AnonymBruker Skrevet 24. juni #21 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): hva er HRT? ts Anonymkode: 0e72d...9d3 Hormone replacement therapy, altså hormontilskudd. Jeg var et vrak, fikk beskjed av første gynekologen at jeg var "for ung" for å begynne med tilskudd. Gikk til en annen (privat) og meldt om akkurat de samme symptomene (for eksempel nattesvette, hjernetåke, overveldende tretthet, utfordringer med arbeidsminnet, taklet plutselig stress ekstremt mye dårligere enn før, adhesiv kapsulitt I begge skuldre med mer). Ny gynekolog skrev ut resept på hormoner som ga meg et nytt liv, overskuddet har jeg brukt til å begynne å trene og spise mer (og sunnere) mat. Er også gøyere å være et menneske sammen med andre, spesielt med tenåringer i hus som også har sine egne hormon-utfordringer... Anonymkode: c3ac1...1eb 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni #22 Skrevet 24. juni Jeg kjenner meg igjen i dette. Har hatt mye sykdom de siste årene som har tæret på. Flere dødsfall i familie og annet som tynger. Nå har jeg litt lite kapasitet igjen til ting som er gøy, men jeg tar meg sammen og går på konserter som før. Men livet er fint, lell! Anonymkode: b8ee9...9a2
AnonymBruker Skrevet 24. juni #23 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke så mange bekymringer du da? Anonymkode: 1ce3e...471 Hvilke bekymringer har du når du er over 50år da? Når barna er store/voksne som klarer seg selv. Anonymkode: 988d2...37a
AnonymBruker Skrevet 24. juni #24 Skrevet 24. juni Trener du ts? Jeg har litt det samme, men ikke noe mer enn 40- årene. Det samme gjelder nå: ikke la sofa ta overhånd om ettermiddag. Ingenting kommer gratis lenger, du må bruke energi for å få energi. Jeg har trent i 3 år nå, flere ganger i uka, og det gir avkastning. Anonymkode: a4e57...95c 2
Fighter83 Skrevet 24. juni #25 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 19.44): Tenker på hvor sliten jeg er u forhold til da jeg var mellom 20-30 ( er 50 nå) Savner det å kunne orka noe mer etter jobb enn å handle. lage middag, husarbeid....lyst å være mer impulsiv å dra å bade, spille ballspill ute og være leken. Har ingen å være det med heller, selv om jeg hadde orket. Er litt som om det livet er over...det syns jeg er vemodig. Overgangsalder og annet sette begrensninger. Har du det sånn? Anonymkode: 0e72d...9d3 Nei, eller... Savner å være 30 år men savner ikke å være 16 år liksom😅
AnonymBruker Skrevet 24. juni #26 Skrevet 24. juni Sander33 skrev (På 23.6.2025 den 10.04): Hvordan er kroppen? Kilo? Muskler? Kosthold? Bevegelighet? Er 50, men i fysisk like god form som mår jeg var 20. Har samme styrke også. Slik var jeg ikke når jeg var 48. Utrent, svak, dvask, spiste mye drit. Var blutungt å trene. Men to år med 3x styrketrening, fysisk aktivitet med kroppen og godt kosthold (kjøtt og usprøyta frukt/grønt samt null drittmat) har gitt meg super overskudd og krefter tilbake. Samt MNM og NAD. Tilskudd. Null vondt i kropp, muskler og ledd. Mental klarhet. Mine døtres venner lurer på hvem jeg er, de tror jeg er 35. Litt kjipt, men. Denne kroppen går lett 50år til 100! Hormonene fikser kroppen selv når den har det bra. Ingen TRT her! Så gøy å lese! Men hvor får du usprøyta frukt/grønt? Jeg kjøper bare coop frossengrønnsaker uten å tenke så mye på det 😂 Hilsen litt yngre mann Anonymkode: 37245...6dd
AnonymBruker Skrevet 24. juni #27 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Hvilke bekymringer har du når du er over 50år da? Når barna er store/voksne som klarer seg selv. Anonymkode: 988d2...37a Sykdom, syke foreldre, de barna som ikke har funnet ut av ting, økonomi, relasjoner… Kort sagt; Livet. Er du 14? Anonymkode: b8ee9...9a2 7
AnonymBruker Skrevet 24. juni #28 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Sykdom, syke foreldre, de barna som ikke har funnet ut av ting, økonomi, relasjoner… Kort sagt; Livet. Er du 14? Anonymkode: b8ee9...9a2 Synes folk i 50årene bare teller barnebarna og reiser på dyre ferier og investerer i leilighet og biler++ Anonymkode: 988d2...37a
AnonymBruker Skrevet 24. juni #29 Skrevet 24. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Så gøy å lese! Men hvor får du usprøyta frukt/grønt? Jeg kjøper bare coop frossengrønnsaker uten å tenke så mye på det 😂 Hilsen litt yngre mann Anonymkode: 37245...6dd Økologisk frukt og grønt er usprøyta. Men frossengrønnsaker fra coop er skrelt. Tror ikke de finner mye sprøytmidler der, så det går bra. Anonymkode: 6ba8c...50c 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #30 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 23.6.2025 den 9.43): Har du prøvd hormonbehandling? Det har gitt meg stor økning av vitalitet. Anonymkode: 9c2cb...135 Denne kan jeg støtte 100%. Lenge siden jeg har følt meg så vital som nå. Østrogen, progesteron og testosteron har gitt meg livet tilbake. Det finnes hjelp å for plager i overgangsalder. Anonymkode: 8b73a...ae5
AnonymBruker Skrevet 25. juni #31 Skrevet 25. juni Sander33 skrev (På 23.6.2025 den 10.04): Hvordan er kroppen? Kilo? Muskler? Kosthold? Bevegelighet? Er 50, men i fysisk like god form som mår jeg var 20. Har samme styrke også. Slik var jeg ikke når jeg var 48. Utrent, svak, dvask, spiste mye drit. Var blutungt å trene. Men to år med 3x styrketrening, fysisk aktivitet med kroppen og godt kosthold (kjøtt og usprøyta frukt/grønt samt null drittmat) har gitt meg super overskudd og krefter tilbake. Samt MNM og NAD. Tilskudd. Null vondt i kropp, muskler og ledd. Mental klarhet. Mine døtres venner lurer på hvem jeg er, de tror jeg er 35. Litt kjipt, men. Denne kroppen går lett 50år til 100! Hormonene fikser kroppen selv når den har det bra. Ingen TRT her! Men du er mann, ikke sant? Anonymkode: 5a3c4...b9c
AnonymBruker Skrevet 25. juni #32 Skrevet 25. juni Noen kvinner i 50-årene som ikke tar hormontilskudd, og allikevel har klart å komme i god form igjen? Anonymkode: 5a3c4...b9c
Sander33 Skrevet 25. juni #33 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men du er mann, ikke sant? Anonymkode: 5a3c4...b9c Ja, men jeg har noe kunnskap om kvinnelig TRT behandling. Ville forsøkt med livsstilsendring først, men man må jo vite om man er dvask og ute av form aller først. Da blir alle trøtte, slappe, lite lyst på alt. Hormoner funker det, men spis, mosjoner, og ta veldig vare på kroppen aller først først, og så kan TRT gi enda en boost, hvis det er behov! Løpe til legen for å ta legemidler resten av (det korte) livet, når man kan prøve naturlig? Longevity produkter som mnm og nad +++++++ kan og hjelpe. Både menn og kvinner har nytte av det! 1
Sander33 Skrevet 25. juni #34 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (20 timer siden): Så gøy å lese! Men hvor får du usprøyta frukt/grønt? Jeg kjøper bare coop frossengrønnsaker uten å tenke så mye på det 😂 Hilsen litt yngre mann Anonymkode: 37245...6dd Velg økologisk. Kortreiste produkter. Produkter i sesong. Dyrk litt selv! Selv poteter er sprøyta, så dette er ikke lett!! Får bare gjøre så godt man kan, bare ha fokus på det. Kjøp gjerne rett fra bonde. Kun rene produkter. Nedfryste grønnsaker? Varmet i microbølgeovn og da😆 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #35 Skrevet 25. juni Savner ikke. Er over 50, nyforelsket og har aldri følt meg bedre. Anonymkode: 447d1...ca0 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #36 Skrevet 25. juni Jeg føler at jeg har like mye energi nå som jeg hadde i starten av 20-årene, jeg er nå i midten av 40-årene. Husker godt hvor trøtt jeg kunne være etter dagvakt og at jeg ofte la meg og sov en time før jeg skulle ut på kafé på kvelden. Nå er jeg trebarnsmor oghar ikke kunnet duppe på ettermiddagen på 14 år, men det har jammen meg gått veldig fint 😅 Syns også det er mye mer gøy på fester nå hvor vi er såpass voksne at alle har med lekre kanapéer, og vi kan danse med glowsticks i ei flott og stor stue i Holmenkollen fremfor på en trang hybel hvor en eller annen ender opp med å spy 😅 Anonymkode: e61b3...5de 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #37 Skrevet 25. juni Sander33 skrev (11 minutter siden): Velg økologisk. Kortreiste produkter. Produkter i sesong. Dyrk litt selv! Selv poteter er sprøyta, så dette er ikke lett!! Får bare gjøre så godt man kan, bare ha fokus på det. Kjøp gjerne rett fra bonde. Kun rene produkter. Nedfryste grønnsaker? Varmet i microbølgeovn og da😆 Nedfryste grønnsaker har minst like høyt næringsinnhold som "ferske" i vinterhalvåret. Dampvarmes i kjele. Anonymkode: 5a3c4...b9c 2
AnonymBruker Skrevet 25. juni #38 Skrevet 25. juni Et 45 år og i mitt livs beste form. Følte meg mye mer sliten i 30årene, da barna var små og jeg hadde lite egentid. Trening, kosthold og riktig mengde søvn holder meg frisk og rask. Anonymkode: 5a93a...339
AnonymBruker Skrevet 26. juni #39 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Et 45 år og i mitt livs beste form. Følte meg mye mer sliten i 30årene, da barna var små og jeg hadde lite egentid. Trening, kosthold og riktig mengde søvn holder meg frisk og rask. Anonymkode: 5a93a...339 Men er du i overgangsalder da? Anonymkode: 5a3c4...b9c
AnonymBruker Skrevet 26. juni #40 Skrevet 26. juni Sander33 skrev (18 timer siden): Ja, men jeg har noe kunnskap om kvinnelig TRT behandling. Ville forsøkt med livsstilsendring først, men man må jo vite om man er dvask og ute av form aller først. Da blir alle trøtte, slappe, lite lyst på alt. Hormoner funker det, men spis, mosjoner, og ta veldig vare på kroppen aller først først, og så kan TRT gi enda en boost, hvis det er behov! Løpe til legen for å ta legemidler resten av (det korte) livet, når man kan prøve naturlig? Longevity produkter som mnm og nad +++++++ kan og hjelpe. Både menn og kvinner har nytte av det! Kvinner trenger mer enn testosteron... Når du skriver TRT så vil dette bli misvisende. Dersom flere av hormonene er i massiv ubalanse og fluktuerer fra dag til dag, vil dette påvirke søvn og psyke så mye at det vil vanskeliggjøre det å komme igang med trening, stå i jobb, hjelpe aldrende foreldre, følge opp tenåringer i hjemmet, være en godt parter etc etc. Anonymkode: c3ac1...1eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå