Eplefrø Skrevet 23. juni #1 Skrevet 23. juni Hei, Håper noen har innsikt eller opplevd noe liknende. Bor i leilighet, sameie. Strømmen skrudde seg av i hele leiligheten for en stund siden, fikk inn først en elektriker som konstaterte jordfeil pga varmekabler, så måtte ha inn en ny som konstaterte at det skyldtes defekte varmekabler som skyldtes dårlig håndverk på badet (noe med hvordan de ble lagt og rør osv). Badet ble pusset opp i regi av borettslaget, men for en stund siden, typ 10-15 år. Badet er ellers i helt fin stand og det er ikke behov for å pusse det opp på en god stund. Innboforsikring mener dette ikke går under den, fordi det er bygning, og mener jeg må ta det med bygningsforsikring. Har sjekket med bygningsforsikring gjennom sameiet, der sameiet går i mellom og sier dette ikke er bygg, fordi det er inne i min leilighet. Og de nye badene hadde 5-års reklamasjon, så vi er jo forbi dette. Det virker rart at en feil som ikke handler om bruk ikke skal dekkes av noe forsikring, er det ikke nettopp dette man har forsikringer for? (Elektriker anslo 75,000 for å skifte, hvis dette er relevant). Noen som har innspill? Jeg tør ikke gå i gang med skifte før jeg skjønner om noe av det dekkes. Takk!
AnonymBruker Skrevet 23. juni #2 Skrevet 23. juni Jeg er ingen ekspert, men det er absolutt ting som går på bygningsforsikringen også inne i leiligheter. Borettslaget mitt sier typisk vegger og tak og dører og vinduer. Anonymkode: 9b59e...918
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni Eplefrø skrev (7 minutter siden): Hei, Håper noen har innsikt eller opplevd noe liknende. Bor i leilighet, sameie. Strømmen skrudde seg av i hele leiligheten for en stund siden, fikk inn først en elektriker som konstaterte jordfeil pga varmekabler, så måtte ha inn en ny som konstaterte at det skyldtes defekte varmekabler som skyldtes dårlig håndverk på badet (noe med hvordan de ble lagt og rør osv). Badet ble pusset opp i regi av borettslaget, men for en stund siden, typ 10-15 år. Badet er ellers i helt fin stand og det er ikke behov for å pusse det opp på en god stund. Innboforsikring mener dette ikke går under den, fordi det er bygning, og mener jeg må ta det med bygningsforsikring. Har sjekket med bygningsforsikring gjennom sameiet, der sameiet går i mellom og sier dette ikke er bygg, fordi det er inne i min leilighet. Og de nye badene hadde 5-års reklamasjon, så vi er jo forbi dette. Det virker rart at en feil som ikke handler om bruk ikke skal dekkes av noe forsikring, er det ikke nettopp dette man har forsikringer for? (Elektriker anslo 75,000 for å skifte, hvis dette er relevant). Noen som har innspill? Jeg tør ikke gå i gang med skifte før jeg skjønner om noe av det dekkes. Takk! Når badet er mer enn ti år gammelt, så er der ingen forsikring du kan kontakte å få hjelp fra. Badet/rehabiliteringen er for gammelt. Tapt kamp. Alternativt får du melde deg inn i Huseierne, og bruke deres advokat til å se på saken. Uten at jeg har noe tro på at det løser noe som helst. Anonymkode: 2d03a...113 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni Bygningsforsikringen bør dekke dette, be sameiet vise til vilkårene hvor det står at dette ikke er dekket. Anonymkode: 3009d...633
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Når badet er mer enn ti år gammelt, så er der ingen forsikring du kan kontakte å få hjelp fra. Badet/rehabiliteringen er for gammelt. Tapt kamp. Alternativt får du melde deg inn i Huseierne, og bruke deres advokat til å se på saken. Uten at jeg har noe tro på at det løser noe som helst. Anonymkode: 2d03a...113 Hjelper ikke melde seg inn i huseierne og få hjelp av advokat når problemet allerede er oppstått. Blir det samme sm å bestille forsikring når huset er brent ned. Det sier seg selv. Ellers ville jo x antall mennesker gjort det. En må jo være medlem før ting skjer Anonymkode: 70998...d6b 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå