Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er fortsatt noen år til, men....hvis man har jobbet redusert 50% fra man er 25 og frem til 50, for så å  jobbe 100% resten av arbeidslivet, feks til 67år. Har hele tida tenkt at jeg blir minstepensjonist siden jeg jobbet redusert ( måtte det pga helsa ) men hvis jeg står på dei siste 17 åra og jobber 100% vil vel dette endre seg? Ikke så lett å finne sånn info på minpensjon på nettet. 

Anonymkode: 68363...d33

Skrevet

https://norskpensjon.no

en liten pekepinn får du. Har du jobbet redusert så får du mindre i pensjon. Jeg sparer mye privat for at jeg ikke ønsker å gå ned i levestandard når jeg går av. Jeg ønsker å reise mye også da. Slik jeg gjør nå. Om ikke mere. Jeg ønsker også å gå av litt tidlig. Jeg vil ikke jobbe til jeg er 70 år. 

Anonymkode: 3099d...bca

Skrevet

Hvor mye sparer arbeidsgiveren din? 

Hvis de sparer 2% av lønna di så er det jo 50 år før de har spart en årslønn. Og den årslønna skal spes utover på 20 år? Lykke til… håper du har en god sparefordelingsnøkkel på pensjpnssparingen din… og at du sparer mye selv og. 

Anonymkode: c9057...b89

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

https://norskpensjon.no

en liten pekepinn får du. Har du jobbet redusert så får du mindre i pensjon. Jeg sparer mye privat for at jeg ikke ønsker å gå ned i levestandard når jeg går av. Jeg ønsker å reise mye også da. Slik jeg gjør nå. Om ikke mere. Jeg ønsker også å gå av litt tidlig. Jeg vil ikke jobbe til jeg er 70 år. 

Anonymkode: 3099d...bca

Ja, utifra norskpensjon ser det ut som jeg blir minstepensjonist...utbetalt 20 i mnd.. Hvordan sparer du privat? Fond? ts

Anonymkode: 68363...d33

Skrevet

Du får jo mer enn det hvis du jobber fullt i 17 år til. Men prøv å finne en arbeidsgiver som setter av mer enn 2% (det er minstekravet). Offentlige setter av 5,7%. Anbefaler podcasten om pensjon til Sunn økonomi (Silje Sandmel). 

Anonymkode: d24c9...75c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...