Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært på 5 dater med en fyr. Vi har både vært ute av huset og hjemme hos meg. Vi kysset på 3. eller 4. date men bare "hei" og "hade"-kyss. Nå på 5. date sov han over hos meg. Da tok han selv opp at han ikke forsto seg helt på meg siden jeg ikke er så fysisk. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er så god på fysisk kontakt, så jeg prøvde å si det til han. Jeg sa at jeg likte han og han sa også at han synes det er hyggelig/koselig å være med meg. Jeg spurte om han datet flere, og det gjorde han ikke. Det ble ikke noe sex, bare klining den natta. Nå er jeg på ferie i 3-4 dager og jeg hører ikke så mye fra han. Jeg føler også at det alltid er jeg som tar initiativ til datene våre, noe jeg synes er litt dumt. Dette gjør meg usikker på han dessverre... Bør jeg nå vente på at han tar initiativ til ny date? Jeg har veldig lyst til å ha en date der jeg virkelig viser at jeg er intr. med litt mer fysisk kontakt enn jeg har vist fram til nå. 

Anonymkode: d6f69...e6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har vært på 5 dater med en fyr. Vi har både vært ute av huset og hjemme hos meg. Vi kysset på 3. eller 4. date men bare "hei" og "hade"-kyss. Nå på 5. date sov han over hos meg. Da tok han selv opp at han ikke forsto seg helt på meg siden jeg ikke er så fysisk. Jeg vet med meg selv at jeg ikke er så god på fysisk kontakt, så jeg prøvde å si det til han. Jeg sa at jeg likte han og han sa også at han synes det er hyggelig/koselig å være med meg. Jeg spurte om han datet flere, og det gjorde han ikke. Det ble ikke noe sex, bare klining den natta. Nå er jeg på ferie i 3-4 dager og jeg hører ikke så mye fra han. Jeg føler også at det alltid er jeg som tar initiativ til datene våre, noe jeg synes er litt dumt. Dette gjør meg usikker på han dessverre... Bør jeg nå vente på at han tar initiativ til ny date? Jeg har veldig lyst til å ha en date der jeg virkelig viser at jeg er intr. med litt mer fysisk kontakt enn jeg har vist fram til nå. 

Høres ut som en som vil ha alt lettvint. Han du må gjøre alt ang relasjonen deres.

Men har du ikke hørt fra han i det heletatt siden forgje gang dere traff hverandre? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Da tok han selv opp at han ikke forsto seg helt på meg siden jeg ikke er så fysisk

Dere er kanskje ikke kompatible? Han liker fysisk nærkontakt, mens det ikke er tingen for deg. Er vel ikke mer komplisert enn som så.

Anonymkode: 140f2...2c0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (19 minutter siden):

Høres ut som en som vil ha alt lettvint. Han du må gjøre alt ang relasjonen deres.

Men har du ikke hørt fra han i det heletatt siden forgje gang dere traff hverandre? 

Har hørt litt fra han. Han har svart på snapper jeg har sendt, og han sender meg reels-videoer på instagram?!? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har hørt litt fra han. Han har svart på snapper jeg har sendt, og han sender meg reels-videoer på instagram?!? 

TS

Da er han interessert men tar ikke insj ang å møtes igjen da du er bortreist. Han kunne jo fint gjort dette men klarer tydeligvis ikke å planlegge noe særlig. 

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (2 timer siden):

Da er han interessert men tar ikke insj ang å møtes igjen da du er bortreist. Han kunne jo fint gjort dette men klarer tydeligvis ikke å planlegge noe særlig. 

Ja kanskje, men synes det er litt dumt at han ikke sender noen andre meldinger i løpet av dagen. Mulig jeg overtenker 😅 men alle de siste gangene har det vært jeg som har tatt insj, så lurer litt

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS

Nei uff.. 

Anonymkode: dd8f9...28d

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Ja kanskje, men synes det er litt dumt at han ikke sender noen andre meldinger i løpet av dagen. Mulig jeg overtenker 😅 men alle de siste gangene har det vært jeg som har tatt insj, så lurer litt

TS

Hadde bare ventet med å sende noen flere meldinger til han. Han MÅ nesten ta insj. Et forhold går begge veier, gi og ta for begge parter. Ser ikke for meg at et forhold med en kar som ikke tar insj er noe å samle på senere i et evt forhold heller. 

Endret av Fighter83
AnonymBruker
Skrevet

Han er kanskje nervøs og sjenert og tør ikke ta nok initiativ? 

Anonymkode: d465b...7f6

Skrevet

Du sier at du ikke er så god på fysisk kontakt. Kanskje han ikke er så god på kontakt når dere ikke er sammen? Alle har vi ting vi jobber med og ønsker å blir flinkere til.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er kanskje et lite sidespor og kanskje mindre relevant i din situasjon, men det er likevel viktig å reflektere over.

Det er mange menn som kjenner seg igjen i han. Og mange kvinner som kjenner seg igjen i deg.

Forskjellen er at vi snakker mye om hva kvinner føler, og veldig lite om hva menn risikerer. Han sier han er usikker på deg og det virker som det er god grunn til det. For i en tid der menn ofte får høre at "selv små signaler kan tolkes som overtramp", så blir det å ta initiativ fort en kostbar sjanse å ta. En feil lesning, og man kan gå fra "hyggelig fyr" til "uønsket og creepy" i løpet av et sekund.

Når han likevel tør å si at han ikke forstår deg helt, så viser det at han prøver. Når han ikke tar mer initiativ etter at du har vært avventende flere ganger, kan det hende han ikke vil være hun som maser, presser eller tråkker feil. Det er mange som har blitt brent på det.

Så ja, hvis du liker ham: vis det. Ikke nødvendigvis med store ord, men med små handlinger. Et enkelt "Jeg likte det vi hadde sist, vil gjerne se deg igjen snart" kan være alt han trenger for å tørre å prøve igjen.

Anonymkode: 05e4c...168

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dating er ganske lett når man skyver alt ansvar over på den andre, mens man selv overbeviser seg selv at det er mye vanskeligere for 'meg' å ta initiativ og ansvar.. 

Om det er noen trøst frøken, 40 prosent av kvinner tar aldri noe initiativ. De er en tro kopi av tinnsoldater der de står og venter på å bli erobret 💢😂

Anonymkode: ad780...08d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo naturlig å ikke initiere så mye fysisk kontakt så lenge dere ikke er i et definert forhold.

Jeg ville iallefall ikke hatt sex i en slik relasjon du beskriver. Da må vi være "sammen" først.

Anonymkode: 64a19...f66

AnonymBruker
Skrevet

Gjør sånn som han gjorde. Ts det opp. Si at du blir usikker på han når han tar så lite initiativ til å treffes. 

Anonymkode: 98a0e...68e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Dere er kanskje ikke kompatible? Han liker fysisk nærkontakt, mens det ikke er tingen for deg. Er vel ikke mer komplisert enn som så.

Anonymkode: 140f2...2c0

Var det jeg tenkte også. Hvorfor mase mer med dette, virker ikke til å være full klaff egentlig. Og det er jo slikt man erfarer etter 5 dater - ikke sant? Hadde det vært "den rette", hadde du ikke stilt dette spørsmålet her. Det hadde vært fyr og flamme for lengst :D Fra begge parter.

Anonymkode: cf4c5...a7e

AnonymBruker
Skrevet

Igår skulle jeg «teste» han, og jeg sendte han en felles-snap der han svarte. (Dette var kl 12 på formiddagen). Etter dette tok jeg bevisst ikke kontakt med han og da hørte jeg aldri noe. Ikke hørt noe fra han hittil i dag heller. Jeg kommer hjem fra ferie i dag og har jo gjerne lyst til å treffe han. På en side vil jeg sende han en melding og spørre om han fortsatt er interessert, men på en annen side vil jeg se om han tar kontakt. Hva bør jeg gjøre? 

TS

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 22.6.2025 den 14.52):

Nå har jeg nettopp erfart hvordan en mann er når han er interessert han ville møtes omtrent hver dag. Respekterte at jeg var på jobb. Venta med mld til han visste jeg var hjemme. Altså jeg trengte ikke gjøre noe for å få oppmerksomhet. Det var nytt for meg. Vant til at jeg har måttet sloss for oppmerksomhet. Så må du det dvs hele tiden være den som tar kontakt for å få noe respons er de ikke særlig interessert. Dessverre

Endret av GrønnNellik68
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Igår skulle jeg «teste» han, og jeg sendte han en felles-snap der han svarte. (Dette var kl 12 på formiddagen). Etter dette tok jeg bevisst ikke kontakt med han og da hørte jeg aldri noe. Ikke hørt noe fra han hittil i dag heller. Jeg kommer hjem fra ferie i dag og har jo gjerne lyst til å treffe han. På en side vil jeg sende han en melding og spørre om han fortsatt er interessert, men på en annen side vil jeg se om han tar kontakt. Hva bør jeg gjøre? 

TS

Når man går til det steget at man bevisst tester noen, det ringer ingen bjeller da? Som i at hans reaksjoner gjør at dine reaksjoner ikke på noen måte er synonymt med kjærlighet?

Du bør la han være. Og det betyr ikke blokke her og der og gjøre et poeng av det, bare vær stille og forsvinn. Om han skulle ta kontakt får du ta en ny avgjørelse da. Tror du at du kommer til å følge noen av rådene du får eller er det mest for å bare snakke om det?

Anonymkode: f6c5e...5f8

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS

Kan du ikke bare være ærlig da? Si at du gjerne vil treffe han. Forklar hva/hvordan du tenker, hva du ønsker fremover med han. Er du ikke god på fysisk kontakt - kan du bli bedre? 

Se om du får til et treff der dere kan snakke ordentlig sammen og der du og kan si at du ønsker mer insj fra han - at sånne ting bør gå begge veier. Det å vise seg litt sårbar og fortelle hva du ønsker kan ha en god effekt. Går det bra, fin. Går det ikke bra, vel - da vet du og kan finne noen andre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering: fikk melding av han etter at jeg en dag ikke tok kontakt. Vi avtalte å møtes og det var hyggelig 😊 snakket med han om kontakt, og han forklarte at han ikke er så glad i mobil, teksting osv. Han sa at stillhet betyr ikke noe annet enn at alt er fint. Da kan jeg «slappe» litt av og det er deilig. 

TS

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...