Gå til innhold

Rimelige uteblomster

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å spare penger, men har 5-6 potter til veranda og inngansparti som må fylles med noe fargerikt. Hva ville dere satset på? Gjerne noe som vokser fort og blir store og fine i løpet av en måned. Rimeligst mulig. Holdbart. Fargerikt.

Skal stå i sol og halvskygge😊

Anonymkode: 944c2...edc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Til nå har det stått stemor i pottene, men de har gjort sitt nå. 

Skrevet

Har du sjekket Finn? Mange selger avleggere 🤩

Skrevet

Så erter

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sår alltid Margeritter i forskjellige farger. Billige, lett å holde liv i og vokser lenge hvis du er flink til å knipe av de døde blomstene.

Anonymkode: b3973...0cd

AnonymBruker
Skrevet

Stemor blomstrer hele sommeren om du vil. Klipp ned de som står der nå, så blomstrer de fint igjen om noen uker 😊

Anonymkode: aa57f...ab3

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i spanske margeritter i alle farger.

Var nylig på Plantasjen, og de solgte ut avblomstrede og litt slitne uteblomster til 10 og 20 kr stk. Klipte ned og plantet hjemme, og nå kommer det masse fine blomster igjen! Noen margeritter, og en del som jeg ikke aner hva er 😅

Fint og fargerikt blir det i alle fall! 

AnonymBruker
Skrevet

Det rimeligste er vel å så selv, men da må man begynne i begynnelsen av april.

Tagetes, hengelobelia og blomkarse er lette å få til. Både tagetes og blomkarse kan du ta frø av selv også, når blomstene har blomstret av og det har blitt frø.

Ellers pleier gartnerier å ha salg på sommerblomster litt uti sesongen, og er forøvrig ofte rimeligere enn hagesentre.

Anonymkode: 94a18...698

Skrevet

Eg planter stauder så kommer de igjen år etter år. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Mange gode tips her!

Skal stikke innom noen gartnerier og ser hva de har. Urter vokser jo som uvær. De er ikke fargerike, men kan ha de innimellom. 

AnonymBruker
Skrevet

Så linfrø 🙂 38 kr pakken på kiwi og vokser fort, blir lyseblå søte blomster, tynne og litt høye lys grønne stilker. Dekk potten med frø så blir det tett i tett :)

Anonymkode: 8e029...8b7

AnonymBruker
Skrevet

Lobelia gir etter min erfaring mye blomster for pengene. Kjøpte tre planter i mai og de bugner nå i kassen. Holder hele sommeren uten å måtte knipe blomster, så veldig enkle.

Anonymkode: 4e50c...3d6

Gjest Sur sitron
Skrevet

Ta deg en tur til Europris. Jeg har kjøpt flotte blomster på Europris - både avskårne og sommerblomster. De er rimelige og jeg synes faktisk at kvaliteten er vel så god og ofte bedre enn de jeg har kjøpt på Plantasjen. 

Skrevet

Har du noe sted der pottene kan stå under tak men samtidig få sol? Jeg tenker på petunia. De kommer i alle slags farger og noen er til og med flerfargede eller stripete. Men de vanlige petuniaene tåler som regel regn dårlig, de klapper sammen og blomsterhodene klistrer seg sammen når de blir våte, og råtner. Det har imidlertid også kommet noen mindre petunia-typer på markedet som tåler regn bedre. Sjekk ut dette, hør med plantesenteret.

Uansett; storblomstret petunia er en takknemlig plante og svært riktblomstrende, så lenge man er flink og kniper av visne og ferdigblomstrede blomsterhoder. Da setter den nye knopper og blomstrer rikt i ett hele sommeren lang! De med små blomsterhoder er det ikke like nøye med avknipingen mtp nye blomster på den, men planten vil se penere og ryddigere ut da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...