AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Altså at dere foreldre ikke bare kan gå å kjøpe eller bestille på nett uten å høre med barnet hva det vil ha eller at de blir med å velger ut klær selv? Anonymkode: 335bf...c77
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Altså at dere foreldre ikke bare kan gå å kjøpe eller bestille på nett uten å høre med barnet hva det vil ha eller at de blir med å velger ut klær selv? Anonymkode: 335bf...c77 Jeg lurer også på det samme. Anonymkode: 78588...3c4
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni Min femåring har sterke meninger om bekledning, begynte litt før hun ble fem. Om hun ikke liker noe, så nekter hun plent å gå med det. Så er unødvendig å kjøpe klær hun ikke har sett, det blir bare liggende. Unntaket er yttertøy, der får hun ikke bestemme. Anonymkode: 17c28...c0d 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni 6 åringen vil være med å kjøpe (jeg kan kjøpe noe hvis jeg er ganske sikker på å treffe) 11 åringen bryr seg ikke og ønsker ikke være med å kjøpe Anonymkode: c49a1...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni min har hatt svært sterke meninger om klær og sko fra hun var ett år 😩 Kjøper man noe feil blir det bare ikke brukt. Man kan tvinge på dem klærne selvsagt, men de klarer jo fint å rive dem av igjen så snart man slipper taket… Anonymkode: f8e20...4d7 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni Jeg har gutt. Han var nok 10-12 år før han begynte å ha så mye meninger. Anonymkode: 339bc...61f 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Jeg svarte lengre oppe. Jeg har en nevø som nærmer seg 16, han har ikke begynt å bry seg ennå. Han går med det han får av klær, er ikke så nøye på det. Så enkelte får vel aldri sterke meninger om bekledning. Anonymkode: 17c28...c0d 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni Her er både 5 og 6 åringen ganske interessert i å få bli med å kjøpe klær selv. Enten at vi titter i nettbutikker sammen eller tar en shoppingrunde på kjøpesenter. Kjøper ikke noe uten å spørre de, fordi jeg ønsker at alt vi har skal bli brukt. MEN jeg har siste ordet. Om det er klær jeg tenker er upraktisk eller for dyre etc så sier jeg "nei, du må velge noe annet". Ikke noe problem. Anonymkode: 35175...865 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Gutten på snart 11 bryr seg ikke, han går i det jeg kjøper, men jeg kjøper jo litt det som gutter flest i den alderen kler seg i her. Jenta på snart 7 har veldig sterke meninger om klær og har vel hatt det siden 3-års alder.. hun er ikke med å handler alt, men vet hva hun liker (og ikke liker 😅), så unngår som regel bomkjøp. Anonymkode: 75bab...6d8
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Litt 50/50 her med to som hadde sterke meninger fra før 2 års alder, og to som var mer skolealder før de begynte å bry seg. Anonymkode: 7d098...8be
AnonymBruker Skrevet 22. juni #12 Skrevet 22. juni Jente 1: 7 år, er nå 9. ikke gått over. Jente 2: er 7 men fortsatt happy med alt jeg kjøper. Så: kommer an på barnet vil jeg tro. Anonymkode: 9637f...b5c
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Altså at dere foreldre ikke bare kan gå å kjøpe eller bestille på nett uten å høre med barnet hva det vil ha eller at de blir med å velger ut klær selv? Anonymkode: 335bf...c77 Det spørs på barnets modenhet og foreldrenes vilje til å la barnet være med på å avgjøre valg. 5-6 år så kan de begynne å si om de vil ha, selvstendige valg, kommer nærere tenårene. Anonymkode: 8422e...a2c
MariaIsabel Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni Det varierer nok en del. Fra sønnen min car ca 6 år begynte han å ha sterke meninger om det. Jeg kjøper av og til klær uten at han er med på det, men det er sjansespill. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni Min på 2,5 år vil nå bestemme selv. Det overrasket meg. Har en haug av gode klær kjøpt inn på salg liggende til årene framover. Tok det som en selvfølge at jeg bare kunne bestemme dette i noen år til. Hun vil ikke ha joggedresser- men kjole og genser. Hun vil ha bukser med lommer i, hun begrunner og forklarer hvorfor hun ikke lenger vil gå med ditt eller datt. Litt fascinerende😅 Anonymkode: a5e6e...768
AnonymBruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni Gutt: Ikke kommet enda. 8 år. Jente: 2 år. Et sabla styr hver morgen 😂 Anonymkode: 9612e...9cd
AnonymBruker Skrevet 22. juni #17 Skrevet 22. juni Gutter på 12 og 8 her. Ingen av de bryr seg bortsett fra at 12-åringen absolutt ikke vil gå med dongeribukser. Anonymkode: 7d483...73d
AnonymBruker Skrevet 22. juni #18 Skrevet 22. juni Har en gutt på 3 som mente en del om klær fra ca 2,5 år. Enda mer nå. Nekter å ta på seg den genseren eller jakka jeg har henta frem feks 😅🤪 Har foreløpig ikke tatt ham med på shopping. Han har mye klær i rett størrelse nå, så da får det bli til neste år 😅 Anonymkode: 8114c...cce
Fru Uperfekt Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Altså at dere foreldre ikke bare kan gå å kjøpe eller bestille på nett uten å høre med barnet hva det vil ha eller at de blir med å velger ut klær selv? Anonymkode: 335bf...c77 Har vært forskjellig fra barn til barn.
AnonymBruker Skrevet 22. juni #20 Skrevet 22. juni Jeg har ei jente på 5 som har veldig sterke meninger om klær. Hun har forståelse for at hun må kle seg etter været, men har hun ikke vært med å velge plagget selv, og prøvd det på så hun vet at det føles rett, så nekter hun gjerne plent å bruke det. Det begynte for sånn et halvt år siden, og siden da er det ikke praktisk med arveklær etter storesøster mer. Og så har jeg ei jente på 7 som bryr seg lite. Det er lett å kjøpe tøy til henne uten at hun har godkjent det på forhånd, hun blir begeistret over å få noe nytt/nytt-brukt uansett. Hun har noen favoritt-plagg som hun syns er behagelige å ha på, men det er ikke noe stress om disse er til vask. Men hun hadde en kortere periode da hun var sånn 2-3 år med svært sterke meninger, og da var det ikke snakk om klær etter vær, da skulle det helst være sommerkjole i desember og cherrox i solskinn, og det var hylgråt i sjøsterne på gulvet når kles-ønskene ikke kunne oppfylles. Anonymkode: f0908...4cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå