AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:33 #21 Skrevet søndag kl 11:33 Dere må veie ønsket om å beholde et godt forhold til eieren og hunden deres i live, mot sikkerheten til eget og andres barn. Det beste hadde jo vært om eieren tok affære, men sikkert liten sjanse for at det skjer. Anonymkode: e824e...076 2 3
PITTY Skrevet søndag kl 11:34 #22 Skrevet søndag kl 11:34 Raven.Writingdesk skrev (3 minutter siden): Herregud er det noe å lure på?! Hva sier eier selv? Den dagen hunden dreper noen er det faktisk for sent. Da er det du og hundeeier som har valgt å la dette få utvikle seg uten å agere. Du skal melde selvfølgelig! Hvor fantaserer du om dette fra? Ingenting i historien som vitner om det.. 24 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:35 #23 Skrevet søndag kl 11:35 Au!! Stakkars barn. Du sier at dette ikke er første gang den går løs på barn? Den hunden bør jo uten tvil avlives!! Hvis eieren ikke skjønner det selv så er ikke det et vennskap du kommer til å savne. Anonymkode: 2f6f2...df6 7 3
Natu Skrevet søndag kl 11:41 #24 Skrevet søndag kl 11:41 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hunden var i bånd/line på 10m. Lå på gresset da hun og storebror gikk forbi og hunden løp og hoppet på henne Anonymkode: 2812f...8dc Men kom skadene fordi den ville leke/hilse på henne? Da ville jeg tatt det som et hendelig uhell som jeg ikke gikk videre med. Disse hundene kan jo være utrolig klomsete i tillegg til store og tunge. Er det aggressivitet i bildet er det en helt annen sak. 15 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:53 #25 Skrevet søndag kl 11:53 Det spørst helt situasjonen. Av og til blir hunder veldig glade om de ser folk de har sedd før, her er det jo klart en stor hund vs. barn og da vil jo et leke-hopp føre til fall, selv om hunden er snill som dagen er lang. Men hadde nok tatt en prat med eier og hadde jeg vært eier så hadde jeg ikke tatt med hunden i store folkemengder. Var hunden derimot sint/truende mot barnet og gjorde det med overlegg for å få hun i bakken - så hadde jeg anmeldt. Men jeg hadde aldri turt å ha en slik hund heller, for hva blir det neste ? men som sagt: det spørst situasjonen - her får vi jo ikke hele historien. Hadde det vært en liten hund som ville leke så hadde jo ikke dattera blitt skadet, men dette er en stor. Men samtidig må en forvente at folk med denne rasen hund har kontroll, men det ser ut som de jobber med det. Så får jeg brøler ut avliv. Så ville jeg likt å vite mer om situasjonen rundt Anonymkode: dcb71...e87 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:53 #26 Skrevet søndag kl 11:53 Det MÅ anmeldes. Anonymkode: 8b55f...520 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:53 #27 Skrevet søndag kl 11:53 Anmeldelse TVERT! Og håpe denne eieren mister hunden sin. INGEN som kan forsvare dette, har virkelig ingen ord. Det at barn går der hund ferdes er ingen legitim grunn. Er hundeeier selv!! Anonymkode: eebee...68b 3 4
Raven.Writingdesk Skrevet søndag kl 11:56 #28 Skrevet søndag kl 11:56 PITTY skrev (21 minutter siden): Hvor fantaserer du om dette fra? Ingenting i historien som vitner om det.. Det er andre gangen den hopper på ett barn, påførte den det andre barnet skade også? Hvor mange barn mener du skal utsettes for skade før hundeeier erkjenner at hen ikke har kontroll på hunden? Hunder skader og dreper ikke utelukkende i sinne, de kan også gjøre det i vilter lek. 4 4
veronica<3 Skrevet søndag kl 11:56 #29 Skrevet søndag kl 11:56 Tråden er ryddet for brukerdebatt og innlegg tilknyttet disse. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:12 #30 Skrevet søndag kl 12:12 Hololo skrev (48 minutter siden): Da er det jo ikke mer å lure på. Anmeld. Plutselig ende neste gang i en stor tragedie. Enig. Vedkommende er ikke skikket til å ha hund om h*n visste at dette kunne skje igjen og likevel bandt opp hunden et sted andre ferdes. Anonymkode: e28ed...4e2 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:13 #31 Skrevet søndag kl 12:13 Hadde gjort det til min kampsak at denne hunden skal selvsagt avlives. Er ikke noe spørsmål en gang. Anonymkode: eebee...68b 3 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:14 #32 Skrevet søndag kl 12:14 Raven.Writingdesk skrev (44 minutter siden): Herregud er det noe å lure på?! Hva sier eier selv? Den dagen hunden dreper noen er det faktisk for sent. Da er det du og hundeeier som har valgt å la dette få utvikle seg uten å agere. Du skal melde selvfølgelig! Dreper noen? Hunden angrep jo ikke. Den hoppet fordi den var spent og glad. Det var et uhell at hun ble klort. Anonymkode: f337a...c0f 21 1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:14 #33 Skrevet søndag kl 12:14 En ivrig hund som hoppet fordi den var glad skal selvfølgelig ikke avlives, det er kun eieren som sviktet der. Men du kan kreve at eier har den i kort bånd neste gang dere møtes. Anonymkode: 46c32...290 23 1
Raven.Writingdesk Skrevet søndag kl 12:19 #34 Skrevet søndag kl 12:19 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dreper noen? Hunden angrep jo ikke. Den hoppet fordi den var spent og glad. Det var et uhell at hun ble klort. Anonymkode: f337a...c0f Hunder kan også drepe fordi de er «spent og glad». Hunder kan drepe i lek. Når hunden hopper på unger (gjentatte ganger) så er det faktisk liten vits i å spekulere i hva motivet til hunden er: lek, spent, dominans; den er ute av kontroll, eieren har NULL kontroll i det sekundet hunden har hoppet på barnet. Men la meg omformulere meg: HVIS hunden en dag dreper eller alvorlig skader ett barn, må TS være bevisst på at det å ikke varsle er noe TS skal leve med…. Endret søndag kl 12:21 av Raven.Writingdesk 4 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:21 #35 Skrevet søndag kl 12:21 Jeg synes det er veldig spesielt å binde hunden, som har hoppet på barn før, i en 10 meter lang line på et arrangement med mange folk/barn til stede. Dette er en stor feilvurdering fra eiernes side etter mitt syn, og bør anmeldes. Svære hunder i lange liner i områder med mye folk er uansett en uting, og gir en følelse av falsk trygghet. Hunden er "bundet", men i realiteten har eieren liten kontroll. Anonymkode: ba6ce...2a6 7 10
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:27 #36 Skrevet søndag kl 12:27 Hololo skrev (1 time siden): Det er jo hunder overalt, skal barn ha forbud mot å gå ute? Det er og båndtvang nå så den hunden burde aldri vært løs i utgangspunktet. Ville anmeldt det. Du vet jo ikke hvor det skjedde en gang , kan jo ha vært i hagen Anonymkode: 5db95...993 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:27 #37 Skrevet søndag kl 12:27 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde anmeldt det. Det er båndtvang. Eieren har tydeligvis ikke kontroll på dette dyret. Anonymkode: e2cdf...c2c Slutt å døm før dere vet hvor det var 🙄 Anonymkode: 5db95...993 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:30 #38 Skrevet søndag kl 12:30 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hadde gjort det til min kampsak at denne hunden skal selvsagt avlives. Er ikke noe spørsmål en gang. Anonymkode: eebee...68b Den skal selvsagt ikke det nei Anonymkode: 5db95...993 11 1
Melus Skrevet søndag kl 12:34 #39 Skrevet søndag kl 12:34 Jeg synes det kommer an på om hunden hoppet fordi den var glad og ivrig, eller sint. 7
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:05 #40 Skrevet søndag kl 13:05 Den hoppet og traff leppa med poten/neglen. Altså den ville leke ikke skade. Selv om hunden var i line burde eier passet bedre på. Samtidig burde du gått lenger vekk fra hunden. Barna mine har fått beskjed om å ikke nærme seg en hun eller gå forbi den så den kan nå frem Vokst opp med rottweilere og har hatt 10 stykker i familien. Ingen av de gjorde barn eller voksne vondt. De var under kontroll hele tiden. Allikevel er de store hunder som trur de er små. Så de kan fort komme i å skade barn kun under lek med uhell. Så her hadde dere begge et ansvar. Eier skulle hatt hunden i kort bånd. Du burde gått en omvei fordi hunden. Anonymkode: 0eb76...f43 6 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå