Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare få ut litt frustrasjon. 

Jeg er samboer og vi eier hus. Jeg har hørt med ulike banker om bedre rente. Første gang for 1 1/2 år siden. Problemet er at samboer aldri fullfører sin del. 

Nå har jeg prøvd igjen. Og han har gjort det nå, etter flere ganger med mas. Men jeg blir så forbanna. Han virker så tiltaksløs og barnslig når han ikke evner å engasjere seg. 

Så på søknaden at jeg har prøvd 3 ganger og samboer har ikke fullført. Som jeg sa til han da,at banken tar oss ikke seriøst når det blir sånn som dette. 

Jeg er så forbanna og rådvill nå. Han er sånn på de fleste ting og jeg mister lysten på han for han blir som barn nr 4. 

Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre. 

Føler han drar meg ned i dragsuget. Vi trenger nytt bad og hadde han godkjent for flere år siden kunne vi begynt å spare. Blir så hjelpesløs. 

Anonymkode: df228...0d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med deres ulikheter og hans liten vilje til å endre seg vet du nok svaret selv!!! Her er det bare å forberede seg på brudd....

Anonymkode: f4f93...660

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer som alenemamma til flere mindreårige og ett voksent barn.

Anonymkode: e296b...031

• Liker 10
Skrevet

Og dette gidder du? Alvorlig talt?

• Liker 3
Skrevet

Si det til han, ditt mål i livet er å dele det med en ansvarlig voksen, ikke en du må være mamma til for det er jævla usexy. Ikke kjeft, ikke mas, ikke gnål - bare si det og vær ferdig med diskusjonen. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

"Nå står jeg her til du har godkjent. Flekk opp telefonen din, dette SKAL vi gjøre". 

Og så står du der. Til han har gjort det. 

Litt som med treåringen som skal lære seg å vaske hender….

Anonymkode: 88b5f...d05

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Carrot skrev (2 timer siden):

Si det til han, ditt mål i livet er å dele det med en ansvarlig voksen, ikke en du må være mamma til for det er jævla usexy. Ikke kjeft, ikke mas, ikke gnål - bare si det og vær ferdig med diskusjonen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

"Nå står jeg her til du har godkjent. Flekk opp telefonen din, dette SKAL vi gjøre". 

Og så står du der. Til han har gjort det.

Litt som med treåringen som skal lære seg å vaske hender….

Morsomt at de to rådene kom etter hverandre.

Jeg synes det første rådet er det beste og det eneste rette. Jeg synes det andre rådet er helt håpløst. Behandler du mannen som et lite barn, så får du bare en mann som blir enda mer som et lite barn.

Sier ikke dette seg selv?

Anonymkode: a3b4b...8df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Morsomt at de to rådene kom etter hverandre.

Jeg synes det første rådet er det beste og det eneste rette. Jeg synes det andre rådet er helt håpløst. Behandler du mannen som et lite barn, så får du bare en mann som blir enda mer som et lite barn.

Sier ikke dette seg selv?

Det ene rådet utelukker ikke det andre. 

Det er noe med slag vs krig… Og så er spørsmålet om TS faktisk har lyst til å faktisk at forholdet skal ta slutt? 

Jeg syns hun bør dumpe han, men det er vel strengt tatt ikke det hun spør etter, er det?  Hvilket råd trenger TS? 

• Liker 1
Skrevet

Hvis han hadde ønsket dette like mye som deg, så hadde han flesket til og gjort det han skulle med en gang. 

Min tanke er at han egentlig ikke vil dette, og er godt fornøyd med tingenes tilstand. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det vil aldri fungere i lengden å skulle ha "kamper" i et forhold, det er som å leve i kontant beredskap, der man skal passe på den andre parten. Det er slitsomt og det tar mye energi, og til sist vil det føre til at partneren enten blir møkklei og forholdet ryker eller at man selv blir møkklei og forholdet ryker. 

Man kan ikke oppdra et annet voksent menneske, man kan si hva man føler, trenger og ønsker og så er det opp til den andre å enten møte en på dette eller en selv hvordan man velger leve med svaret som kommer i form av handling og dialog. 

Å leve som en partners ansvarlige samvittighet, planlegger, masekråke er i allefall ikke noe jeg ville rådet andre til og aldri ville levd etter selv. 

Endret av Carrot
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (3 minutter siden):

Hvis han hadde ønsket dette like mye som deg, så hadde han flesket til og gjort det han skulle med en gang. 

Min tanke er at han egentlig ikke vil dette, og er godt fornøyd med tingenes tilstand. 

Hvem er det som ikke ønsker seg lavere rente på lånet, egentlig?

Anonymkode: 2fd36...b51

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor provoserer han bare sånn med vilje og ødelegger for fremtiden deres? Når noen BEVISST går inn for å være jævelig så er det et konkret valg om å brenne bro.

Anonymkode: 169fa...3d9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er noe med slag vs krig… Og så er spørsmålet om TS faktisk har lyst til å faktisk at forholdet skal ta slutt? 

Jeg syns hun bør dumpe han, men det er vel strengt tatt ikke det hun spør etter, er det?  Hvilket råd trenger TS? 

Feil.

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være at han ikke gjør det fordi han har gjeld han skjuler for deg? Om dere søker nytt lån/overføring av lånet, så vil dette synliggjøres for deg.

men seriøst; hvorfor sier du ikke bare at han skal gjøre det nå. Akkurat nå. «np har jeg fullført min del. Du er nødt til å gjøre din del nå. Du kan ikke proletarisere dette lengre. Du må åpne opp telefonen å gjøre det nå.. nå har du utsatt dette så mange ganger og banken tar oss ikke seriøst. Du ødelegger mulighetene våre. Nå har jeg vært tålmodig lenge, og jeg kan ikke lengre finne meg i at du forklundrer livet og økonomien vår. Gjør det nå!»

null forhandlinger. 

Anonymkode: 6110d...9aa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville tolket det rett og slett som at han er uenig med deg, han vil ikke bytte bank til den du mener er best.

Anonymkode: f19db...eaf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vel, samtlige som eier bolig i Norge har jo ikke til enhver tid Norges billigste banklån, har de vel? 

Anonymkode: f19db...eaf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke.

Anonymkode: d1f63...eb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ikke, fordi han skjuler noe. 

Anonymkode: da2a0...1cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du tuller?

Du vet vel at ikke alle legger opp livene sine etter å jakte på den til hver tid billigste lånet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...