Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er snart 30 år gammel mann som har bestemt meg for å gi meg selv en siste sjanse, selvom tiden i praksis er ute. Jeg har slitt hele livet med sjenanse, men jobber nå med en coach til å bli kvitt det. Jeg har hatt noen forhold før, men de var kortvarige og etter jeg ble singel som 28 åring forberedte jeg meg på å være alene for alltid, men vil nå likevel gi det et siste forsøk, fordi det er lite å tape på det. Jeg er mye aktiv i sosiale miljøer og treffer mange mennesker der, men er det "for sent" å finne kjærligheten nå eller er det fortsatt håp hvis jeg skynder meg? Hvor lang tid har jeg fortsatt på meg? Mine beste år er allerede passert, men noen sier jo at det fremdeles er litt tid igjen i min alder, stemmer det eller er det bare en myte? Kravene til damer går jo opp med alderen, og vesentlig færre er singel eller åpne for noe nytt, så situasjonen er vanskeligere nå en noen gang.

Jeg setter stor pris på all hjelp og erfaring dere kan dele...

Anonymkode: 8e53e...330

AnonymBruker
Skrevet

Slapp helt av. Du er bare 30! Mannen min og jeg møtte hverandre i 50-åra. Det er aldri for sent. Bli trygg på deg selv, vær snill og grei og gjerne morsom og raus. Holder du deg i grei form og er interessant i tillegg er det null problem å få seg partner.

Anonymkode: 15da5...260

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må orden på ditt eget hode før du i det hele tatt kan bli noens partner eller far. 

:snapoutofit:

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Du er fortsatt ung og du har alle mulighetene, det er viktig å være positiv selv om det kan være vanskelig noen ganger.

Det er mange som finner en partner senere i livet, jeg kjenner flere som har funnet en partner etter fylte 60. Livet stopper ikke ved 30.

Kvinner i 30-årene har noen ganger umulige krav, men min erfaring er at når de blir eldre, innser de også at kravene ikke alltid er realistisk.

• Liker 1
Skrevet

Sånn generelt sier man vel at menn som rekker å bli 40 år uten å få barn, mest sannsynlig aldri får det. Du har dermed 10 år på deg. Tenk på hvor lenge det er siden du var 20, og hvor mye du har forvandlet deg siden da. 10 år er lang tid og du har gode muligheter for å finne noen i løpet av de årene.

Kjærligheten kan du selvfølgelig finne når som helst, også etter at du fyller 40.

(Jeg ble forøvrig sammen med mannen min da han var 33 år og hadde vært singel i 5 år.)

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er snart 30 år gammel mann som har bestemt meg for å gi meg selv en siste sjanse, selvom tiden i praksis er ute. Jeg har slitt hele livet med sjenanse, men jobber nå med en coach til å bli kvitt det. Jeg har hatt noen forhold før, men de var kortvarige og etter jeg ble singel som 28 åring forberedte jeg meg på å være alene for alltid, men vil nå likevel gi det et siste forsøk, fordi det er lite å tape på det. Jeg er mye aktiv i sosiale miljøer og treffer mange mennesker der, men er det "for sent" å finne kjærligheten nå eller er det fortsatt håp hvis jeg skynder meg? Hvor lang tid har jeg fortsatt på meg? Mine beste år er allerede passert, men noen sier jo at det fremdeles er litt tid igjen i min alder, stemmer det eller er det bare en myte? Kravene til damer går jo opp med alderen, og vesentlig færre er singel eller åpne for noe nytt, så situasjonen er vanskeligere nå en noen gang.

Hvorfor skulle det være for sent? Du er bare 30 og har flere år igjen på å finne kjærligheten 😊 

Til sammenligning er jeg kvinne på 46 og dater en kjempefin fyr på 39 ❤️ 

Eller en annen sammenligning; min far på over 70, som fikk seg kjæreste for et par år siden, etter å ha vært enkemann i nærmere 20 år. 

• Liker 3
Skrevet

Du er ung, men 40 er grensa på alderen jeg hadde fått barn med. 

Skrevet

Dine beste år er allerede passert? Hvordan kan du vite det? For min del vil jeg si at 40-årene var mine beste år, så langt.

20-årene - usikkerhet
30-årene - stress
40-årene - mer moden, og bedre økonomi

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter min erfaring så er det først når man blir 30 at man faktisk kan bli klar for forhold. 20årene er totalt kaos. 30årene lander man litt, samt får vann over hodet økonomisk og med indre ro og retning - og faktisk blir den personen som kan være en partner og far. Det derre presset om 20årene er noe falskt. 

Anonymkode: 4e573...fc3

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 10.38):

Ditt liv som en tjueåring er over. Ditt liv som en tredveåring starter. 

Du kan også duppe innom dine tjuår livsstil når det skulle friste. Det er lov til å være mer enn bare èn ting.

Dine fremtidige romantiske interesserte ser først og fremst ute etter en som er komfortabel meg seg selv, sin alder og  går inn i fasene av livet med entusiasme, glede og overskudd.

Ingen, absolutt ingen, har lyst til å være med en som har gitt opp eller tror at "livet er over" eller har en tanke om at det finnes en forhåndsbestemt "beste år". De som finner deg, har lyst til å vite at du er den beste akkurat nå, i den alderen du er, til og med bli bedre med årene.
Så her må du snu tankesettet ditt.

Endret av umAxa
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
umAxa skrev (35 minutter siden):

Ditt liv som en tjueåring er over. Ditt liv som en tredveåring starter. 

Du kan også duppe innom dine tjuår livsstil når det skulle friste. Det er lov til å være mer enn bare èn ting.

Dine fremtidige romantiske interesserte ser først og fremst ute etter en som er komfortabel meg seg selv, sin alder og  går inn i fasene av livet med entusiasme, glede og overskudd.

Ingen, absolutt ingen, har lyst til å være med en som har gitt opp eller tror at "livet er over" eller har en tanke om at det finnes en fårhåndsbestemt "beste år". De som finner deg, har lyst til å vite at du er den beste der, i den alderen du er - så her må du snu tankesettet ditt.

Men de aller-fleste finner jo en partner før man er 30, altså en fast partner som man kjøper bolig sammen med og gifter seg med, ikke bare kort-varige forhold som jeg har hatt... Derfor er jeg mindre optimist enn jeg var da jeg var ung og 20 år gammel og hadde livet foran meg.

AnonymBruker
Skrevet

Kjære unge menneske. Du har all verdens muligheter til å få deg både kjæreste, kone og barn. Ingen grunn til å stresse, ingen grunn til panikk. 
Som deg trodde jeg at jeg var gammel da jeg fylte tredve. Kunne ikke tatt mer feil, og det fins ikke noe dummere enn å gå rundt og føle at livet er over når du bare har levd en liten del av det. 
Opp med hodet, nyt livet, vær aktiv og sosial, så treffer du helt sikkert en skjønn kvinne snart.

Min mann var 34 da vi traff hverandre og han ble far siste gang da han var 37. Så ble det totalt tre barn og et fint og lykkelig samliv.

Anonymkode: 38218...acf

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver jo at du har hatt flere forhold, så da kan det da ikke være noe  stort problem å finne noen? Man treffer jo ikke blink hver gang, uansett. Jeg hadde aldri hatt sex eller i det hele tatt vært på en date da jeg var på din alder, og hadde ikke kyssa noen siden jeg var 12. Sitter her med barn i dag, til tross for at jeg egentlig hadde gitt opp.

Anonymkode: 4fc90...536

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men de aller-fleste finner jo en partner før man er 30, altså en fast partner som man kjøper bolig sammen med og gifter seg med, ikke bare kort-varige forhold som jeg har hatt... Derfor er jeg mindre optimist enn jeg var da jeg var ung og 20 år gammel og hadde livet foran meg.

Tull og tøys

Vi var 33 når vi traff hverandre. Fikk vårt første barn når vi var 35, 36 når vi giftet seg  oss, fikk andre barnet når vi var 37 og nå er vi 38 og bygger hus.

Min søster var 37 når hun traff sin mann (ett år eldre) og de er nå gift og har barn.

De beste forholdene oppstår i 30-årene - da er man er ferdig menneske og vet hva man vil ha.

Anonymkode: d8560...04c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du skriver jo at du har hatt flere forhold, så da kan det da ikke være noe  stort problem å finne noen? Man treffer jo ikke blink hver gang, uansett. Jeg hadde aldri hatt sex eller i det hele tatt vært på en date da jeg var på din alder, og hadde ikke kyssa noen siden jeg var 12. Sitter her med barn i dag, til tross for at jeg egentlig hadde gitt opp.

Anonymkode: 4fc90...536

Jeg har ikke hatt mange forhold, men noen. Det er kjempevanskelig å finne noen, ellers ville jeg jo ikke ha sittet her i dag, men jeg får nå hjelp for min sjenanse og er mye aktiv på fritiden med hobbyer der jeg møter mennesker. 

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har jo hatt forhold så du er nok bra nok og du jobber med deg selv så da blir det nok. For sent å dele livet med noen er det ikke. 

Hvordan står livet til økonomisk, sosialt, kulturelt og helsemessig. Er det noe forbedringspotendisale for din egen del?

Skrevet

Ta vare på kropp og helse. Tren, spis rein mat og hold deg unna sukker og ultraprossesert dritmat. Og kle deg bra. Ikke vær naiv, søk altid ny kunnskap. 

Er 50. Kan lett dra 35åringer. 

Men som dvask og feit 50 er du ferdig… 

Som menn kan vi produsere til 80+ om vi holder oss😆 se på flavio briatore og bernie ecclestone🤣

AnonymBruker
Skrevet
Flintis skrev (9 minutter siden):

Du har jo hatt forhold så du er nok bra nok og du jobber med deg selv så da blir det nok. For sent å dele livet med noen er det ikke. 

Hvordan står livet til økonomisk, sosialt, kulturelt og helsemessig. Er det noe forbedringspotendisale for din egen del?

økonomisk = nei, alt på stell, boligeier og ingen dårlige vaner, går i pluss nesten hver måned.

sosialt = bli en sjarmør/casanova som damene henger etter.

kulturelt = nei

helsemessig = nei, god helse, ingen rusmisbruk, røyking og drikker lite.

AnonymBruker
Skrevet

I Norge er førstegangsfedre 32,1 år gamle i snitt. Ingenting galt med å ligge noen år etter snittet heller, så du kan slappe helt av.

Anonymkode: be2f4...d28

AnonymBruker
Skrevet

Tiden begynner å løpe ut for en mann når han får hengeballer og seig sæd..

Anonymkode: 0c595...303

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...