Gå til innhold

Flere voksne damer som savner det ungdommelige overskuddet og gleden?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker på hvor sliten jeg er u forhold til da jeg var mellom 20-30 ( er 50 nå) Savner det å kunne orka noe mer etter jobb enn å handle. lage middag, husarbeid....lyst å være mer impulsiv å dra å bade, spille ballspill ute og være leken. Har ingen å være det med heller, selv om jeg hadde orket. Er litt som om det livet er over...det syns jeg er vemodig. Overgangsalder og annet sette begrensninger. Har du det sånn?

Anonymkode: 0e72d...9d3

• Liker 3
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, er så usannsynlig sliten. Når nye nivåetær av slitenhet hele tida. Er sterkt bekymra for at det ikke skal gå over.

Anonymkode: 45206...e3e

• Liker 1
Skrevet

Nå har jeg også passert 50. Nå et ikke jeg i et forhold, men kunne tenke  meg gøy. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Men dette skyldes nok også mye at jeg takler dårlig det å eldes utseendemessig. Det å være veldig søt og pen har alltid vært en viktig del av meg, har alltid fått masse komplimenter for dette søte, pene og friske utseendet, og dessverre latt meg "dyrke" for denne egenskapen. Selv om jeg i en alder av snart 50 ser bra ut når jeg gjør en innsats, er dette utseendet jeg har levd på og hatt masse goder av nå borte. Synd at man har vært så overfladisk at dette har fått spille en såpass stor rolle. Tar gjerne imot råd for hvordan jeg skal komme meg ut av dette som jeg nå frykter er på vei til å lede meg inn i en tung depresjon.

Anonymkode: d08dd...cbf

• Liker 2
  • Hjerte 5
AnonymBruker
Skrevet

Går litt opp og ned men det hjelper å trene, være ute i naturen og gå på tur. Får energi av det og blir i bedre form. 

Anonymkode: 4a490...ac4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Vi nærmer oss 50, men impulsiviteten og lekenheten er fortsatt viktig. Det gir påfyll av energi, som fører til at hverdagsrutinene koster mindre. 

Endret av Oppgitt78
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja. Men dette skyldes nok også mye at jeg takler dårlig det å eldes utseendemessig. Det å være veldig søt og pen har alltid vært en viktig del av meg, har alltid fått masse komplimenter for dette søte, pene og friske utseendet, og dessverre latt meg "dyrke" for denne egenskapen. Selv om jeg i en alder av snart 50 ser bra ut når jeg gjør en innsats, er dette utseendet jeg har levd på og hatt masse goder av nå borte. Synd at man har vært så overfladisk at dette har fått spille en såpass stor rolle. Tar gjerne imot råd for hvordan jeg skal komme meg ut av dette som jeg nå frykter er på vei til å lede meg inn i en tung depresjon.

Anonymkode: d08dd...cbf

uff ja, kjenner også på det...og til mer spiser jeg :) ts

AnonymBruker
Skrevet

Er samme alder. Jeg klarer ikke å glede meg til ting lenger, og har lite energi. Må sies at jeg har kronisk sykdom også. Ang utseendet, så ser jeg at jeg får mer rynker og ser eldre ut, ja. Men jeg har aldri vært pen og attraktiv. Jeg prøver tenke på at det er godt å gjøre noe, men det er mer tiltak nå enn før. Også pga helsa. 

Anonymkode: 8b1b9...239

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd hormonbehandling? Det har gitt meg stor økning av vitalitet.

Anonymkode: 9c2cb...135

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har du prøvd hormonbehandling? Det har gitt meg stor økning av vitalitet.

Anonymkode: 9c2cb...135

Hva slags hormoner bruker du som har gitt deg energi?

Anonymkode: 45206...e3e

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Tenker på hvor sliten jeg er u forhold til da jeg var mellom 20-30 ( er 50 nå) Savner det å kunne orka noe mer etter jobb enn å handle. lage middag, husarbeid....lyst å være mer impulsiv å dra å bade, spille ballspill ute og være leken. Har ingen å være det med heller, selv om jeg hadde orket. Er litt som om det livet er over...det syns jeg er vemodig. Overgangsalder og annet sette begrensninger. Har du det sånn?

Nei, dette er ukjent for meg. Merker ikke noe til overgangsalder eller lite overskudd. Er over 50+ og har akkurat like mye overskudd som før😀

• Nyttig 3
Skrevet

Hvordan er kroppen? Kilo? Muskler? Kosthold? Bevegelighet? 

Er 50, men i fysisk like god form som mår jeg var 20. Har samme styrke også. Slik var jeg ikke når jeg var 48. Utrent, svak, dvask, spiste mye drit. Var blutungt å trene. 

Men to år med 3x styrketrening, fysisk aktivitet med kroppen og godt kosthold (kjøtt og usprøyta frukt/grønt samt null drittmat) har gitt meg  super overskudd og krefter tilbake. Samt MNM og NAD. Tilskudd. Null vondt i kropp, muskler og ledd. Mental klarhet. 

Mine døtres venner lurer på hvem jeg er, de tror jeg er 35. Litt kjipt, men. 

Denne kroppen går lett 50år til 100! Hormonene fikser kroppen selv når den har det bra. Ingen TRT her! 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

1: hvis det er overgangsplager bak noe av det, prøv hormonbehandling. Det gir nytt liv!

2: I 20 årene (før jeg kjøpte hus) hadde de fleste av oss mindre faste utgifter, mindre ansvar kanskje, samt livet hadde ikke sendt oss så mange utfordringer enda. Ting var mer fest og moro og ubekymret. Helsa ordnet seg selv mye, kosthold både noe vi visste mindre om og brydde oss mindre om før. Så en meme som sa "savner 90 tallet da brød enda var sunt og grønnkål ikke fantes" 😅Etterhvert som livet gir oss et par tilbakeslag og alvoret synker mer inn blir jo de fleste av oss kanskje litt mer satt- glad i hjemmets komfort 😅 Også krever jo mer ansvar litt mer tankekapasitet, og da er ikke hodet alltid innstilt på fart og moro.

3: Eneste måten å få en endring er å gjøre en endring. Vil du gjøre noe moro, så må du sette i gang. Å sitte hjemme og deppe over at du ikke orker stjeler mer energi enn å gå ut og gjøre det ☺️

Anonymkode: 323a0...a3c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Men mange liker å ha det godt og rolig,endelig fått "flakset" i fra seg.

Bruke energi på barn og barnebarn,hus og hage.

Anonymkode: 38bdd...23e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

K 43: hadde det som deg frem til følgende endringer:

Kosthold (mer kjøtt og grønnsaker, spesielt proteiner), pluss kreatin monohydrat-tilskudd daglig, samt magnesium. 

Trening: Styrketrening 2-4 dager per uke (20-45 minutter). 

HRT: østradiol, testosteron, progesteron og DHEA. 

Resultat: bedre form nå enn på mange, mange år. Både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: c3ac1...1eb

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
mebeforeyou skrev (På 23.6.2025 den 9.55):

Nei, dette er ukjent for meg. Merker ikke noe til overgangsalder eller lite overskudd. Er over 50+ og har akkurat like mye overskudd som før😀

Har ikke så mange bekymringer du da?

Anonymkode: 1ce3e...471

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg gjør. Jeg har noen få dager som jeg føler ro og glede. Men ikke mange. Det er alltid noe jeg må gjøre for andre (noen ganger tenke for dem og 😅) , noe som bekymrer og jeg er trøtt nesten hele tiden og føler huet er bare ull. 

Anonymkode: 1ce3e...471

AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (På 23.6.2025 den 10.04):

Er 50, men i fysisk like god form som mår jeg var 20. Har samme styrke også. Slik var jeg ikke når jeg var 48. Utrent, svak, dvask, spiste mye drit. Var blutungt å trene. 

Men to år med 3x styrketrening, fysisk aktivitet med kroppen og godt kosthold (kjøtt og usprøyta frukt/grønt samt null drittmat) har gitt meg  super overskudd og krefter tilbake. Samt MNM og NAD. Tilskudd. Null vondt i kropp, muskler og ledd. Mental klarhet. 

Denne kroppen går lett 50år til 100! Hormonene fikser kroppen selv når den har det bra. Ingen TRT her! 

Du har fått med deg at tråden omhandler damer over 50 og problemer med energi etter overgangsalder?

Anonymkode: 06836...521

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sander33 skrev (På 23.6.2025 den 10.04):

ååå dit kunne jeg tenke meg å komme...må nok legge om kostholdet og spise mer proteiner. Når helga kommer, craver jeg potetgull,sjokolade, is....trener du styrke hjemme?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

K 43: hadde det som deg frem til følgende endringer:

Kosthold (mer kjøtt og grønnsaker, spesielt proteiner), pluss kreatin monohydrat-tilskudd daglig, samt magnesium. 

Trening: Styrketrening 2-4 dager per uke (20-45 minutter). 

HRT: østradiol, testosteron, progesteron og DHEA. 

Resultat: bedre form nå enn på mange, mange år. Både fysisk og psykisk. 

Anonymkode: c3ac1...1eb

hva er HRT? ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...