Gå til innhold

Nå er brudeparet sure fordi vi takker nei siden de vil ha barnefritt og vårt barn er 9 måneder.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da får de bare være sure. Her hadde det også vært helt uaktuelt.

Skal selv i bryllup når barnet mitt er 9 mnd nå i august, og det er 30 minutt unna og jeg er likevel veldig spent på hvordan det der skal gå 😅 Barnet mitt hylskriker titt og ofte pga magevondt (har kolikk) og den eneste som er bra nok til å bysse på kvelden er meg, og hvis han får flaske med MME blir han skrubbsulten igjen etter 1 time fordi han ikke klarer å drikke den mengden i forhold til alder som han skal av MME siden han er vant til morsmelken på ca 95 ml per måltid.. Så jeg skal kjøre frem og tilbake et par ganger og pumpe og må sikkert være hjemme under legging kl 19.. Så jeg kommer til å være helt kake etter det bryllupet der ass. 

Anonymkode: b2141...f46

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Må si jeg er forbausa over endel av svarene! Nå har jeg aldri vært invitert i bryllup, heller ikke vært gift (😂) men hvis jeg har skjønt rett så er det ganske høy alkohol føring i ethvert bryllup 🍾🥂.

Det blir jo tilsvarende en vanlig fest (bare mer fancy) og hvem inviterer babyer eller små barn på fest??🥳 😂 De har virkelig ingenting der å gjøre tenker jeg. Far eller mor (om de begge velger å dra) vil jo dessuten få kvelden alvorlig amputert pga leggetid, potensiell gråting som gjør at de går glipp av mye av hele opplevelsen som brudeparet prøver å lage istand  og det har jeg full forståelse for at brudeparet ikke er veldig interessert i! Om jeg en vakker dag skal gifte meg er jeg såpass ego at jeg vil ha alle øyne på meg og at dagen er tilpasset mine behov og ønsker. 

Anonymkode: b3dd7...f35

Du har ikke vært i kristne bryllup skjønner jeg 😂

Kommer jo helt an på bryllupet hvordan det er med alkoholkonsumet til folk. De bryllupene jeg har vært i har det vært relativt lite, og ihvertfall før kl 19 som jo er leggetiden til de fleste barn. Derfor ville en baby bare vært med på vielse og deler av middagen. Så hvis folk er full allerede da har de kanskje et lite problem med å regulere inntaket sitt. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Forsåvidt enig, men brudeparet må ha regler som er likt for alle. Kan ikke drive med utvelgelse eller favoritisering av barn. Hva med kusine Jorunn som har flere adhd barn typ litt eldre alder? Hennes barn vil på ferietur til italia og gleder seg til ubegrenset tilgang på bryllupskake😅.. Mye lettere for brudeparet å si nei til absolutt alle barn inkludert baby. 

Nei, man må ikke ha regler som er like for alle. Det er ganske vanlig at spedbarn er unntatt fra regelen om barnefrie bryllup. De er såpass avhengig av foreldrene, mødrene ammer som regel, pluss at de kan legges i en vogn for å sove, bæres ut og inn osv.

Anonymkode: a7637...5e4

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har ikke vært i kristne bryllup skjønner jeg 😂

Kommer jo helt an på bryllupet hvordan det er med alkoholkonsumet til folk. De bryllupene jeg har vært i har det vært relativt lite, og ihvertfall før kl 19 som jo er leggetiden til de fleste barn. Derfor ville en baby bare vært med på vielse og deler av middagen. Så hvis folk er full allerede da har de kanskje et lite problem med å regulere inntaket sitt. 

Aldri vært i bryllup, punktum😄. Og joda ser poenget ditt, men er samtidig det som gjør at festen ville blitt litt ødelagt for min del (nå tenker jeg fra bruden sitt standpunkt) hvis gjester skal komme å gå, plutselig var noen vekk over lengre tid osv. Du ser jo innlegget til ei i tråden her som skal drive å kjøre frem og tilbake til babyen sin 30 min en vei!😏 og selv om det er helt forståelig er det ikke den viben eller atmosfæren jeg er på jakt etter i mitt fiktive og fremtidige bryllup. Fokuset på meg og alle tilstede hele dagen takk😂

Ville heller feiret med dem i etterkant av bryllupet, noe barnevennlig🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Aldri vært i bryllup, punktum😄. Og joda ser poenget ditt, men er samtidig det som gjør at festen ville blitt litt ødelagt for min del (nå tenker jeg fra bruden sitt standpunkt) hvis gjester skal komme å gå, plutselig var noen vekk over lengre tid osv. Du ser jo innlegget til ei i tråden her som skal drive å kjøre frem og tilbake til babyen sin 30 min en vei!😏 og selv om det er helt forståelig er det ikke den viben eller atmosfæren jeg er på jakt etter i mitt fiktive og fremtidige bryllup. Fokuset på meg og alle tilstede hele dagen takk😂

Ville heller feiret med dem i etterkant av bryllupet, noe barnevennlig🥰

Jeg er den som må kjøre frem og tilbake ;)

Det er jo så enkelt at hvis man ikke tåler at noen må gå til og fra fordi de har en baby så kan man ikke invitere dem. De aller fleste skjønner at babyens behov kommer foran enkelte menneskers behov for å være så i sentrum at det ikke er så farlig om en baby ligger hjemme og hylgråter etter mammaen sin som ikke kommer. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke særlig fan av bryllup, så hadde bare vært glad til for å ha en unnskyldning til å takke nei. Men om jeg var en som likte det, og hadde penger og lyst til å ta det som en ferie i Italia, ville jeg gjort som flere andre har foreslått: dratt sammen som en familie, og dratt alene i bryllupet noen timer den ene kvelden. Det er bare snakk om timer, og man MÅ jo ikke være sammen som par/familie hele tiden om man er på ferie. Så kan evt mannen kose seg ute på bar med noen av de andre gjestene en annen kveld (regner med de fleste tar noen dager ekstra når de først reiser så langt). 

Når det er sagt, så er det grunn god nok å si nei til bryllup i utlandet, med mindre brudeparet sponser reisen. 

Anonymkode: 53634...8fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Da får de bare være sure. Her hadde det også vært helt uaktuelt.

Skal selv i bryllup når barnet mitt er 9 mnd nå i august, og det er 30 minutt unna og jeg er likevel veldig spent på hvordan det der skal gå 😅 Barnet mitt hylskriker titt og ofte pga magevondt (har kolikk) og den eneste som er bra nok til å bysse på kvelden er meg, og hvis han får flaske med MME blir han skrubbsulten igjen etter 1 time fordi han ikke klarer å drikke den mengden i forhold til alder som han skal av MME siden han er vant til morsmelken på ca 95 ml per måltid.. Så jeg skal kjøre frem og tilbake et par ganger og pumpe og må sikkert være hjemme under legging kl 19.. Så jeg kommer til å være helt kake etter det bryllupet der ass. 

Hadde jeg vært den som giftet meg hadde det vært uproblematisk om du kjørte frem og tilbake, men for din egen del høres det ekstremt tungvint og slitsomt ut. Hvorfor ikke pumpe på forhånd og sette det i kjøleskapet klar til å varmes opp? Og barnet fullammer kanskje ikke i august, så dere kan ha noe mat/smaksprøver i tillegg? Blir det ikke koseligere bryllup hvis du slipper å slite deg ut med å kjøre frem og tilbake?

Anonymkode: a3377...cff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Må si jeg er forbausa over endel av svarene! Nå har jeg aldri vært invitert i bryllup, heller ikke vært gift (😂) men hvis jeg har skjønt rett så er det ganske høy alkohol føring i ethvert bryllup 🍾🥂.

Det blir jo tilsvarende en vanlig fest (bare mer fancy) og hvem inviterer babyer eller små barn på fest??🥳 😂 De har virkelig ingenting der å gjøre tenker jeg. Far eller mor (om de begge velger å dra) vil jo dessuten få kvelden alvorlig amputert pga leggetid, potensiell gråting som gjør at de går glipp av mye av hele opplevelsen som brudeparet prøver å lage istand  og det har jeg full forståelse for at brudeparet ikke er veldig interessert i! Om jeg en vakker dag skal gifte meg er jeg såpass ego at jeg vil ha alle øyne på meg og at dagen er tilpasset mine behov og ønsker. 

Det lyser av innlegget ditt at du enten er ekstremt ung og ja at du aldri har vært i bryllup. Det er 100% vanlig at folk som er invitert tar med babyen sin (barn som ammes) i vielsen og til middagen så drar de gjerne hjem en liten stund etter maten før festen tar seg skikkelig opp. Folk drikker seg vanligvis ikke synlig beruset før utpå kvelden. 

Anonymkode: c2cee...754

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er den som må kjøre frem og tilbake ;)

Det er jo så enkelt at hvis man ikke tåler at noen må gå til og fra fordi de har en baby så kan man ikke invitere dem. De aller fleste skjønner at babyens behov kommer foran enkelte menneskers behov for å være så i sentrum at det ikke er så farlig om en baby ligger hjemme og hylgråter etter mammaen sin som ikke kommer. 

Ehhh.. Jeg har allerede skrevet at jeg forstår deg hundre prosent🥰 Men mitt fremtidige bryllup blir nok barnefritt nettopp pga hva du skriver. 

Jeg hadde ikke ønsket gjester som kommer å går-ødelegger flyten av dagen og jeg hadde heller ikke orket at en baby har det ille fordi gjesten er «hos meg». Å kjøre frem å tilbake (som du skal) virker ganske stressfullt så ville heller ikke «utsatt» en gjest for det med mindre det var totalt nød eller en krisesituasjon🙂

Helt enig at man kan ikke forvente å være midtpunkt til enhver tid (ser at jeg fremstår litt narsissistisk i tråden her 😄) men nå er nå bryllup en dag hvor de som gifter skal skal få fokuset og få lov å bestemme reglene tenker jeg. Antar at de har sine grunner til hvorfor de har valgt som de har gjort🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det lyser av innlegget ditt at du enten er ekstremt ung og ja at du aldri har vært i bryllup. Det er 100% vanlig at folk som er invitert tar med babyen sin (barn som ammes) i vielsen og til middagen så drar de gjerne hjem en liten stund etter maten før festen tar seg skikkelig opp. Folk drikker seg vanligvis ikke synlig beruset før utpå kvelden. 

Så folk drar hjem etter middag også returnerer de til festen etterpå? Hadde jeg aldri giddet 😅 Da hadde jeg heller blitt hjemme, men det er nå meg. Vi er ulike alle sammen🙂.

Aldri vært i bryllup, men nei ikke ung. Hvis jeg en dag skal gifte meg blir det nok å rømme avgårde til et sted og jg kjenner  ingen med små barn så blir et ikke-tema sånn sett, men har fortsatt ingen problemer med å se begge sidene her både brudepar og ts.  

• Liker 2
Skrevet

Er det så farlig om noen er sure? De er jo sure fordi de ikke forstår bedre. Det kan ikke du ta ansvar for. 

Vi har deltok aldri på barnefri bryllup mens barna var små fordi det rett og slett var mer pes enn hygge så vi sendte litt større gaver i stedet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke reist utenlands bort fra en baby på 9 måneder… de har jo virkelig ikke valgt å gjøre dette lett for dere! Her hadde det nok blitt løst ved at en dro, og den andre ble igjen hjemme med barnet. Og du? De kan jo bare bli så sure de vil. De setter jo enorme krav til dette bryllupet 

Anonymkode: 3df72...c5f

AnonymBruker
Skrevet

Barn eller ei, jeg går ikke opp i ett fly så den turen hadde blitt for drøy.

Anonymkode: 638f1...afb

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du, mann og baby reiser ned til Italia. Så går du i bryllupet, iallefall i kirken og litt på middag. Så passer din mann barnet imens. Så joiner du mann og barn ganske tidlig, forlater bryllupet. 

Anonymkode: 33018...11c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (2 timer siden):

Folk som gifter seg utenlands må faktisk akseptere at folk svarer nei. 

Jeg hadde aldri brukt penger på å reise i et bryllup i utlandet. Aldri. 

Litt på siden, men jeg har en bror som skal gifte seg i Singapore, hans forlovede er halvt norsk og halvt fra Singapore og er vokst opp der. Vi har fått beskjed 2år i forveien sånn at vi har kunnet satt av dato og spare opp penger. Vi reiser og blir der i 10 dager, dette blir årets ferie. Vi får oppleve tradisjonelt bryllup, får feiret brudeparet, bli bedre kjent med hennes familie og kultur/bakgrunn og får en helt unik mulighet til å oppleve et nytt og spennende land med lokalbefolkning som kan vise oss rundt.

Anonymkode: 199dc...33c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje det at du aldri har vært invitert i bryllup forteller nok. Har vært i flere bryllup og de aller fleste voksene drikker seg ikke snydens fulle. Har vært i flere bryllup hvor de minste har vært med. De drar selvsagt hjem i god tid før kl blir 2 på natten. Men foreldrene får deltatt på vielse, middag osv.

I andre land enn Norge er barn en naturlig del av bryllup. Bryllup er en familie begivenhet. Var selv med i bryllup som barn og har kun hyggelige minner fra det.

Anonymkode: 4f23d...e1e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva om du, mann og baby reiser ned til Italia. Så går du i bryllupet, iallefall i kirken og litt på middag. Så passer din mann barnet imens. Så joiner du mann og barn ganske tidlig, forlater bryllupet. 

Anonymkode: 33018...11c

Hvorfor skal ts dra med en mann som kun skal sitte for seg selv på et hotellrom å passe baby. Og ts skal se vielsen og litt middag. 

Det koster mange tusen kroner, et kraftig innhogg i familie budskjettet for at ts alene skal se vielsen og få deltatt litt på middagen. Det er urimelig. Hvor langt skal ts strekke seg når brudeparet ikke ønsker å inkludere et barn på 8 mnd.

Var selv i bryllup til et vennepar når min var ca 9 måneder. Bryllupet var i norge så var ikke noe problem med pass og tilrettelegging. Hadde dette vært i utlandet hadde jeg kun takket ja viss barnet var inkludert. Var 2 babyer i dette bryllupet da alle i nærmeste familie også var i samme bryllupp så alle barnevaktene var opptatt😅 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det at du aldri har vært invitert i bryllup forteller nok. Har vært i flere bryllup og de aller fleste voksene drikker seg ikke snydens fulle. Har vært i flere bryllup hvor de minste har vært med. De drar selvsagt hjem i god tid før kl blir 2 på natten. Men foreldrene får deltatt på vielse, middag osv.

I andre land enn Norge er barn en naturlig del av bryllup. Bryllup er en familie begivenhet. Var selv med i bryllup som barn og har kun hyggelige minner fra det.

Okay. Som sagt aldri vært i bryllup så hva jeg vet er fra film og tv typ. Har flere venner, jeg lover😂 men aldri noen som har vært i nærheten av forlovelse eller noe bryllup. Derfor heller ingen bryllup invitasjon.

Heller ingen ekteskap i familien. Men for all del om du vet om et bryllup, jeg kommer jeg 💃😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Så folk drar hjem etter middag også returnerer de til festen etterpå? Hadde jeg aldri giddet 😅 Da hadde jeg heller blitt hjemme, men det er nå meg. Vi er ulike alle sammen🙂.

Aldri vært i bryllup, men nei ikke ung. Hvis jeg en dag skal gifte meg blir det nok å rømme avgårde til et sted og jg kjenner  ingen med små barn så blir et ikke-tema sånn sett, men har fortsatt ingen problemer med å se begge sidene her både brudepar og ts.  

De med småbarn kommer ikke tilbake for festen nei, de forlater bryllupet før selve festen går i gang. Dette er helt vanlig. 

AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (3 timer siden):

hvorfor ikke komfortabel med svigermor ? hadde du vært komfertabel med egen mor ? tenkte det..stakkars "farmorer" som aldri blur bra nok.... 

En forlater ikke et barn på 9 måneder uten noen av primæromsorgspersonene sine i to døgn. 

Anonymkode: e851e...883

• Liker 5
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...