Gå til innhold

Dårlig samvittighet over å levere i barnehagen når jeg er hjemme

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid i uke 32 nå og er sykemeldt med bekkenløsning frem til permisjonen. I dag er første dagen i sykemeldingen og jeg leverte datteren min på 1.5 år i barnehagen rundt kl 8 og tenkte å hente 14. Men jeg har skikkelig dårlig samvittighet! Hun trives veldig godt i barnehagen, men er i en fase hvor jeg ikke kan gå 2 meter unna uten at hun blir lei seg. Derfor er hun litt nedfor ved levering, men jeg ser hun leker og koser seg når jeg kommer til døra. Vi har en del ting å gjøre hjemme mens hun er der så jeg prøver å trøste meg med det. Burde jeg ha dårlig samvittighet for dette? :gråter:

Hun har for øvrig bare denne og neste uke, så er det fire uker ferie

Anonymkode: 9f88b...338

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du er sykemeldt av en grunn. Hadde du kunne løpt rundt etter en 1,5åring hadde du sannsynligvis ikke trengt sykemelding. 

Jeg er uføretrygdet og har 2,5åringen min i barnehagen hver eneste dag. Akkurat nå har hun ferie og det er et rent slit fordi jeg er høygravid (uke 39) og sliter med å henge med i svingene med den lille energibunten. 

Anonymkode: 6d425...b80

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva ønsker du av svar her egentlig? Du er vel sykemeldt for en grunn? Ergo helt innafor å levere barnet ditt i barnehagen, noe jeg tipper du vet godt selv også.

Anonymkode: ab20c...96d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva ønsker du av svar her egentlig? Du er vel sykemeldt for en grunn? Ergo helt innafor å levere barnet ditt i barnehagen, noe jeg tipper du vet godt selv også.

Anonymkode: ab20c...96d

Ikke denne typen svar hvertfall. Jeg har dårlig samvittighet uansett om jeg er sykemeldt eller ikke.  Litt uplifting var i grunn det jeg ønsket av svar 

Anonymkode: 9f88b...338

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er igså sykemelding graviditeten, men jeg er så dårlig at jeg har null dårlig samvittighet, ungen har det best i barnehagen da jeg ikke er istand til p gjøre noe hverken hjemme eller med ungen. 

Høres ut som du bruker tiden på å ordne ting og da skjønner jeg du egentlig har kapasitet til å ha barnet og skjønner din dårlige samvittighet. 

Anonymkode: 5cda8...a12

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk sånn her..hvordan hadde din helse vært om du skulle hat barnet ditt hjemme hele dagen..med bæring og finne på ting? Hadde du følt deg topp?

Du er sykemeldt...og barnet ditt går i barnehagen og har der bra. Når du skal føde så husk at du kan da gå hjemme med din nyfødte og sende ditt barn i barnehagen uten dårlig samvittighet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres ut som du bruker tiden på å ordne ting og da skjønner jeg du egentlig har kapasitet til å ha barnet og skjønner din dårlige samvittighet

Om Ts setter på noen klesvasker feks er det ikke det samme som å følge etter en unge på 1,5 år

Anonymkode: d5d52...c2e

Skrevet

ikke noe å ha dårlig samvittighet for. Vi er ikke ment å være helt alene med små barn hele tiden. Jeg jobber 50% og har ofte barna i bhg når jeg har fri

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sykemeldt siste par mnd før fødsel. Hadde sterke bekkenplager og slet med utmattelse. Jeg klarte å gjøre litt småting hjemme, men det å ta ut av oppvaskmaskinen førte til at jeg sloknet på sofaen etterpå. Aldri om min 2 åring hadde trivdes hjemme med meg alene. Vi ga litt kortere dager, men det var alt jeg hadde kapasitet til. Hadde ikke dårlig samvittighet for det. Ungen elsker barnehagen! 

Anonymkode: 2ad21...707

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...