Gå til innhold

Kunne du vært sammen med en mann som har blitt voldtatt?

Kunne du blitt sammen med en mann som har blitt voldtatt?  

100 stemmer

1. 1. Kunne du blitt sammen med en mann som har blitt utsatt for voldtekt av en annen mann?

• Ja
      87
    • Nei sannsynligvis ikke
      9
    • Hm litt usikker
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt ærlig - ville du synes det hadde vært negativt for din tiltrekning om en mann hadde vært utsatt for (fullbyrdet) voldtekt av en annen mann?

Kontroversielt spørsmål, men vær helt ærlig. Er det uproblematisk, eller ville du følt at det på en måte gjør han mindre maskulin?

Anonymkode: fb0c2...89f

Skrevet

Så klart ja, hva er det å spørre om?

Anonymkode: da8e5...dc3

• Liker 10
Skrevet

Så lenge han har jobbet seg gjennom traumene sine, og er klar for å være i en relasjon, ja. 

Anonymkode: 36c0b...288

• Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Jeg har selv blitt voldtatt av en mann, og det ville vært helt uhørt av meg å dømme andre, uavhengig av kjønn, hvis de opplevde det samme.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet

Ja, voldtekt handler hverken om maskulinitet eller feminitet, det handler om maktbruk.

Anonymkode: 6ceed...9f8

• Liker 13
  • Nyttig 12
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Men motsatt kunne jeg ikke (altså blitt sammen med en mann som har voldtatt noen) 

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet
SPOCA skrev (4 minutter siden):

Ja, selvfølgelig. Jeg har selv blitt voldtatt av en mann, og det ville vært helt uhørt av meg å dømme andre, uavhengig av kjønn, hvis de opplevde det samme.

Joda, men spørsmålet handler ikke om å dømme andre eller om moral.

Spørsmålet er altså om det påvirker tiltrekningen av en mann, uavhengig av alt det andre.

Skrevet

Barnslig tråd. Og her i vår del av verden dømmer vi ikke voldtektsofferet men i stedet gjerningsmannen. Det skal vi fortsette med. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg kjente tittelen lagt ned i magen. Selvfølgelig ville jeg ikke sett på en mann som mindre maskulin på grunn av de har blitt voldtatt.
Jeg har selv vært igjennom både voldtekt og andre seksuelle overgrep, og da av begge kjønn. Om jeg skal ønske å bli møtt med trygghet, omsorg og forståelse for det jeg har vært igjennom, så skulle det bare mangle at jeg møtte andre på samme måten. 

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Selvfølgelig. Det hadde ikke hatt noe å si i det hele tatt for hvordan jeg så på ham.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Joda, men spørsmålet handler ikke om å dømme andre eller om moral.

Spørsmålet er altså om det påvirker tiltrekningen av en mann, uavhengig av alt det andre.

Hvis man mister tiltrekningen til noen fordi de er offer for en grusom straffbar handling, så dømmer man...

Hva i all verden slags svar er du egentlig ute etter her? er du ute etter å se hvor mange som mener menn som har sex med menn er mindre attraktive selv om det var ufrivillig? Se hvor mange som mener at voldtektsoffer er skitten eller noe man bør unngå? 

Anonymkode: 49714...a9a

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Helt ærlig så påvirkes ikke mitt syn på et annet menneske, basert på handlinger begått MOT dem.

AV dem, ja visst..

Anonymkode: eea5d...43e

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Ryddet for avsporing og latterliggjøring.

Chantielle mod.

Skrevet

Selvfølgelig. Min samboer ble seksuelt misbrukt av en mann som barn, det gjør ham da virkelig ikke mindre maskulin i mine øyne.

Anonymkode: 9a722...3b9

• Liker 3
  • Hjerte 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Helt ærlig - ville du synes det hadde vært negativt for din tiltrekning om en mann hadde vært utsatt for (fullbyrdet) voldtekt av en annen mann?

Kontroversielt spørsmål, men vær helt ærlig. Er det uproblematisk, eller ville du følt at det på en måte gjør han mindre maskulin?

Ikke negativt for tiltrekningen nei. Hvis jeg er tiltrukket av deg, betyr det at du har en måte å være på og personlighetstrekk jeg elsker. Det ville endret seg om du fortalte at du hadde blitt voldtatt.

Anonymkode: b2e49...a88

• Liker 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke negativt for tiltrekningen nei. Hvis jeg er tiltrukket av deg, betyr det at du har en måte å være på og personlighetstrekk jeg elsker. Det ville endret seg om du fortalte at du hadde blitt voldtatt.

Det ville IKKE endret seg, skulle det stå! Og ikke påvirket inntrykket mitt av din maskulinitet. Den er tuftet på helt andre ting enn ytre faktorer som overgrep.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Min mann ble voldtatt av eksen sin. En kvinne. Det var etter at de hadde gjort det slutt men mens de enda delte hus. 
Dypt traumatisk for han. 
Men det endret ikke noe for meg da han sa det. Det endret mitt syn på eksen hans da! Det kom også frem at han hadde utøvd seksuell vold det siste halve året med pressmiddelet om at han ikke ville få se ungene sine om han ikke føyde seg.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Siden TS sine motbydelige holdninger får stå og reaksjoner mot det blir slettet, får man prøve å late som spørsmålet var seriøst da. TS, ser du på kvinner som blir voldtatt som mindre feminine?

Anonymkode: ec9da...8c7

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, mannen min ble utsatt for sovevoldtekt i tenårene.

Anonymkode: 20786...f3d

• Liker 2
Skrevet

Nei, hvorfor skulle det spille en rolle for min tiltrekning???? Det er jo ikke han som voldtok noen. En voldtektsmann ville jeg derimot aldri blitt sammen med.

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...