Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #1 Skrevet 18. mars 2006 Jeg har noen spørsmål ang. hårkur. 1. Jeg bruker for tiden en hårkur fra Loreal Professional. Det står at jeg skal ha den i i ca. 3 min, også skylle ut. Har hørt noen frisører som sier at noen hårkurer kan man ha i i flere timer, da får den bedre effekt. Kan jeg gjøre det med denne hårkuren, eller trekker den da bare altfor langt inn i håret og gjør motsatt virkning (tørt)? 2. Når jeg IKKE bruker denne hårkuren, pleier jeg å bruke en leave-in etter jeg har vaskt håret. Trenger jeg å bruke en balsam før jeg bruker leave-in'en, eller er det bare smør-på-flesk? Takk for svar
Montezuma Skrevet 19. mars 2006 #2 Skrevet 19. mars 2006 De fleste hårkurer gjør en fantastisk jobb hvis de får sitte i noen timer med jevne mellomrom. F.eks over natten. Vask og kur håret om kvelden, pakk det inn og skyll ut neste morgen. Eller ha det i en hel kveld (tv-kveld hjemme alene, fortrinnsvis:)
Gjest Gjesta Skrevet 19. mars 2006 #3 Skrevet 19. mars 2006 Ikke alle hårkurer er skapt for å være i håret lenge; proteinkurer kan gjøre håret tørt og sprøtt hvis de brukes lenger enn virketiden, så det ville jeg latt være. Jeg tipper dette gjelder din kur, spesielt hvis det er en "repair"-kur. Når det gjelder leave-in, kommer det an på håret ditt. Jeg har fine hårstrå som filtrer seg sinnssykt når de er våte, og uten balsam går det ikke. Jeg er derfor avhengig av vanlig balsam, for leave-in har ikke nok effekt. Leave-in bruker jeg noen dager i tillegg, for å beskytte håret mot føning og styling.
Gjest Gjest_montepulciano_* Skrevet 19. mars 2006 #4 Skrevet 19. mars 2006 Ikke alle hårkurer er skapt for å være i håret lenge; proteinkurer kan gjøre håret tørt og sprøtt hvis de brukes lenger enn virketiden, så det ville jeg latt være. Jeg tipper dette gjelder din kur, spesielt hvis det er en "repair"-kur. ← Dette har vært greit m alle de kurene jeg har brukt, iflg frisøren. Men det er sikkert greit å spørre spesielt om den kuren man velger.
Gjest Binna Skrevet 19. mars 2006 #5 Skrevet 19. mars 2006 1.Hvis det står at den skal være i håret i 3min vil jeg tro den ikke er særlig bra å ha i håret mer enn 5 min. Hadde det stått 30min kunne den sikkert vært i en time uten problemer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå