Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig? Jobber som helsefagarbeider i hjemmesykepleien.. Andre også som jobber i helse som merker dette?

Anonymkode: 9b815...427

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobber ikke i helse, men jeg får alltid en «knekk» når jeg kommer ut av en slitsom jobbperiode. Jeg blir slapp og gjerne syk (influensa eller magesjuke), og sliter med å få sove. 

Anonymkode: 16944...1bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er et dårlig tegn. Det er tegn på utbrenthet.

Du er sliten fordi kroppen faktisk får tid til å hvile mellom adrenalinslagene.

Derfor mange stressede ledere i bedrifter som jobber lange dager ofte blir syk i ferien sin. Det er først da kroppen går i hvilemodus og kan faktisk reagere på hvor utkjørt de er.

Anonymkode: 168e3...dcd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan starter du dagen når du har fri vs når du jobber? 

Jeg blir sløv og sliten av å starte dagen veldig rolig. Å komme meg opp og ut av huset tidlig får kroppen i gang. 

Anonymkode: a66ce...7f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg får alltid brakkesyke.

AnonymBruker
Skrevet

Får gjort lite hjemme når jeg har fri, og har mest lyst til å ligge på sofaen og sløve. Føler meg nummen og tiltaksløs. Jeg tror som noen over skrev at jeg kommer ikke igang med dagen på en god måte og har lenge tenkt å ta tak i dette. Det er ingen grunn for at det skal være slik. Tenker trening avler energi, og et sunt kosthold. Det er også lov å være sliten, men ikke hver helg og hele helga. Så jeg skal ta tak i meg selv, og se om ieg får snudd dette, så jeg faktisk får noe ut fridagene. 

Anonymkode: e8dba...2e6

AnonymBruker
Skrevet

Støtter at det kanskje kommer av rolige morninger? Jeg gjør masse første timen jeg er våken i helga. Da blir jeg ikke slapp. Gjør jeg ingenting er jeg slapp hele dagen. 

Anonymkode: 7a588...27c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...