AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:18 #41 Skrevet torsdag kl 10:18 Sander33 skrev (På 23.6.2025 den 10.04): Hvordan er kroppen? Kilo? Muskler? Kosthold? Bevegelighet? Er 50, men i fysisk like god form som mår jeg var 20. Har samme styrke også. Slik var jeg ikke når jeg var 48. Utrent, svak, dvask, spiste mye drit. Var blutungt å trene. Men to år med 3x styrketrening, fysisk aktivitet med kroppen og godt kosthold (kjøtt og usprøyta frukt/grønt samt null drittmat) har gitt meg super overskudd og krefter tilbake. Samt MNM og NAD. Tilskudd. Null vondt i kropp, muskler og ledd. Mental klarhet. Mine døtres venner lurer på hvem jeg er, de tror jeg er 35. Litt kjipt, men. Denne kroppen går lett 50år til 100! Hormonene fikser kroppen selv når den har det bra. Ingen TRT her! Dette, det er veldig mye som kan bedres med bra mat og sunn livsstil, også vondter og kroniske sykdommer. Jeg er sprekere nå enn jeg var for ti år siden, trener crossfit 3 ganger i uka, spiser renvare istedet for ultraprosesserte greier, helst økologisk, er mye ute, prioriterer søvn og gode relasjoner. ❤️ Anonymkode: 93178...e9b 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:21 #42 Skrevet torsdag kl 10:21 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette, det er veldig mye som kan bedres med bra mat og sunn livsstil, også vondter og kroniske sykdommer. Jeg er sprekere nå enn jeg var for ti år siden, trener crossfit 3 ganger i uka, spiser renvare istedet for ultraprosesserte greier, helst økologisk, er mye ute, prioriterer søvn og gode relasjoner. ❤️ Anonymkode: 93178...e9b Jeg er en godt voksen kvinne forresten, så noen mente @Sander33 Ikke Skulle uttale seg, men innleggene hans er de mest nyttige i hele denne tråden hvis man ønsker å endre en sliten kropp. 😊 Anonymkode: 93178...e9b 1 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:28 #43 Skrevet torsdag kl 10:28 Jeg fyller 46 og kjenner mye på nedstemthet. En slags uforklarlig tristhet. Har energi nok og har mange baller i luften med fritidsaktiviteter og hunder og sosiale ting, men denne nedstemtheten ligger i bakhodet og murrer hele tiden. Har blitt bestemor til en nydelig liten tass, men føler meg ikke I bestemorfasen da jeg også har 2 barn på barneskolen og snart får et nytt fosterbarn på 7 år. Jeg er liksom "gammel", men lever livet til en yngre mamma. Anonymkode: 12ff3...021
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 10:28 #44 Skrevet torsdag kl 10:28 Sander33 skrev (18 timer siden): Ja, men jeg har noe kunnskap om kvinnelig TRT behandling. Ville forsøkt med livsstilsendring først, men man må jo vite om man er dvask og ute av form aller først. Da blir alle trøtte, slappe, lite lyst på alt. Hormoner funker det, men spis, mosjoner, og ta veldig vare på kroppen aller først først, og så kan TRT gi enda en boost, hvis det er behov! Løpe til legen for å ta legemidler resten av (det korte) livet, når man kan prøve naturlig? Longevity produkter som mnm og nad +++++++ kan og hjelpe. Både menn og kvinner har nytte av det! Du vet jo åpenbart ikke mye om forskjellene i kjønn når du tror vi tar samme tilskudd, eller i det hele tatt har samme muligheter. For mange kvinner lager overgangsalderen rett og slett sykdom. Ikke at man blir trøtt. Man får vonde ledd, migrene, dårlig mage, svimmelhet, er utsatt for mangler, stor odds for benskjørhet, økt fare for flere kreftformer, alzheimer og hjerte/ karsykdommer, for å nevne NOE. Det er ikke unødvendige medisiner som kan byttes i en gulrot og en manual i en time på gymmet. Det er alvorlig mangel, resten av livet, som påvirker hele sentralnervesystemet vårt. Selvfølgelig hjelper trening og sunt kosthold på en sliten kropp, men for en dame (ca 1/3 av oss) som får mange plager av overgangsalder har disse tingene dessverre INGEN bevist effekt på plagene. Anonymkode: 323a0...a3c 4
nettvenninnen Skrevet torsdag kl 11:01 #45 Skrevet torsdag kl 11:01 Er 46 . Barna er voksne,har flyttet ut. Ingen mann. Føler meg merkelig nok mer våken og mindre sliten enn på flere tiår. Rart å bare ha seg selv å stå til ansvar for. Har plutselig tid til både trening og hobbyer. Føler meg rastløs i kroppen og har fryktelig lyst til å finne på mye morsomt hele tiden. Er bare det at jeg i løpet av disse årene egentlig har glemt hva som kan være morsomt. 😅 Og de gangene jeg finner på noe morsomt. Slik som magnetfiske, metalldetekting, dronerflyvning, trening , "spøkelsesjakt" ,ta seg en tur i en gummibåt, Eller å fly rundt i naturen og finne spiselig "ugress". Så har jeg INGEN å ta med meg. Ikke engang VR har de interesse av. For venninnene mine er slitne med null overskudd. Og de synes ikke at dette er gøy. De sier at strikking er gøy.Noe det sikkert er for de som kan det. Så vi er litt forskjellige på det som vi anser som moro. Til og med på reiser må jeg dra alene 🙈. For de få vennene jeg har sliter med flyskrekk. Har vært så sliten i flere tiår. Med eneansvar for jobb, hus og barn. Samt null tid til hobbyer, så har jeg mistet alt av nettverk. Og dette har tidligere vært ok for meg. Nå føles det litt rart. Før hadde jeg null overskudd til sosiale ting. Har heller aldri hatt behov for å date, for har rett og slett ikke hatt ork til noe ekstra i livet mitt. Og nå er jeg litt sur på meg selv for det. Men ved en mindre fysisk jobb, ingen barn hjemme og mulighet til å leie inn folk til å vedlikeholde hus (istedetfor å gjøre det selv), så føler jeg at energi har kommet tilbake. Føler det er så mye jeg skulle ha gjort. Ting jeg ikke har fått gjort på mange år. Men er ikke fullt så gøy når man må gjøre alt alene. Også blir jeg da på fritiden sittende her som en gammel tante ofte. Ikke vet jeg hvordan man skal bli kjent med nye folk heller. Virker som folk flest trives med å bare jobbe og være hjemme. Slik jeg alltid selv har hatt det helt fint med. Så, nei. Man får ikke nødvendigvis mindre overskudd av å bli eldre. I mitt tilfelle får man mindre venner. Og mindre mulighet til å finne på ting sammen med noen 😔 1 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:03 #46 Skrevet torsdag kl 11:03 AnonymBruker skrev (På 24.6.2025 den 22.45): Synes folk i 50årene bare teller barnebarna og reiser på dyre ferier og investerer i leilighet og biler++ Anonymkode: 988d2...37a Da vet du lite om livet. Anonymkode: b8ee9...9a2 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:06 #47 Skrevet torsdag kl 11:06 Litt dustete når folk på 45 svarer at de er i sitt livs beste form. Det var jeg også da. Jeg er 52 og de årene har MASSE å si for mange kvinner. Anonymkode: b8ee9...9a2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 11:18 #48 Skrevet torsdag kl 11:18 Jeg er 51 nå. Da jeg fylte 35, ble jeg rammet av en kronisk sykdom som tok fullstendig knekken på meg. Har levd som en 90-åring i alle år etterpå.. Tenker ofte på hvordan jeg følte meg mellom 20 og 35, hvor deilig det var å være frisk og ung! Har også lurt mye på hvordan friske meg hadde følt seg som 40, 45, 50. Ja, rett og slett hvor mye jeg hadde følt alderen "tynge". Hadde jeg vært en skikkelig sprek 51-åring, eller ikke? 🤔 Anonymkode: a4a61...c2e 2
Sander33 Skrevet 18 timer siden #49 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 11.28): Du vet jo åpenbart ikke mye om forskjellene i kjønn når du tror vi tar samme tilskudd, eller i det hele tatt har samme muligheter. For mange kvinner lager overgangsalderen rett og slett sykdom. Ikke at man blir trøtt. Man får vonde ledd, migrene, dårlig mage, svimmelhet, er utsatt for mangler, stor odds for benskjørhet, økt fare for flere kreftformer, alzheimer og hjerte/ karsykdommer, for å nevne NOE. Det er ikke unødvendige medisiner som kan byttes i en gulrot og en manual i en time på gymmet. Det er alvorlig mangel, resten av livet, som påvirker hele sentralnervesystemet vårt. Selvfølgelig hjelper trening og sunt kosthold på en sliten kropp, men for en dame (ca 1/3 av oss) som får mange plager av overgangsalder har disse tingene dessverre INGEN bevist effekt på plagene. Anonymkode: 323a0...a3c Jeg sa jeg kjenner godt til TRT! Men å gi kroppen kunstige hormoner i årevis som aller første og beste løsning er drøyt. Men kjør på med TRT. Det funker det! Du vet best. Din kropp ditt valg!
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #50 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (På 26.6.2025 den 13.06): Litt dustete når folk på 45 svarer at de er i sitt livs beste form. Det var jeg også da. Jeg er 52 og de årene har MASSE å si for mange kvinner. Anonymkode: b8ee9...9a2 Skulle akkurat til å svare dette 😅Hva skjer mellom 45 og 52 da? Noe som kan forebygges hvis man tar seg i nakken ved 45? Anonymkode: f9916...afd
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #51 Skrevet 13 timer siden Jeg har alltid vært like sliten. Ingenting har endret seg. Anonymkode: 36570...d77
Virrevirrevapp Skrevet 13 timer siden #52 Skrevet 13 timer siden Tja, jeg blir fortere sliten, men også bedre på energiporsjonering og hvile. Ligget stort sett unna alkohol.
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #53 Skrevet 13 timer siden Jeg er 55 år og livet har aldri vært bedre! Men, det koster litt egeninnsats, i hvert fall for mitt vedkommende. Tar ørlite hormoner, bittelitt østrogen og bittelitt testosteron. Spiser rimelig sunt, mye proteiner og mye grønnsaker. Det viktigste jeg gjør for meg selv, er å trene. Trener styrke 2-4 ganger i uka og løper 3-4 ganger i uka. Løper ikke langt, men tungt. Altså bratte oppoverbakker. Å være i fysisk bra form, gjør at jeg slipper unna mye vondter også. Anonymkode: c5f3f...dea 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #54 Skrevet 13 timer siden Blir 50 år snart. På noen områder har jeg god energi (ikke som da jeg var 25, men det forventer jeg heller ikke:) og jeg har siste året gått endel ned i vekt. Jeg kan fint finne på ting om ettermiddagene, etter jobb, og i helgene. Men merker at jeg er mer trøtt enn før. Jeg både trener og går toppturer, mestrer en krevende jobb med mye stress og til tider uforutsigbare dager på jobb, og jeg har ungdommer her hjemme. Men jeg merker at jeg sliter med dårlig søvnkvalitet om natta, våkner mye, får tidvis hjernetåke, endringer i hår og negler og endel, nummenhet i fingre og tær, andre symptomer som er normalt for overgangsalder. Anonymkode: 726cb...806
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #55 Skrevet 13 timer siden Jeg er 50 og har fortsatt gleden over aktiviteter, men jeg orker så lite. Jeg må hvile etter jobb neste dag hvis jeg trener eller gjør noe med venner en ettermiddag. Er dette sånn det er i vår alder? Anonymkode: 4b432...676
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #56 Skrevet 13 timer siden Ja, ting skjer med kroppen, men jeg er ikke veldig sliten. Trener mye for det gir jo energi og sover nok. Samtidig er jeg ikke 20 eller 30 lengre og det skal d være en forskjell på en 50 åring og en 20/30 åring. Jeg ville oppsøkt lege om jeg var konstant sliten, for slik skaø det jo ikke være selv om man har blitt 50+. Kanskje det er så enkelt som underskudd av noen vitaminer. Jeg ler litt av de som påstår noe annet. Da har de enten vært i dårlig form som 20 åring, eller begynt å glemme veldig mye. Anonymkode: c8271...821
enkefru Skrevet 12 timer siden #57 Skrevet 12 timer siden Ja, jeg savner det (tidvis), men tenker også det er naturlig, jeg er ingen ungfole lenger (55), og jeg peaket i 30-årene. Så jeg lar ikke «savnet» legge noen demper, det er som det er tenker jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå