AnonymBruker Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Jeg og min samboer har begge barn fra før. Han eier en leilighet som har leier ut i tillegg til hus. Jeg eier ikke noe og har nå fått lån. burde jeg kjøpe meg inn eller kjøpe en leilighet som kun står på meg og leie? jeg føler at forholdet mellom meg og han er litt dårlig for tiden og er usikker på fremtiden. Så vil det være dumt å kjøpe seg inn. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: c6016...13d
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Jeg hadde kjøpt egen leilighet og flyttet dit. Anonymkode: 0a91b...2e4 18 7
Snok1 Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde kjøpt egen leilighet og flyttet dit. Anonymkode: 0a91b...2e4 Dette er fasit. 9
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Kjøp eget. La barna dine bo der, og så bytter du mellom å bo der og hos kjæresten din. Anonymkode: f5d97...0cd 4 2
Sniff76 Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni Hvis forholdet hangler litt, hadde jeg aldri flyttet inn eller kjøpt meg inn i boligen hans. Tenk på barna som opplever ustabilitet og kanskje nå flytte enda en gang i løpet av kort tid. 8 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni Jeg og mine barn bor allerede med han og bodd her i 4 år. Anonymkode: c6016...13d
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg og mine barn bor allerede med han og bodd her i 4 år. Anonymkode: c6016...13d Det var svært lite klokt. Anonymkode: a65da...d9a 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Jeg og min samboer har begge barn fra før. Han eier en leilighet som har leier ut i tillegg til hus. Jeg eier ikke noe og har nå fått lån. burde jeg kjøpe meg inn eller kjøpe en leilighet som kun står på meg og leie? jeg føler at forholdet mellom meg og han er litt dårlig for tiden og er usikker på fremtiden. Så vil det være dumt å kjøpe seg inn. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: c6016...13d Hadde ALDRI kjøpt meg inn med en fyr når forholdet er dårlig, hadde ikke gjort det om det var et godt forhold heller. Du er såpass erfaren når du har et barn fra før av at du vet at ingenting varer evig. Kjøp egen leilighet for og trygge deg og dine barn. AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og mine barn bor allerede med han og bodd her i 4 år. Anonymkode: c6016...13d Det var jo smart. Anonymkode: ab909...207 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det var svært lite klokt. Anonymkode: a65da...d9a Du tar for gitt at ts her er synsk og visste at forholdet ville bli dårlig før hun flyttet sammen med mannen? Ts du må kjøpe egen leilighet, og leie ut. Hvis du klarer det økonomisk. For med nytt boliglån blir nok utgiftene mer enn du får inn i leie. Er også skatt på all utleieinntekt, som vil redusere netto inntekt litt (iom du ikke får til å trekke skatt av utleieinntekten, så det må trekkes av lønnen din). Hvis du klarer den ekstra utgiften på leiligheten din + det du allerede betaler sammen med samboeren, er nok d det ultimate sikreste. Og slipper såå mye styr om forholdet går skeis.. For det er ikke enkelt å bli enig om inn/ut-kjøpspris Anonymkode: 8437b...deb 2
AprilLudgate Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni Verdens dårligste timing å flytte sammen iallefall. Vær særboere 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): burde jeg kjøpe meg inn eller kjøpe en leilighet som kun står på meg og leie? jeg føler at forholdet mellom meg og han er litt dårlig for tiden og er usikker på fremtiden. Så vil det være dumt å kjøpe seg inn. Du sier jo det selv! Det er dumt å kjøpe seg inn! Kjøp ditt eget også flytter dere dit! Om forholdet skal fortsette, så blir dere særboere. Enkelt valg! Anonymkode: edec8...39a 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg og min samboer har begge barn fra før. Han eier en leilighet som har leier ut i tillegg til hus. Jeg eier ikke noe og har nå fått lån. burde jeg kjøpe meg inn eller kjøpe en leilighet som kun står på meg og leie? jeg føler at forholdet mellom meg og han er litt dårlig for tiden og er usikker på fremtiden. Så vil det være dumt å kjøpe seg inn. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: c6016...13d Hva bor du i nå da? Kjøpe deg inn hos en som har mer enn en bolig, er galskap. Han har fuktmuligheter til sin andre bolig, du blir bondefanget og er prisgitt han dersom du vil ut av forholdet. Samtidig skal du være klar over boligbeskatningen dersom du bor et annet sted enn boligen du eier. Var en tråd i februar +/- om en som hadde fått kraftig skattesmell fordi hun leide ut egen bolig og bodde hos kjæresten. Synes du skal satse på å være særboer inntil du er trygg på at kjæreste er den rette og at det er dere to. Anonymkode: a9578...2d4
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg hadde kjøpt egen leilighet og flyttet dit. Anonymkode: 0a91b...2e4 This! Anonymkode: d5812...847 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg og mine barn bor allerede med han og bodd her i 4 år. Anonymkode: c6016...13d da ville jeg kjøpt en egen leiligjet og leid ut. Anonymkode: 99f20...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 12.17): Jeg og mine barn bor allerede med han og bodd her i 4 år. Anonymkode: c6016...13d Du tar barna dine og flytter ut om forholdet skranter. Barna før kjæreste. Anonymkode: d5812...847
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå