AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Skal jeg da til lege også eller er det bare labben som gir meg den drikken og tar tester? Anonymkode: 9b2fe...19d
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni Jeg hadde 24ukers kontroll hos legen samtidig, så tok prøve+drakk væsken, lyttet og tok mål av magen og en prat med legen, så satt jeg på venterommet frem til ny prøve skulle tas etter 2 timer. Anonymkode: 8d5cd...d2c
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni Det varierer. Jeg tok det hos laboratoriumet. Anonymkode: 67fff...58f
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det varierer. Jeg tok det hos laboratoriumet. Anonymkode: 67fff...58f Fikk du svar med en gang? Anonymkode: 9b2fe...19d
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Fikk du svar med en gang? Anonymkode: 9b2fe...19d Ikke meg du spurte men jeg tok også på blodlabben og jeg fikk ikke svar før neste time hos jordmor. Det var vel uka etter tror jeg. Mine verdier var fine så mulig man hadde fått svar med en gang resultatene foreligger dersom man hadde testet positivt for svangerskapsdiabetes. Anonymkode: 08309...5f7
AnonymBruker Skrevet 23. juni #6 Skrevet 23. juni Jeg tok den på labben. Satt på venterommet den tiden det skulle ta, tok ny blodprøve og fikk svaret der og da. Men det var muligens fordi det ikke var noe negativt å spore Anonymkode: a1b3d...5ad
AnonymBruker Skrevet 23. juni #7 Skrevet 23. juni Jeg tok den på Fürst, men akkurat hvor man tar den vil nok variere. Tok blodprøver, fikk drikken, ble plassert i et rom med lenestol for å hvile i mellomtiden og ble hentet etterpå for nye tester før jeg dro hjem. Endelig resultat kom vel 1-2 dager etterpå, men fordi de tok fingerprøve i tillegg så fikk jeg indikasjon på at jeg mest sannsynlig hadde bestått, selv om det er blodprøvene som gir endelig resultat. Anonymkode: 03e42...971
AnonymBruker Skrevet 23. juni #8 Skrevet 23. juni Jeg gjorde det hos fastlegen. Fikk resultatet på helsenorge-appen et par dager etterpå. Anonymkode: 1a63d...957
AnonymBruker Skrevet 23. juni #9 Skrevet 23. juni Jeg tok på laben på legekontoret. Fikk et eget rom jeg kunne hvile på mens jeg venta siden jeg var så kvalm. Jeg fikk beskjed av lab at jeg kunne ringe for å få resultatet, lege sendte også melding på helsenorge med svar dagen etter. Anonymkode: 36db7...cde
Snorkfrøkener Skrevet 23. juni #10 Skrevet 23. juni Jeg tok den på laben hos fastlegen, ventet 2 timer, ny blodprøve og så hadde jeg 24 ukers kontroll hos fastlegen. De stakk i fingeren i tillegg til å ta blodprøver så fikk svar der og da. Alt var godt innenfor normalen 🙂 Jeg fikk likevel påvist svangerskapsdiabetes i uke 35 da det var vekstutvikling på baby, jeg ante ikke at man kunne få svangerskapsdiabetes selv om glukosebelastningen var fin, så det kom som et sjokk 🙄
AnonymBruker Skrevet 23. juni #11 Skrevet 23. juni Fingerstikket har ingenting med selve glukosebelastningssvaret å gjøre. Det må tas før man drikker glukosen for å se om det er trygt. For høy glukose = ikke trygt å gjennomføre. Noen tar også en sjekk i fingeren til slutt for å se om det er trygt å sende pasienten hjem. Anonymkode: 18926...0d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå