AnonymBruker Skrevet 22. juni #1 Skrevet 22. juni Vi søker etter folk, vi får de faste til å ta ekstravakter og dobbeltvakter, vi leier inn vikarer, og likevel mangler vi folk! Der jeg jobber nå holder den ene avdelingen på å kollapse, alt er bare brannslukking, og folk sykmelder seg over en lav sko. Jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre. I tillegg skal kommunen spare penger og vi skjønner at de kommer til oss etter hvert også. Er det bedre andre steder? (Vi er i en halvstor by i sørlige Norge.) Anonymkode: d6a1a...43d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #2 Skrevet 22. juni Sånn går det om hele bransjen behandler sine ansatte som dritt lenge nok. Da finner de seg noe annet å gjøre Anonymkode: 46235...ef1 34 1 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni #3 Skrevet 22. juni ikke bedre andre steder nei, ikke de stedene jeg kjenner til hvertfall... Anonymkode: 7c0cc...4e2 6 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #4 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sånn går det om hele bransjen behandler sine ansatte som dritt lenge nok. Da finner de seg noe annet å gjøre Anonymkode: 46235...ef1 Det har vært en betydelig vekst i helsepersonell de siste 10 årene så det du sier stemmer ikke. Sykepleieyrket er et av de mest ettertraktede yrkene i Norge. Lønna har også gått kraftig opp de siste årene. Tallene ligger på SSB så jeg skjønner ikke helt all denne klagingen. Det er jo helt motsatt. Anonymkode: a7d1f...c11 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #5 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har vært en betydelig vekst i helsepersonell de siste 10 årene så det du sier stemmer ikke. Sykepleieyrket er et av de mest ettertraktede yrkene i Norge. Lønna har også gått kraftig opp de siste årene. Tallene ligger på SSB så jeg skjønner ikke helt all denne klagingen. Det er jo helt motsatt. Anonymkode: a7d1f...c11 Det er ikke lønna som er problemet, men arbeidsvilkår. Anonymkode: 6917f...1e1 21 15
I Grosny Skrevet 22. juni #6 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har vært en betydelig vekst i helsepersonell de siste 10 årene så det du sier stemmer ikke. Sykepleieyrket er et av de mest ettertraktede yrkene i Norge. Lønna har også gått kraftig opp de siste årene. Tallene ligger på SSB så jeg skjønner ikke helt all denne klagingen. Det er jo helt motsatt. Anonymkode: a7d1f...c11 Tall og virkelighet er ikke nøyaktig det samme. Tall er grov forenkling. Du er nødt til å ta deg noen ekstravakter på disse helsearbeidsplassene for å forstå hva TS snakker om. 14 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni #7 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det har vært en betydelig vekst i helsepersonell de siste 10 årene så det du sier stemmer ikke. Sykepleieyrket er et av de mest ettertraktede yrkene i Norge. Lønna har også gått kraftig opp de siste årene. Tallene ligger på SSB så jeg skjønner ikke helt all denne klagingen. Det er jo helt motsatt. Anonymkode: a7d1f...c11 Hvor mange av disse arbeider fulltid og hvor mange er det som har skiftet til et annet yrke etter 10 år? Anonymkode: a10f5...902 6 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni #8 Skrevet 22. juni Sånn er det i transportsektoren også. All transport skal helst være gratis, selskapene driver med små marginer og det finnes ikke penger til å utvide bilpark og ansette flere folk, om man hadde funnet dem. Så de som holder ut, tynes så langt lovverket tillater, og lønnen er ikke noe å rope hurra for… Anonymkode: f72e1...8c5 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #9 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det har vært en betydelig vekst i helsepersonell de siste 10 årene så det du sier stemmer ikke. Sykepleieyrket er et av de mest ettertraktede yrkene i Norge. Lønna har også gått kraftig opp de siste årene. Tallene ligger på SSB så jeg skjønner ikke helt all denne klagingen. Det er jo helt motsatt. Anonymkode: a7d1f...c11 Dette er tredje helgen på rad vi har beordret folk på jobb. Til og med ledere må ta vakter så jeg skjønner ikke hvor de menneskene du finner i SSB er! Vi har hatt 2 utlysninger denne våren. Den første fikk vi 2 søkere, der ihvertfall den ene passet, og så fikk vi 1 søker andre gangen. 1 som søkte! Dette er vel ikke klaging vel, dette er jo bare en virkelighetsbeskrivelse. Anonymkode: d6a1a...43d 2 1 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni #10 Skrevet 22. juni Jeg jobbet mange år innen helse, men sluttet grunnet dårligere bemanning. Anonymkode: c2d76...b8c 6 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #11 Skrevet 22. juni Det ble veldig tydelig hvordan det stod til med de ansatte i norsk offentlig helse- og omsorgssektor under pandemien. Vi visste at det ikke var en dans på roser før den heller, men jeg tror mange innså hvor ubarmhjertig det faktisk er å være den som passer på, hjelper og skal være der for alle hele tiden. Man vet at det ikke er nok penger, godt nok utstyr eller nok hender. Kronisk dårlig samvittighet, stress, frykt for å ha begått feil eller at man kommer til å gjøre feil pga for lite tid med den enkelte pasient. Jeg tåler ikke blod og kan ikke jobbe innen helse, men jeg setter enormt pris på dere i helsesektoren og er evig takknemlig for at dere er der. Kunne ønske at dere fikk bedre arbeidsvilkår og flere hender på jobb.❤️ Anonymkode: b47b6...26f 4 4 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni #12 Skrevet 22. juni Er det ikke folk å ta av så er det ikke folk å ta av. Du jobber i sykehjem? Der vil plassene etter hvert måtte forbeholdes de virkelig syke som bare ikke kan være noe annet sted og må ha hjelp til alt av stell. De som rett og slett vil dø på en uverdig måte hvis de ikke blir passet på. Pårørende må ta ansvar der de kan. Det nytter ikke å stille opp i VG og klage over at mormor på 90 er ensom hjemme og redd for å snuble i gulvteppet selv om hun egentlig klarer det meste selv hvis det blir tilrettelagt. Ikke noe avlastning på koner som skal treffe elskeren på Granka og ha en pustepause fra den demente mannen. På en måte er det bra at folk tvinges til å ta mer ansvar for sine. Anonymkode: 35531...9eb 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #13 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi søker etter folk, vi får de faste til å ta ekstravakter og dobbeltvakter, vi leier inn vikarer, og likevel mangler vi folk! Der jeg jobber nå holder den ene avdelingen på å kollapse, alt er bare brannslukking, og folk sykmelder seg over en lav sko. Jeg skjønner ikke hva vi skal gjøre. I tillegg skal kommunen spare penger og vi skjønner at de kommer til oss etter hvert også. Er det bedre andre steder? (Vi er i en halvstor by i sørlige Norge.) Anonymkode: d6a1a...43d Er du også i Arendal? 🙈 Anonymkode: 21e1b...ffe 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #14 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke lønna som er problemet, men arbeidsvilkår. Anonymkode: 6917f...1e1 Men da hadde vi vel sett en masseflukt? Anonymkode: a7d1f...c11 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #15 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange av disse arbeider fulltid og hvor mange er det som har skiftet til et annet yrke etter 10 år? Anonymkode: a10f5...902 Det er nettopp det som er problemet. Kun sykepleiere og vernepleiere får full stilling. Helsefagarbeidere og assistenter får lave stillinger som de ikke kan leve av. Dersom man ikke orker være ansatt flere forskjellige steder for å fylle opp stillingen så går man der i en lavprosent-stilling. Tror man virkelig at unge mennesker som skal etablere seg kan leve sånn? Man er gode nok til å ta ekstravaktene men får ikke større stillinger. Anonymkode: 83676...fdc 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni #16 Skrevet 22. juni I Grosny skrev (1 time siden): Tall og virkelighet er ikke nøyaktig det samme. Tall er grov forenkling. Du er nødt til å ta deg noen ekstravakter på disse helsearbeidsplassene for å forstå hva TS snakker om. Ok, så hvis vi hadde 5 mill ansatte i helsesektoren så hadde ikke det betydd noe, er det det du sier? Fordi virkeligheten er noe annet enn tall? Anonymkode: a7d1f...c11 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #17 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor mange av disse arbeider fulltid og hvor mange er det som har skiftet til et annet yrke etter 10 år? Anonymkode: a10f5...902 En veldig grundig gjennomgang ligger her så det kan nok besvare spørsmålet. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2023-4/id2961552/?ch=5 Anonymkode: a7d1f...c11 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #18 Skrevet 22. juni AnonymBruker skrev (25 minutter siden): En veldig grundig gjennomgang ligger her så det kan nok besvare spørsmålet. https://www.regjeringen.no/no/dokumenter/nou-2023-4/id2961552/?ch=5 Anonymkode: a7d1f...c11 Ganske godt forklart her: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ufrivillig-deltid-stort-problem-blant-helsefagarbeidere Anonymkode: 83676...fdc 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni #19 Skrevet 22. juni Ikke noe bedre noe sted jeg kjenner til, østlandet her. Regner med at sommeren blir full av doble vakter igjen, evnt tripple, slik som i fjor, og året før. Osv. (Sommeren er et vidt begrep, fra mars til oktober i hvert fall.) Anonymkode: 84c1a...ef1 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni #20 Skrevet 22. juni Sykmelder seg over lav sko? Høres da heller ut som om de er utslitt om de må stå i det der. Hvis de i tillegg føler at de blir uglesett så bidrar ikke det heller til at det blir bedre. Anonymkode: 19bf9...376 9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå