AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:30 #1 Skrevet søndag kl 13:30 Hei. Har et dilemma. Barnet vårt blir kjøpt av den andre forelderen. Han får det han peker på og har fri oppdragelse. Hvordan konkurrere med dette? Barnet mitt er nå sur på meg selvfølgelig og ønsker ikke å være sammen siden det er for kjedelig. Forstår selvsagt at det lureste er å holde stand, være den trygge og stå fast på grensene men hva hjelper det dersom relasjonen er ødelagt? Hvordan hanskes med slike nedrige foreldre? Anonymkode: 21e20...470 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:33 #2 Skrevet søndag kl 15:33 Når barnet er gammelt nok forstår det nok hva som skjer. Fri oppdragelse og msterielle goder gjør ikke barn lykkelige. Anonymkode: 749f4...8e3 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:47 #3 Skrevet søndag kl 15:47 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Når barnet er gammelt nok forstår det nok hva som skjer. Fri oppdragelse og msterielle goder gjør ikke barn lykkelige. Anonymkode: 749f4...8e3 Ja, men la oss si det da har gått ti år hvor mye tid sammen med barnet er tapt? Jeg vurderer å synke til den andre forelderens nivå. Anonymkode: 21e20...470
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:49 #4 Skrevet søndag kl 15:49 Er du kvinne og barnet har bostedsadresse hos deg så flytter du så langt unna du kan fra eksen. Han får ikke gjort noe 😂 Anonymkode: 0ec40...6e1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:04 #5 Skrevet søndag kl 16:04 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja, men la oss si det da har gått ti år hvor mye tid sammen med barnet er tapt? Jeg vurderer å synke til den andre forelderens nivå. Anonymkode: 21e20...470 Du må tenke på barnets behov og ikke din irritasjon. Har barnet behov for to foreldre som kniver over dets gunst? Hvilket barn ønsker du å skape egentlig? Barnet kommer til å bli uspiselig hvis dere begge holder på sånn… Anonymkode: 749f4...8e3 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:12 #6 Skrevet søndag kl 16:12 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ja, men la oss si det da har gått ti år hvor mye tid sammen med barnet er tapt? Jeg vurderer å synke til den andre forelderens nivå. Anonymkode: 21e20...470 Den som taper uansett er barnet. Tenk å føde barn bare for å ødelegge dem.... Skjerp deg, ta din rolle som foreldrer seriøst, og voks opp.. Det å synke ned på fars nivå er aldri løsningen. Anonymkode: 0f9b4...250
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:27 #7 Skrevet søndag kl 16:27 Barn trenger normalitet, grenser, trygghet, tid og kjærlighet, så vær heller den forelderen. Selvfølgelig er man ikke alltid populær, men det er slik det skal være som forelder. Anonymkode: 6ec49...d61
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:35 #8 Skrevet søndag kl 16:35 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er du kvinne og barnet har bostedsadresse hos deg så flytter du så langt unna du kan fra eksen. Han får ikke gjort noe 😂 Anonymkode: 0ec40...6e1 Idiotisk forslag Anonymkode: b2e51...4a7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:36 #9 Skrevet søndag kl 16:36 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Ja, men la oss si det da har gått ti år hvor mye tid sammen med barnet er tapt? Jeg vurderer å synke til den andre forelderens nivå. Anonymkode: 21e20...470 Barnslig av deg om du gjør det Anonymkode: b2e51...4a7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:52 #10 Skrevet søndag kl 17:52 Min far «kjøpte» meg og min søster. Hos han var det ikke leggetid, vi fikk det vi ville, vi fikk den maten vi ville, ikke snakk om å spise grønnsaker. Vi kunne omtrent spise snop til frokost om vi ville. Det hjalp forsåvidt ikke. Vi foretrakk å være hos mamma, vi synes det var tryggere og bedre med stabile rammer og regler å forholde seg til. Det ble vel egentlig sånn at vi utnyttet situasjonen litt. Greit å ha det helt fritt hos pappa, der fikk vi styre alt som vi ville, men vi ville alltid hjem til mamma. Om jeg måtte velge, så hadde jeg bodd fast hos min mor. Til tross for at hun sa nei, hadde strengere regler og ikke kjøpte alt vi ville. Anonymkode: d0403...30e 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 21:26 #11 Skrevet søndag kl 21:26 Jeg tror det må være noe mer her, for barns relasjon til en forelder "kjøpes" ikke kun av materielle goder, det må nesten ligge noe mer bak her Anonymkode: cf86d...755
AnonymBruker Skrevet i går, 09:52 #12 Skrevet i går, 09:52 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg tror det må være noe mer her, for barns relasjon til en forelder "kjøpes" ikke kun av materielle goder, det må nesten ligge noe mer bak her Anonymkode: cf86d...755 Nei. Det gjør ikke det. Anonymkode: 21e20...470 1
Snok1 Skrevet i går, 09:54 #13 Skrevet i går, 09:54 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Er du kvinne og barnet har bostedsadresse hos deg så flytter du så langt unna du kan fra eksen. Han får ikke gjort noe 😂 Anonymkode: 0ec40...6e1 Hvem skal det være godt for?
AnonymBruker Skrevet i går, 10:34 #14 Skrevet i går, 10:34 Hvor gammel er barnet her? Anonymkode: 1fac2...e54
AnonymBruker Skrevet i går, 10:37 #15 Skrevet i går, 10:37 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg tror det må være noe mer her, for barns relasjon til en forelder "kjøpes" ikke kun av materielle goder, det må nesten ligge noe mer bak her Anonymkode: cf86d...755 Hvorfor det? Det er ikke uvanlig at den ene forelderen er sirkusforelder og for barna hva de vil ha for å føle seg som en god forelder. Hadde selv et søsken som lot seg kjøpe i maaaange år, langt opp i voksenalder. Anonymkode: 3faac...fa1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #16 Skrevet 21 timer siden Bare å forklare barna at det er for deres skyld at det er litt rammer og regler så de lærer seg til å forholde seg til andre, men ikke vis din irritasjon over den andre forelderen, men forklar hva du har av penger, hvordan du vil ha det hos dere og hvorfor alle familier har det ulikt. Viser du barna nok kjærlighet gjennom rammene så vil de velge deg. Men er du bitchy og misunnelig og klager over eksens pengebruk så vinner du ikke. Anonymkode: fb2fd...1fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå