Hmmmmmm Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Bolig Markede går smått om dagen. Ønsker bare å kartlegge litt om hva den største årsaken er. Og vil du/dere kjøpe bolig nå som rente faller?
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni Jeg får ikke kjøpt der jeg helst vil bo pga. pris. Kan fint kjøpe i en av nabobyen. Har en bolig jeg skal selge så om markedet går opp eller ned spiller nok liten rolle siden jeg kjøper og selger i det samme markedet. Anonymkode: 12b6a...cf0
AnonymBruker Skrevet 23. juni #3 Skrevet 23. juni Da vi skulle oppgradere var det rett og slett ikke noen hus vi ville ha, som hadde det vi så etter, der vi ville bo. Anonymkode: c4e32...5dc
AnonymBruker Skrevet 23. juni #4 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har en bolig jeg skal selge så om markedet går opp eller ned spiller nok liten rolle siden jeg kjøper og selger i det samme markedet. Du gjør jo ikke det om du skal kjøpe et mer attraktivt objekt. Anonymkode: 4bc8a...0bd 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #5 Skrevet 23. juni Vi har bolig der vi vil, men skulle gjerne hatt større plass ettersom barna blir større, men da må vi over i enebolig, og det blir for dyrt. Vi hadde klart å betjene et dyrere lån sånn situasjonen er nå, men det baserer seg på mye overtidsjobbing, og vi ønsker ikke å sette oss i en situasjon der mannen må jobbe masse overtid for at vi skal ha det komfortabelt økonomisk. uansett er førsteprioritet en ekstra bil. Anonymkode: 92d86...a6c 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du gjør jo ikke det om du skal kjøpe et mer attraktivt objekt. Anonymkode: 4bc8a...0bd Signerer denne. Beliggenhet er alt som betyr noe. Dersom man kjøper og selger i nøyaktig samme område, så kjøper og selger man i samme marked. Men hvis man flytter f eks fra Nannestad til Oslo vest, så vil man jo møte på et ekstremt mye dyrere boligmarked. Anonymkode: e7e36...21a
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni Vi bor i det området vi helst vil, men hadde ikke greid det uten utleieinntekt. Det var det som muliggjorde det for oss. Anonymkode: 78a23...375
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni Jeg ville helst bo i Oslo, men som enslig mor med 2 barn, så hadde jeg bare råd til bolig de få stedene i Oslo hvor jeg ikke ville bo. Flyttet 30 min unna, og fikk meg halvparten av tomannsbolig i et bra område. Anonymkode: ee71a...065 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni Hvor bor du som mener markedet er tregt? Her er markedet svært godt, selges på første visning til over takst som regel, god gass i markedet her. Anonymkode: 143ee...4f1 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni Vi har finansieringsbevis til å kjøpe ca 80% av boligene i området her, men det har dukket opp veldig lite det siste året som vi liker eller passer for oss. Vi ønsker helst å bytte bolig før vi slår oss ned med barn. Vi får etter det mindre rom for å tjene inn og spare opp mer midler, i tillegg til at vi nok får 1 mill mindre i lån. Anonymkode: 4d257...530 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni For oss var det hele veien EKkravet og at prisene steg kjappere enn man rekker spare. Vi kunne fint betjene lån, men måtte spare i 10 år og ha litt flaks for å få boligen. Vi måtte da ut med mer enn dobbel pris enn om banken hadde giddet å fravike 15% som var da. Vi kunne hatt ca 4,5 millioner i EK - men det gikk ikke utelukkende pga EKkravet. Så vi betalte 12.000 i husleie, og sparte en 10-17 k hver måned. Men lån? Nei det gikk ikke 🫠 Anonymkode: 88393...b99
Trolltunge Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni Det er at min familie ikke deler min rastløshet i forhold til å ønske å gå videre fra en bolig når den liksom er ferdig, og ikke lenger noe det er artig å drømme om, planlegge og utføre. Så nå henger jeg liksom fast her, og det er helt sikkert både rett og fornuftig, og det er absolutt en bra plass å bo, men det er ikke noe kjekt å utbedre her lenger. Bare å småplukke på det eksisterende. Kjedelig! 😆
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni Hovedsakelig at jeg har altfor dyr smak og for mange unger. Femroms i Vannkunsten blir nok utenfor rekkevidde en god stund til. Anonymkode: a91f8...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #14 Skrevet 24. juni Det er få boliger til salgs i det området vi vil flytte til, og de som er ligger litt for dyrt for oss. Vi flyttet fra Trondheim til østlandet (like utenfor Oslo), så har ikke med oss like mye egenkapital fra vår enebolig som de som selger en leilighet i Oslo. Det er vanskelig å skulle flytte til et dyrere marked (vi gjør det for å flytte nærmere familiene våres). Anonymkode: 54d3b...e44
AnonymBruker Skrevet 24. juni #15 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Det er få boliger til salgs i det området vi vil flytte til, og de som er ligger litt for dyrt for oss. Vi flyttet fra Trondheim til østlandet (like utenfor Oslo), så har ikke med oss like mye egenkapital fra vår enebolig som de som selger en leilighet i Oslo. Det er vanskelig å skulle flytte til et dyrere marked (vi gjør det for å flytte nærmere familiene våres). Anonymkode: 54d3b...e44 Kjenner meg igjen i dette. Det er også kjedelig at veldig mange tilflyttere selger en liten leilighet i Oslo, og bytter det ut med en flott enebolig i området her vi bor. Anonymkode: 8c4b7...63d 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #16 Skrevet 24. juni Kombinasjonen av finansiering og markedet. Altså, hadde markedet gjort at finansieringen kunne være betraktelig lavere så hadde det jo gått fint, evt hadde finansieringsmulighetene vært tidoblet hadde ikke markedet vært en hindring. Anonymkode: 029e5...686
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå