er kalde og mer utvasket, drepes helt av svart. Vår kler varme og lyse farger, og høst kler varme og dype, som mørkebrun, dyp olivengrønn og burgunder. Veldig mange lyse nordmenn er vår, i Øst-Europa er det veldig mange som er sommer, men man må selvfølgelig se på hver enkel person. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #11 Skrevet 25. juni Meowmere skrev (15 minutter siden): Betaler folk virkelig penger for å finne ut hvilke farger de skal ha på klærne? Kostet ikke allverden og har spart meg for mye mer enn det kostet fordi jeg ikke gjør bomkjøp nå. Anonymkode: 297bb...2a1 2 1
medlem555 Skrevet 25. juni #12 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Fra et verdensperpektiv kan det virke merkelig. Men mange betaler også 12000 kroner for mobiler det koster noen hundrelapper å produsere fordi Apple selger dem. Apple som hele tiden har fokusert på brukervennlighet, farge og design. Hvilke farger man kler seg i og om man kler dem, gjør mye med hvordan man oppfattes. Som igjen er med på å bane veien for deg. Uviktig for mange, men en det av et større puslespill for andre. Alle topp-politikere, programledere, skuespillere og de du ser på tv har fått fargeanalyse og de har egne folk som syr om klærne deres til å passe dem. Anonymkode: 1d0fa...99b Det er mye å vinne på å vite hva slags farger kler deg. Har man på seg riktige farger, virker huden renere og friskere, og man virker mer uthvilt og generelt pen. Det samme gjelder egentlig fasonger, mønstre, størrelsen og formen på smykker og mye annet. Man kan for eksempel lese om the Kibbe system, eller The Larson typing system. Det er mange stjerner i Hollywood som er virkelig flinke til å kle seg riktig med tanke på sine farger og kroppslinjer 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #13 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Tipper du kan spare deg for pengene og spørre ChatGPT. Anonymkode: 336fd...d91 Jeg måtte sjekke, det var ikke så dumt å spørre chat gpt. Fikk til og med en fargepalett. Anonymkode: 29d3d...d57
AnonymBruker Skrevet 1. juli #14 Skrevet 1. juli AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 12.04): Jeg vurderer å ta en profesjonell fargeanalyse, er det noen som kan anbefale et sted hvor de har mye erfaring med dette (ikke online)? Bor i Bergen så helst på vestlandet men åpen for alt. Kan også vurdere Danmark/Sverige. Tror dere de fleste lyse og gyllenblonde nordmenn har varm eller kald undertone? Er ikke kald undertone mer vanlig i feks østeuropa enn her i norden? Anonymkode: a7b8f...f65 https://fargeporten.no/ Anonymkode: 4a721...2d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå