AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:09 #1 Skrevet søndag kl 10:09 Jeg har fått utbrudd av seboreisk eksem i ansiktet, flasser masse i ansiktet. Har fått time hos hudlege til uken, men jeg reiser egentlig til syden om under en uke🙈 Er det farlig for huden å dra til syden med dette? Noen med erfaring? Skal selvsagt snakke med legen, men stresser med dette så skulle gjerne visst mer allerede i dag. Anonymkode: 1908c...6ad
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:19 #2 Skrevet søndag kl 10:19 Jeg har ikke personlige erfaringer, men vet at sol er godt for mange med eksem. Anonymkode: d2ce2...642 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:36 #3 Skrevet søndag kl 10:36 Om det er seboreisk eksem, vil du nok merke bedring av solen. Samboeren min har dette, og blir alltid bedre når vi har fin sommer i Norge, og når han reiser til varmere klima. Anonymkode: 19761...c6e 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:30 #4 Skrevet søndag kl 11:30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har fått utbrudd av seboreisk eksem i ansiktet, flasser masse i ansiktet. Har fått time hos hudlege til uken, men jeg reiser egentlig til syden om under en uke🙈 Er det farlig for huden å dra til syden med dette? Noen med erfaring? Skal selvsagt snakke med legen, men stresser med dette så skulle gjerne visst mer allerede i dag. Anonymkode: 1908c...6ad Da får du en akutt time hos fastlegen i morgen, mandag. Så får hen vurdere situasjonen. Husk i alle fall god solkrem. Soboreisk eksem kan være uheldig i kombinasjon med sol. Har du stor solhatt? Anonymkode: dc9a2...107
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:00 #5 Skrevet søndag kl 12:00 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Da får du en akutt time hos fastlegen i morgen, mandag. Så får hen vurdere situasjonen. Husk i alle fall god solkrem. Soboreisk eksem kan være uheldig i kombinasjon med sol. Har du stor solhatt? Anonymkode: dc9a2...107 Det du skriver her, stemmer jo ikke overens med hva som står på f.eks. Helsenorge. Veldig mange former for eksem, blir bedre av sollys. Anonymkode: 19761...c6e 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:21 #6 Skrevet søndag kl 12:21 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått utbrudd av seboreisk eksem i ansiktet, flasser masse i ansiktet. Har fått time hos hudlege til uken, men jeg reiser egentlig til syden om under en uke🙈 Er det farlig for huden å dra til syden med dette? Noen med erfaring? Skal selvsagt snakke med legen, men stresser med dette så skulle gjerne visst mer allerede i dag. Anonymkode: 1908c...6ad Huden din blir bedre av sol.Bad masse og sol deg,kos deg på tur. Anonymkode: 6aa7c...ffd
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:25 #7 Skrevet søndag kl 12:25 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det du skriver her, stemmer jo ikke overens med hva som står på f.eks. Helsenorge. Veldig mange former for eksem, blir bedre av sollys. Anonymkode: 19761...c6e Men at mange typer eksem blir bedre i sol, betyr ikke at gruppen sebore blir bedre i sol. At noe står på Helsenorge.no er da ingen sannhet uten unntak? Hudsykdommer kommer i flere utgaver. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Huden din blir bedre av sol.Bad masse og sol deg,kos deg på tur. Anonymkode: 6aa7c...ffd Psoriasis og atopisk eksem blir bedre i sol. sebore kan bli verre i sol. Sebore trigges av stress og dårlig søvn, blant annet. Anonymkode: dc9a2...107
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:26 #8 Skrevet søndag kl 12:26 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Psoriasis og atopisk eksem blir bedre i sol. sebore kan bli verre i sol. Sebore trigges av stress og dårlig søvn, blant annet. Mulig det "kan" det.Jeg blir bedre av sol. Anonymkode: 6aa7c...ffd
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:28 #9 Skrevet søndag kl 12:28 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men at mange typer eksem blir bedre i sol, betyr ikke at gruppen sebore blir bedre i sol. At noe står på Helsenorge.no er da ingen sannhet uten unntak? Hudsykdommer kommer i flere utgaver. Psoriasis og atopisk eksem blir bedre i sol. sebore kan bli verre i sol. Sebore trigges av stress og dårlig søvn, blant annet. Anonymkode: dc9a2...107 OM det blir verre i solen, så er det et veldig uvanlig unntak, og noe de færreste opplever. Unødvendig å skremme ts med noe som med sannsynlighet ikke kommer til å skje, når det er større sannsynlighet for at hun faktisk blir bedre, dersom det faktisk er seboreisk eksem. Anonymkode: 19761...c6e 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:32 #10 Skrevet søndag kl 12:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått utbrudd av seboreisk eksem i ansiktet, flasser masse i ansiktet. Har fått time hos hudlege til uken, men jeg reiser egentlig til syden om under en uke🙈 Er det farlig for huden å dra til syden med dette? Noen med erfaring? Skal selvsagt snakke med legen, men stresser med dette så skulle gjerne visst mer allerede i dag. Anonymkode: 1908c...6ad Vil anbefale å slutte og stresse med det.Stress og tretthet kan føre til at eksemet blusser opp. Anonymkode: 6aa7c...ffd
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:38 #11 Skrevet søndag kl 12:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har fått utbrudd av seboreisk eksem i ansiktet, flasser masse i ansiktet. Har fått time hos hudlege til uken, men jeg reiser egentlig til syden om under en uke🙈 Er det farlig for huden å dra til syden med dette? Noen med erfaring? Skal selvsagt snakke med legen, men stresser med dette så skulle gjerne visst mer allerede i dag. Anonymkode: 1908c...6ad Eksem i seg selv har godt av sol. Men eksemhud bør du forvente vil forverres av solkrem. Og du må jo, enten huden forbedres eller ei, ha på solkrem. En god del medisiner og atopisk kremer gjør også huden ekstremt sensitiv for sol, så du kan få på resept noe som gjør at huden ikke tåler sol i månedene fremover. Var jeg deg ville jeg ha kjøpt inn og pakket ned to ting: 1. en bredbremmet solhatt 2. en parasoll eller paraply med uv-beskyttelse. Dette ikke primært i tilfelle huden ikke tåler solen, men i tilfelle den ikke tåler solkrem. Anonymkode: 99802...10b
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:10 #12 Skrevet søndag kl 17:10 Jeg har seboreisk eksem i hodebunnen og bli bra når det er sol og varme, men blusser opp igjen så fort det blir kaldt og går mot vinter. Anonymkode: fd1c1...9b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå