Gå til innhold

Søsters bursdag, min termin og forventninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vel planen var at dersom eldste er i barnehagen så blir mannen med på sykehuset. Skjer det på natten så blir  bestevenninne med. Også kommer mannen og barnet på besøk sammen enten samme dag eller dagen etter. Er det også rart å planlegge sånn? Jeg vet ikke jeg. Jeg har ikke gjort dette før 🙈 gått fra 1 til 2 barn altså. Jeg tenkte det var tryggest for eldste at pappa var hjemme med henne og at hun og pappaen kom sammen på sykehuset dersom fødsel foregikk på natt. 

Anonymkode: a14e9...ae7

Her hadde jeg byttet om på planen og latt bestevenninne være barnevakt. Dere har veldig god tid før fødsel til at hun kan bli kjent med toåringen. Om hun er villig til å bli med på fødsel er hun nok og villig til å være barnevakt.

Angående 40 års dagen - kan du bare legge bort all dårlig samvittighet. Det hadde vært totalt uaktuelt å reise 5 timer hjemmefra rundt termin for å dra på fest - samme hvem det var hos. Hadde det vært 5 minutt hjemmefra hadde jeg nok reist om jeg ikke hadde født (var i veldig god form i svangerskapene). Med nyfødt hadde jeg sett an formen og tatt det på sparket, veldig ulik form etter fødslene mine.

Anonymkode: 6a704...09e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Da jeg nå sa til min søster at jeg tror ikke vi får kommet i selskapet pga termin og nyfødt baby så foreslo hun altså: 

- ta med baby på festen 

- la babyen også være på hotellrommet med barnevakten 

Hun mangler innsikt, empati, og hjerne. Bli hjemme.

Anonymkode: 45120...cd1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, min søster giftet seg en uke etter at jeg fødte mitt første barn (jeg hadde altså ikke en 2-åring i tillegg), og vi bodde i samme by. Likevel sa hun at selv om hun ønsket å ha meg der så hadde hun full forståelse hvis jeg ikke orket. Jeg dro i bryllupet (dro hjem tidlig da), men hadde aldri klart det om det hadde vært langt unna. Hun ble veldig rørt og glad for at jeg kom, og forventet over hodet ikke at det var noe jeg skulle prioritere i den situasjonen.

Anonymkode: b672a...a51

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig din søster kanskje kan føle på at du leter etter grunner for å ikke komme. 

Altså, grunnen er jo helt legitim i seg selv - høygravid / nyfødt baby! 🥰 

Samtidig: bursdagsfeiring i februar måned. Vi er i slutten av juni nå. Det var allerede en diskusjon før du visste(?) at du er gravid / ble gravid. Det er 7 hele måneder mellom der vi nå er i juni og februar. 

Ved første invitasjon så ble det en sak rundt barnevakt for 2-åringen. Som flere her har kommentert, så hadde dere hatt god tid til å prøve og sett hvordan dere kunne ha løst det. Når din søster har kommet med forslag til løsninger, så tolker jeg det dithen at første responsen deres kan ha vært negativ, og årsaken har vært 2-åringen.

Din søster burde aldri vært en del av prosessen med å finne løsninger, for det kan oppleves som om det letes etter unnskyldninger for å ikke være med (selv om jeg - kan - forstå ståstedet deres). Så kan det av henne føles som en avvisning fra deres side, der dere brukte 2-åringen som årsak, og nå graviditet / nyfødt. 

Håper at dere kan la være å nevne 2-åringen noe mer ifbm. den festen, og bare svare at dere gjerne skulle deltatt, men at det ikke vil la seg gjøre som høygravid/i nyfødtperioden.

Anonymkode: 5a4ad...46a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Her er noe som vanskelig passer sammen i denne historien. 
Nemlig at barnet aldri har hatt barnevakt og at du ikke vil overlate barnet til en barnevakt. Samtidig hvordan løser du kabalen med det store barnet ved fødsel? Skal du da ha store barnet med deg på føden? 
Begge barna har vel en farmor eller fars søsken, som kan passe? 

Ta farmor med, og la farmor passe, men som høygravid får du vel neppe tillatelse til reise fra lege? Fly kandu glemme, og å sitte fem timer i bil som høygravid, med fare for både blodpropp og fødsel ute i hutaheiti er vel heller ikke noe noen råder deg til? 
Reise i februar kan og bli utfordrende mht. været. Så din søster får utsette festingen til mars/april tenker jeg vi sier, for å gjøre alle fornøyde. 

Anonymkode: 75734...1cd

Som skrevet tidligere skal min beste venninne være med på neste fødsel dersom det eldste barnet ikke er i barnehage. Barna har ingen besteforeldre på noen av sidene da de er døde. Min mann er også enebarn. Resten av min familie bor i annen landsdel. Og de har verken tett bånd med barnet vårt eller lyst til å gå glipp av selskapet regner jeg med. Jeg spurte faktisk min søster om hun skulle feire i februar eller litt nærmere sommeren. Og hun svarte i februar, selv om jeg også påpekte at terminen min er også i februar. Hun svarte da at jaja da er jo ungen hvert fall ute også kom hun med de to forslagene sine som er nevnt flere ganger tidligere. (Baby med på festen eller babyen igjen på hotellrommet med barnevakt og 2 åringen). 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
seriousgirl skrev (7 timer siden):

Det er jo helt sykt. Skal mannen din gå glipp av fødselen til barnet sitt fordi du er livredd for at noen andre skal passe barnet i noen timer?😱 Dette bekreftet egentlig inntrykket jeg fikk i hovedinnlegget ditt. Du hadde ikke lyst til å dra uansett, fordi du er livredd for å etterlate barnet ditt til andre omsorgspersoner, og det er nok det søsteren din merket. Og det sårer henne. (Nå snakker jeg om situasjonen før du ble gravid med termin i samme måned)

Heh nei det er fordi bestevenninnen min har veldig lyst til å være med og mannen min faktisk har mer lyst til å være backup. Han var med på første fødsel. Det er ikke så uvanlig å ha med en nær venninne på fødsel. Mannen er jo med om fødsel skjer mens barnet er i barnehage. Skjer det på natt så kan mannen være uthvilt med 2 åring dagen etterpå og komme på sykehuset. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men dere, jeg skrev jo allerede i hovedinnlegget at jeg hadde begynt å se etter løsninger for barnevakt til 2 åringen når det var bare 1 barn det var snakk om. Og vi har en plan for fødsel som alle er enige i. Det var ikke det dette innlegget handlet om. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man reiser ikke høygravid eller med nyfødt. Sånn er det. 

Hadde du ikke vært gravid hadde far blitt hjemme med barnet og du hadde dradd. Det høres ut som det er på tide å krype litt ut av hønemor-bobla. Men nå skal du jo inn i den igjen da, med nytt barn. 

Anonymkode: 6683f...9bb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har din søster egne barn? 

Støtter deg fullt ut, gjør det som er best for dere :) Får selv ny baby snart og det vil være 17 mnd mellom ungene. Helt utenkelig å skulle delta på fest med en nyfødt og en vilter toddler 😂

Anonymkode: 67e89...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde du ikke vært gravid hadde far blitt hjemme med barnet og du hadde dradd. Det høres ut som det er på tide å krype litt ut av hønemor-bobla. Men nå skal du jo inn i den igjen da, med nytt barn. 

Du sa i HI at du hadde vært skeptisk til barnevakt også før graviditeten, og egentlig ikke ville reise i selskapet uansett. Da hadde det vel vært mer normalt å la mannen bli hjemme med toåringen mens du var på fest. 

Anonymkode: b6c8e...aa2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt den nesten aggressive tonen i tråden nå. 

- jeg skrev i hovedinnlegget at jeg hadde begynt å se etter løsninger for barnevakt til eldste 

- hvorfor er alle så opptatt av hvordan vi løser barnevakt rundt fødsel når det er en fest 5 timer unna jeg har beskrevet som problemet? 

- hvorfor er jeg rigid og vanskelig bare fordi vi aldri har hatt behov for noe barnevakt. Jeg og far har vært ute med venner og det har aldri vært noe problem. Barnet går i barnehage og er vant til å passes av andre. Hvorfor skal vi sende henne bort når vi først er sammen med henne? Vi liker veldig godt å være sammen med barnet vårt og finne på ting sammen med henne. Og vi er flinke til å avlaste hverandre. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja det foreslo jeg jo også for min søster, men NEI hun forventet å se oss begge på festen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det foreslo jeg jo også for min søster, men NEI hun forventet å se oss begge på festen. 

Altså før graviditet nr 2 foreslo jeg at jeg kom alene. Men nei hun vil at begge skal komme. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sa i HI at du hadde vært skeptisk til barnevakt også før graviditeten, og egentlig ikke ville reise i selskapet uansett. Da hadde det vel vært mer normalt å la mannen bli hjemme med toåringen mens du var på fest. 

Anonymkode: b6c8e...aa2

Ja og det har jeg jo også foreslått for min søster. Men nei hun ønsket begge to på festen, både jeg og min mann. Og jeg skrev i hovedinnlegget at jeg var i prosessen med å finne en barnevakt og løse den situasjonen. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da må du lære deg å si nei like godt som det hun gjør.

Det er du som styrer ditt eget liv, om andre blir fornærmet så får det så være. 

Hilsen nyskilt mamma som øver på det samme og vet det ikke er lett. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

TS. Har din søster egne barn? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

TS. Har din søster egne barn? 

Ja hun har barn, men de er mye eldre. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja hun har barn, men de er mye eldre. 

Hun husker sikkert ikke hvordan det er. Det er heldigvis ikke farlig at hun er sur. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Så klart skal dere ikke på denne festen! Hun får bare bli sur! Du har ingenting å ha dårlig samvittighet for TS.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

For alt det du og søster vet ligger du på føden under 40 års laget hennes 😂 Fortell henne det og at på bakgrunn av akkurat det gjør det veldig vanskelig for dere å planlegge noe som helst i februar. Hadde ikke giddet å reist til en annen landsdel uavhengig om baby var født eller ikke. Mye kan skje, du kan være i verdens beste eller værste form, baby kan ha kolikk eller være verdens roligste baby, det kan oppstå komplikasjoner i forbindelse med fødselen , dette vet vi ikke enda! så derfor bli hjemme.👍

Evt er det vel noen som kan snakke litt vett til henne ? Alle i hennes omgangskrets eller familie kan umulig være like lite forståelsesfulle ??

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...