Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en mann som har blitt voldtatt?

Kunne du blitt sammen med en mann som har blitt voldtatt?  

101 stemmer

1. 1. Kunne du blitt sammen med en mann som har blitt utsatt for voldtekt av en annen mann?

• Ja
      88
    • Nei sannsynligvis ikke
      9
    • Hm litt usikker
      4

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Herregud for et utrolig idiotisk spørsmål.🤓

Anonymkode: d6e68...5d8

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

At en mann har blitt voldtatt sier jo ingenting om han? Voldtekt sier noe om voldtektsmannen, men ikke noe om den som ble utsatt for det. Det gir ikke mening at det skulle endre min oppfatning om han. 

Anonymkode: ecd91...4b2

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en tråd som skal være et slags svar på disse trådene om bifile menn?

Stor forskjell på en mann som har blitt voldtatt og en mann som liker sex med begge kjønn. 

Selv kunne jeg aldri vært sammen med en bifil mann, helt uaktuelt. Men en mann som har vært utsatt for voldtekt er noe helt annet. Er ganske mange menn som er blitt voldtatt og, dessverre så er det mange som aldri åpner seg om det så det kommer ikke med i statistikkene. Men unge menn er like utsatt som unge kvinner så foreldre lære gutta deres å beskytte seg selv.

Anonymkode: 7d6fb...3db

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer aldri til å dømme noen for å ha blitt voldtatt. Ingen – absolutt ingen – ønsker å bli voldtatt.

Anonymkode: 1d502...606

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Man kan da ikke si noe som helst om ett menneske basert på en handling ett annet, forferdelig,  menneske har utført🤷‍♀️
Om jeg kunne vært sammen med en med traumer rundt sexualitet avhenger jo av vedkommendes innstilling til det og åpenhet, men å ha blitt voldtatt sier ikke noe om noen.

Anonymkode: e5bc5...f8d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er sammen med en kvinne som er blitt voldtatt. Hadde jeg elsket en mann skulle jeg nok greid det også.

Problemet her er de som voldtar, ikke de som er blitt voldtatt.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja selvfølgelig.

Jeg er gift med mann som ble voldtatt av mann i tenårene. Det tok ham flere år å klare å dele det med meg. Unødvendig å grue seg slik for, og bære alene. Selvfølgelig skylder jeg ikke voldtekt på offeret!!!!!!

Anonymkode: ab3cd...a38

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For et rart spørsmål. Hvorfor skulle det være et problem? 

Anonymkode: 05fc6...645

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Joda, men spørsmålet handler ikke om å dømme andre eller om moral.

Spørsmålet er altså om det påvirker tiltrekningen av en mann, uavhengig av alt det andre.

Anonymkode: fb0c2...89f

Det minker ikke min tiltrekning, nei.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble litt kvalm av spørsmålet ditt, ts. Selvfølgelig hadde det ikke påvirket min tiltrekning. Men det hadde gjort meg urolig for om han hadde fått bearbeidet det og fått god hjelp, og om jeg hadde klart å være bra nok for han. 

Anonymkode: 5837c...205

• Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig, hva slags spørsmål er det? Jeg har selv blitt utsatt for gruppevoldtekt, og mannen min ble voldtatt som barn. Hvorfor i alle dager skulle det påvirket min tiltrekning? Om noe, så styrker det min tiltrekning at han har opplevd noe slikt og jobbet seg igjennom det på en god måte. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Helt ærlig - ville du synes det hadde vært negativt for din tiltrekning om en mann hadde vært utsatt for (fullbyrdet) voldtekt av en annen mann?

Kontroversielt spørsmål, men vær helt ærlig. Er det uproblematisk, eller ville du følt at det på en måte gjør han mindre maskulin?

Nei. Jeg hadde ønsket å støtte og hjelpe. Ser ut som majoriteten i tråden ønsker dette. Trist å tenke på at om det er omvendt så er det annerledes.. :( Men ja, det hadde ikke påvirket min tiltrekning overhodet. Hadde vel heller følt meg nærere han om han var åpen og ærlig med meg, og stolte på meg, det syns jeg er så fint. 

Anonymkode: bfd7a...427

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Daisy-love skrev (6 timer siden):

Jeg kjente tittelen lagt ned i magen. Selvfølgelig ville jeg ikke sett på en mann som mindre maskulin på grunn av de har blitt voldtatt.
Jeg har selv vært igjennom både voldtekt og andre seksuelle overgrep, og da av begge kjønn. Om jeg skal ønske å bli møtt med trygghet, omsorg og forståelse for det jeg har vært igjennom, så skulle det bare mangle at jeg møtte andre på samme måten. 

💛💛💛 Klem til deg 

Anonymkode: 017d0...371

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Klem og gode tanker til alle dere modige i denne tråden som forteller å ha blitt utsatt for voldtekt og overgrep 💔 Vont å lese. Håper dere er i kjærlige forhold og har fått bearbeidet traumene. 

ts. Spør du fordi du har blitt utsatt for det og er redd for å bli dømt? I så fall kan du ta det helt med ro mtp svarene her. De fleste syns det er avskyelig å skulle tenke ned på et offer. 

• Hjerte 2
Skrevet

For meg er det et så soleklart ja, at det kunne jeg, at jeg synes hele spørsmålet er absurd. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Joda, men spørsmålet handler ikke om å dømme andre eller om moral.

Spørsmålet er altså om det påvirker tiltrekningen av en mann, uavhengig av alt det andre.

Nei.

Anonymkode: 39660...f7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Siden TS sine motbydelige holdninger får stå og reaksjoner mot det blir slettet, får man prøve å late som spørsmålet var seriøst da. TS, ser du på kvinner som blir voldtatt som mindre feminine?

Anonymkode: ec9da...8c7

Var det ikke seriøst ment? Hva mente ts?

Anonymkode: 39660...f7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

💛💛💛 Klem til deg 

Takk, og klem tilbake :gruppeklem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...