Gå til innhold

Nå er brudeparet sure fordi vi takker nei siden de vil ha barnefritt og vårt barn er 9 måneder.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt svigermor pssse en langhelg hvis hun og barnet er godt kjent med hverandre. 

Anonymkode: ff293...c5b

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet

Kan ikke mannen din reise, også blir du hjemme med barnet?

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Sur faktisk, antar hun ikke har barn selv. Jeg ville svart "jeg skjønner at dere ønsket barnefri dag, du vet vi kommer gjerne hvis "navn" er velkommen, men når ikke det går er hun altfor liten til å være med barnevakt i mer enn en kveld, og de mest naturlige barnevaktene skal jo også i bryllupet. Så det er ikke så mye jeg får gjort med det, selv om jeg gjerne skulle feiret dagen med dere!"

Anonymkode: de338...6fb

• Liker 35
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet

De får bare være sure, tenker jeg!

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Dishwalla skrev (1 minutt siden):

Kan ikke mannen din reise, også blir du hjemme med barnet?

Hvorfor skal mannen reise i bryllup til hennes familie?

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel neppe ei solstråle sjøl. 

Anonymkode: 5508b...0a2

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

hvorfor ikke komfortabel med svigermor ? hadde du vært komfertabel med egen mor ? tenkte det..stakkars "farmorer" som aldri blur bra nok.... 

• Liker 8
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Kan barnet være hjemme med far og du dra da? Eller må det være deg som er hjemme med barnet? Jeg hadde strekt med langt om det var nær familie. Og jeg skjønner at dem ønsker barnefri uten unntak. 

Anonymkode: debbb...cc1

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Haha, det var jeg som leste helt feil, trodde det var svigerinne som skulle gifte seg. Da kan jo ts reise, også blir mannen hjemme. Eller alle reiser, mannen blir på hotellet med barnet og ts drar i bryllup. Mann og barn kan sikkert kose seg med basseng og ferie👍

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Velger man å gifte seg i utlandet så kan man virkelig ikke bli sure om det ikke passer for alle inviterte, enten det handler om barn, bruk av ferie eller økonomi.

Jeg hadde først takket nei på en høflig måte og forklart at det er uaktuelt at begge foreldre reiser fra barnet på 9 måneder, men ønsket dem en god feiring. 

Fortsatt sur hadde jeg forklart at så lenge de velger en feiring så langt unna, som vil koste så mye for gjestene, og er så ubeleilig for barnefamilier, da må de bare regne med at mange ikke kan/vil komme.

Anonymkode: bd8f2...3ba

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt greit med barnefritt men da må man tåle noen velger å takke nei.

Anonymkode: 714ed...d1c

Dette! 👏🏻

Når man planlegger bryllup er man helt fri til å gjøre det akkurat som man vil. Og hvis noen ikke liker det så er de helt fri til å takke nei. Spesielt når det er et bryllup i utlandet så kan de ikke forvente at alle skal kunne komme og la barna bli hjemme.

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Og bryllupet er i Italia, så ikke bare å «ta med» en barnevakt.

Det er min familie men alle potensielle barnevakter er jo gjester..og ikke helt komfortabelt å la henne være med svigermor i Norge en langhelg (eller dekke reise og opphold for en ekstra voksen)

Kan ikke de bare akseptere at vi tar vårt valg når de har tatt sitt?

Helt greit med barnefritt men da må man tåle noen velger å takke nei.

Anonymkode: 714ed...d1c

Jeg tenker at brudeparet bør ha forståelse for dette. Bare det at bryllupet er så langt unna og dyrt for de tilreisende burde alene være grunn nok i seg selv til forståelse.

Anonymkode: cb6a6...66a

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke brukt masse penger for å dra en helg til Italia med en baby. Men hvis du ikke ammer kan jo pappa være hjemme med baby? 

Fortsatt vilt dyrt da, for et  bryllup. Bruden får tåle at ikke alle kommer. 

Anonymkode: eea66...cbc

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men kan ikke du, din mann og baby reise sammen også går kun du i selve bryllupet? Ser egentlig ikke helt problemet her.

Anonymkode: ba65b...154

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
monican94 skrev (3 minutter siden):

hvorfor ikke komfortabel med svigermor ? hadde du vært komfertabel med egen mor ? tenkte det..stakkars "farmorer" som aldri blur bra nok.... 

Det handler ikke om "svigermor". 

Det handler om hva som er barnets beste, og det er ikke til barnets beste at begge foreldrene reiser fra et 9 måneder gammelt barn for en langhelg. 

Anonymkode: bd8f2...3ba

• Liker 41
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurte jeg på å😆. En annen ting er hvorfor passer ikke far babyen sin alene eventuelt med litt hjelp også reiser mor på husmorferie til Italia. Må jo være den perfekte løsning for alle parter inkludert baby og ingen blir sur? 

Anonymkode: b3dd7...f35

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Bli hjemme med god samvittighet.

Ikke alle barn på 9 måneder kan forlates en langhelg. Viktig at barnet er trygg på barnepasser. Viss barnet fortsatt ammes kan ikke matfabrikken bare stikke av til Italia en helg.

Viss brudeparet ønsker barnefritt bryllup så må de akseptere at ikke alle kommer. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 4f23d...e1e

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...