AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Til menn. Først så tar dere veldig initiativ for å få oss interessert. Vi møtes noen ganger interessen er det fortsatt men tekstingen ble mindre. Så er det kvinnen som tar initiativ med skriving og dere er så langt interessert. Men hvorfor er det sånn? Orker ikke å være en jeger lenger. Anonymkode: da2c2...334 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni Jeg er ikke mann, men denne dynamikken er et veldig gjentakende mønster. Mange liker følelsen av å bli jaktet på og den valideringen det gir, og ofte gir man etter for en relasjon som man ikke egentlig er kompatibel med - fordi man så gjerne ønsker å bli valgt. Mange kvinner går med på seksuell aktivitet de ikke ønsker, eller tidligere enn de egentlig ønsker, fordi de er redd for å bli avvist. Det beste man kan gjøre, er å sørge for å ha en god selvfølelse i bunn, slik at man står stødig i sine ønsker, behov og sin standard. Man skal være fleksibel og åpen, men man må ha visse verdier som man fastsetter; og aldri vike fra disse. For eksempel er det veldig mange kvinner som godtar ting som viser manglende respekt, eller tilsvarende brødsmuler, selv om de ønsker hele brødet. Folk respekterer oss kun så mye som vi selv setter oss i respekt. Anonymkode: 48ad3...2b9 2 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni Hva med å redusere tekstingen og heller treffes eller snakkes på telefon? Hvorfor legger man så mye vekt på dette? Er kvinne selv og får helt angst av å skulle lære å kjenne noen på sms/snap, om noen skulle vurdere min interesse basert på bare det hadde det nok ikke gjenspeilet virkeligheten😅 Anonymkode: 9988b...67f 1
Flintis Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni Hm... jeg tenkte denne tråden dreide seg om kvinner som ikke ville vente på treige menns initiativ til kontakt. Nå ser jeg at den dreier seg om menn som har vist stor evne til kommunikasjon på tekstmedier, men som etter å ha møttes reduserer denne kontakten til fordel for direkte kontakt. Jeg vil vel si at direkte kontakt er best og det er det en skal leve med om det blir kjæresteri mm av det.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni Flintis skrev (12 minutter siden): Hm... jeg tenkte denne tråden dreide seg om kvinner som ikke ville vente på treige menns initiativ til kontakt. Nå ser jeg at den dreier seg om menn som har vist stor evne til kommunikasjon på tekstmedier, men som etter å ha møttes reduserer denne kontakten til fordel for direkte kontakt. Jeg vil vel si at direkte kontakt er best og det er det en skal leve med om det blir kjæresteri mm av det. Men nå er det bare jeg som er initiativtageren etter vi har møttes. Ikke vil han ringe. Men er veldig på når jeg tar kontakt. Nå får jeg vente å se om han tar kontakt. ts Anonymkode: da2c2...334 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men nå er det bare jeg som er initiativtageren etter vi har møttes. Ikke vil han ringe. Men er veldig på når jeg tar kontakt. Nå får jeg vente å se om han tar kontakt. ts Anonymkode: da2c2...334 Da er han jo virkelig ikke interessert. Hvorfor vil du ha en som ikke vil ha deg? Du må.bygge deg opp innenifra for å øke din selvrespekt og selvfølelse. Anonymkode: 48ad3...2b9 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men nå er det bare jeg som er initiativtageren etter vi har møttes. Ikke vil han ringe. Men er veldig på når jeg tar kontakt. Nå får jeg vente å se om han tar kontakt. ts Anonymkode: da2c2...334 Man må være veldig på i begynnelsen, hvis ikke blir hun ikke interessert. Da må mannen ofte gjøre alt selv. Styre samtale, be på date, ta alt av initiativ. Det er ikke realistisk å forvente samme dynamikken over lengre tid, spesielt ikke i forhold, da dette balanseres kraftig. I begynnelsen må man være nær perfekt, etter hun har falt kan man nesten gjøre som man vil. Så klart finnes det grenser. Anonymkode: 7109c...57a
Abra Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Er så glad for at jeg ikke skjønner dette spillet. Ble "kidnappa" inn i et forhold med min kone.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Man må være veldig på i begynnelsen, hvis ikke blir hun ikke interessert. Da må mannen ofte gjøre alt selv. Styre samtale, be på date, ta alt av initiativ. Det er ikke realistisk å forvente samme dynamikken over lengre tid, spesielt ikke i forhold, da dette balanseres kraftig. I begynnelsen må man være nær perfekt, etter hun har falt kan man nesten gjøre som man vil. Så klart finnes det grenser. Anonymkode: 7109c...57a Bare synd at jeg nå har begynt å gi faen selv om jeg liker han veldig godt. Ts Anonymkode: da2c2...334
AnonymBruker Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni Hvor mye du «gir faen» i han bestemmer du jo helt selv, så veldig synd kan det ikke være. Da liker du han ikke godt nok bare, og det er da helt ok? Anonymkode: 9988b...67f
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni Lovebombing perioden er over og han har mistet interessen. Eventuelt gått videre. For noen er det å være jeger mye morsommere enn å være i et forhold Anonymkode: 6243c...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #12 Skrevet 23. juni For min del fungerer det slik at jeg viser all min interesse og entusiasme, og håper hun speiler meg. Så går det etter hvert over til at jeg speiler henne - som er mer tilbakeholden og mindre entusiastisk, vag interesse. Det som skjer da er plutselig skjer er at hun begynner å vise interesse. Noe som for meg betyr at interessen kommer av min tilbakeholdenhet, ikke ved min entusiasme Anonymkode: b3291...a5d 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #13 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er ikke mann, men denne dynamikken er et veldig gjentakende mønster. Mange liker følelsen av å bli jaktet på og den valideringen det gir, og ofte gir man etter for en relasjon som man ikke egentlig er kompatibel med - fordi man så gjerne ønsker å bli valgt. Mange kvinner går med på seksuell aktivitet de ikke ønsker, eller tidligere enn de egentlig ønsker, fordi de er redd for å bli avvist. Det beste man kan gjøre, er å sørge for å ha en god selvfølelse i bunn, slik at man står stødig i sine ønsker, behov og sin standard. Man skal være fleksibel og åpen, men man må ha visse verdier som man fastsetter; og aldri vike fra disse. For eksempel er det veldig mange kvinner som godtar ting som viser manglende respekt, eller tilsvarende brødsmuler, selv om de ønsker hele brødet. Folk respekterer oss kun så mye som vi selv setter oss i respekt. Anonymkode: 48ad3...2b9 Det skal ikke være nødvendig og måtte sette seg selv i respekt! Det er en grunnpilar som bør etter min mening ligge i bunnen... Så kan man jo begynne å lure på hva som oppfattes som respekt? Det er å lytte og ta tilbakemeldinger. Selvinnsikt. Mennesker som har den evnen, er i stand til å danne sunne relasjoner. Si nei til det som ikke passer for en selv. Ved å si nei til noe sier man ja til noe annet. Seg selv. Det er det ikke alle som forstår. Noen er av den oppfatning at respekt må fortjenes? Her mener jeg bestemt nei. Man kan vise andre mennesker respekt, selv om de ikke respekterer deg. Da hever man seg over det. Det synes jeg er viktig. Om jeg inngår i relasjoner som betyr noe for meg, så krever jeg den respekten jeg synes jeg fortjener om jeg opplever at den er fraværende. Har man full oversikt over seg selv, er trygg på seg selv og kjenner seg selv godt så klarer man det. Har forståelse for at ikke alle mennesker klarer det. Å være fleksibel og åpen er et godt poeng. Det kan være utviklingsfremmende. Så kan man diskutere...Skal damer være tydelige og bestemte, eller skal menn bli mer lydhøre? Jeg kan være veldig bestemt om jeg må, men jeg kjenner at det vil jeg helst slippe. "Å holde en mann i ørene..."Det må han nesten gjøre selv. Ta til takke med brødsmuler? Alt er relativt. Det må nesten være opp til hver enkelt og bedømme hva det er. Å bli jaktet på, for å bli jaktet på har ikke jeg sansen for. Det og bli kjent kan være en lang prosess... Jeg er veldig opptatt av kommunikasjon, og jeg synes det er gøy å kommunisere på ulike vis. Foretrekker humor. En munter mann med en humoristisk sans, og som ikke er redd for å utfordre meg er artig. Anonymkode: da1f3...961
AnonymBruker Skrevet 23. juni #14 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For min del fungerer det slik at jeg viser all min interesse og entusiasme, og håper hun speiler meg. Så går det etter hvert over til at jeg speiler henne - som er mer tilbakeholden og mindre entusiastisk, vag interesse. Det som skjer da er plutselig skjer er at hun begynner å vise interesse. Noe som for meg betyr at interessen kommer av min tilbakeholdenhet, ikke ved min entusiasme Anonymkode: b3291...a5d Dette virker litt toxic for å si det rett ut... Om en mann ikke viser meg entusiasme så tenker jeg at han ikke liker meg. Anonymkode: da1f3...961
AnonymBruker Skrevet 23. juni #15 Skrevet 23. juni KG logic Mann tar initiativ og ber ut : CREEP!! 😱 Mann gir komplimenter og betaler lunsjen: LOVEBOMBING!! 😫 Mann inviterer på ny date : TOO MUCH!! 🤮 Mann viser tilbakeholdenhet etter vag respons : AVOIDANT!! 😠 Mann spør på nytt etter en uke : STALKER!! 😤 Mann gidder ikke mer : USERIØS!! MENN VET IKKE HVA DEM VIL, ASS!!!! 😭 Anonymkode: 467e7...8a4 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni #16 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Dette virker litt toxic for å si det rett ut... Om en mann ikke viser meg entusiasme så tenker jeg at han ikke liker meg. Anonymkode: da1f3...961 Toxic faktisk.? Å speile hverandre gjør vi alle hver dag. Er du i stand til å vise den samme entusiasmen fra start - eller er du som veldig mange, tilbakeholden? I så fall, hvilke signaler tenker du at du da sender ut til mannen du dater? Anonymkode: b3291...a5d 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #17 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Dette virker litt toxic for å si det rett ut... Om en mann ikke viser meg entusiasme så tenker jeg at han ikke liker meg. Anonymkode: da1f3...961 Takk. Det er det jeg og tenker. Og hvis han ikke svarer på 2 dager og jeg tar kontakt føler jeg at jeg maser. Og det liker jeg ikke. ts Anonymkode: da2c2...334
AnonymBruker Skrevet 23. juni #18 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Toxic faktisk.? Å speile hverandre gjør vi alle hver dag. Er du i stand til å vise den samme entusiasmen fra start - eller er du som veldig mange, tilbakeholden? I så fall, hvilke signaler tenker du at du da sender ut til mannen du dater? Anonymkode: b3291...a5d Å speile er greit. Det er mange måter å gjøre det på. Tenkte på at når du er tilbakeholden så blir hun veldig på... Det er en push-pull dynamikk... En mann som går på date med meg er ikke i tvil om at jeg liker han. Jeg kan være tilbakeholden. Det kommer an på situasjonen. Anonymkode: da1f3...961
AnonymBruker Skrevet 23. juni #19 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Takk. Det er det jeg og tenker. Og hvis han ikke svarer på 2 dager og jeg tar kontakt føler jeg at jeg maser. Og det liker jeg ikke. ts Anonymkode: da2c2...334 Det forstår jeg veldig godt. Anonymkode: da1f3...961 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni #20 Skrevet 23. juni AnonymBruker skrev (49 minutter siden): KG logic Mann tar initiativ og ber ut : CREEP!! 😱 Mann gir komplimenter og betaler lunsjen: LOVEBOMBING!! 😫 Mann inviterer på ny date : TOO MUCH!! 🤮 Mann viser tilbakeholdenhet etter vag respons : AVOIDANT!! 😠 Mann spør på nytt etter en uke : STALKER!! 😤 Mann gidder ikke mer : USERIØS!! MENN VET IKKE HVA DEM VIL, ASS!!!! 😭 Anonymkode: 467e7...8a4 Var ikke dette litt overdramatisk?.. Anonymkode: da1f3...961 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå